خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افزایش ناگهانی شدت صوت در تهران پس از برد تیم ملی!

کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه اعداد ایستگاه‌های سنجش صوت در پایتخت نشان‌دهنده افزایش شدت صوت در جمعه ( ۲۵ خرداد ماه) است، گفت: میانگین شدت صوت طی ساعت ۲۲ این تاریخ حدود ۸ دسی‌بل افزایش یافت.

به گزارش ایسنا الهام کریمی درباره وضعیت آلودگی صوتی در شب پیروزی تیم ملی فوتبال کشور در مقابل مراکش گفت: طبق نتایج ثبت شده توسط ایستگاه‌های سنجش صوت شرکت کنترل کیفیت هوا، در ساعات قبل از شروع بازی میانگین تراز صدا در حدود یک دسی‌بل نسبت به همان ساعت در جمعه گذشته (۱۸ خرداد) کاهش یافت. علت، کاهش ترافیک در سطح شهر به دلیل تماشای بازی فوتبال بود. بین ساعت ۲۱ تا ۲۳ میانگین تراز صوت کل ایستگاه‌ها در حدود ۶ تا ۸ دسی‌بل افزایش را نسبت به همان ساعات در جمعه هفته گذشته نشان داد.

کریمی افزود: افزایش ۸ دسی‌بلی تراز صوت در ساعت ۲۲ پس از اینکه گل پیروزی تیم ملی کشورمان زده شد و صدای شادی مردم در سطح شهر طنین افکن شد به ثبت رسیده است همچنین به دلیل تعطیلی روز شنبه (۲۶ خرداد) در ساعات ابتدایی صبح نسبت به هفته گذشته کاهشی در حدود دو تا سه دسی‌بل به ثبت رسید.

این کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوا در ادامه گفت: در مقایسه دیگری که بین جمعه شب (۲۵ خرداد) با پنج‌شنبه شب (۲۴ خرداد) انجام شد باز هم افزایش میانگین تراز صوت بین ساعات ۲۱ تا ۲۳ به روشنی قابل مشاهده است ولی به دلیل تفاوت حجم ترافیکی پنج شنبه شب‌ها با جمعه شب این میزان افزایش عدد کمتری (حدود ۶ دسی‌بل) را در مقایسه با جمعه شب گذشته نشان داد.

کریمی در پایان گفت: بررسی کمینه و بیشینه تراز صوت نیز طی روزهای جمعه (۱۸ خرداد)، پنجشنبه (۲۴ خرداد) و جمعه (۲۵ خرداد) نیز نشان‌دهنده افزایش ماکسیمم و مینیمم تراز صوت در شهر تهران در ساعات پس از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان بود. در ساعت ۲۲ جمعه ( ۲۵ خرداد) ماکسیمم تراز صوت به عدد ۸۹.۶۴ رسید درحالی‌که این عدد در تاریخ ۱۸ خرداد ۸۱.۶۹ دسی‌بل بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا