خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبرهای حقوقی در هفته‌ای که گذشت

گزارش ایسنا از خبرهای حقوقی در هفته‌ای که گذشت را می‌خوانید:

این هفته شاهد اظهار نظرهای بسیاری از سوی مسئولان و کارشناسان حقوقی و قضائی بودیم که از جمله آن خبر ازدواج کودک 11 ساله‌ای بود که مجددا موضوع کودک همسری را مطرح کرد و همچنین رئیس کل دادگستری تهران نیز از حکم قلع و قمع برج‌های سعادت خبر داد.

این خبر مروری است بر مهمترین خبرهای حقوقی و قضائی هفته‌ای که سپری شد.

رئیس دستگاه قضا در این هفته در خصوص مسائل مختلف اظهاراتی بیان کرد.

باید معلوم شود که آل سعود چگونه تروریست‌ها را حمایت می‌کند

رئیس قوه قضاییه در  دیدار با جانبازان و خانواده‌های شهدای ترور، گفت: باید معلوم شود که آل سعود با پول‌های خود چگونه تروریست‌ها را حمایت می‌کند.

رئیسی با بیان اینکه چهره کسانی که حامی ترور هستند باید برملا شود، گفت: باید معلوم شود که آل سعود با پول‌های خود چگونه تروریست‌ها را حمایت می‌کند. غربی‌ها که امروز مدعی دفاع از حقوق انسان هستند و داعیه مبارزه با تروریسم دارند، چگونه کشور خود را به پایگاه تروریست‌ها تبدیل کرده‌اند و دفترشان کنار کاخ سفید است. این چهره باید برای دنیا برملا شود و معلوم شود که این‌ها در حمایت از حقوق انسان و بشر و ضدیت با ترور دروغ می‌گویند.

بخشنامه رییس قوه قضاییه درباره نظارت مؤثر بر کاهش تخلفات اداری

همچنین در این هفته، بخشنامه رییس قوه قضاییه در خصوص فراهم کردن موجبات نظارت مؤثر بر کاهش تخلفات اداری ابلاغ شد.

بر اساس این بخشنامه، رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور به منظور فراهم کردن موجبات نظارت مؤثر بر کاهش تخلفات اداری و تسهیل و تسریع اعمال مجازات‌های اداری مقرر در بندهای (الف) و (ب) ماده۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری نسبت به کارمندان متخلف، اختیار اعمال تنبیهات مذکور در بندهای الف ـ (اخطار کتبی بدون درج در پرونده‌ استخدامی) و ب ـ (توبیخ کتبی با درج در پرونده استخدامی) دارند.

هم چنین رئیسی از فعال شدن سامانه اموال مسئولان خبر داد.

سامانه اموال مسئولان فعال شد/ دلسوزان نظام باید مستند سخن بگویند

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در کشور، اتهام زنی‌های بدون سند را موجب وارد آمدن ضربه به روند مبارزه با فساد دانست و گفت: کسانی که به هر دلیل دچار هوای نفس شده و به اموال مردم با اخذ رشوه، پورسانت، اختلاس و … دست اندازی کرده‌اند، بهتر است قبل از این‌که دستگاه قضایی به سراغ‌شان برود، خودشان این اموال را بازگردانند.

سخنگوی دستگاه قضا نیز توضیحاتی را در رابطه با فعال شدن سامانه اموال مسئولان بیان کرد.

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با فعال شدن سامانه اموال مسئولان

اسماعیلی با بیان اینکه فرآیند جامع این سامانه در چهار گام تعریف شده است، گفت: گزارشِ گام اول این سامانه که امکان ثبت نام و درج اموال و دارایی‌های افراد را شامل می‌شود، در جلسه امروز مسئولان عالی قوه قضاییه ارائه شد.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به فعال شدن سامانه اموال مسئولان اظهار کرد: همانگونه که در آغاز دوره مسئولیت جدید، ریاست قوه قضاییه وعده داده بود که سازوکار اجرای قانون نحوه رسیدگی به اموال و دارایی‌های مقامات و مسئولان را عملیاتی و اجرایی نماید، ابتدائا آیین نامه این قانون تنظیم شد و در آیین نامه آن پیش بینی گردید که ظرف دوماه سامانه ثبت اموال و دارایی‌هایی مقامات و مسئولان از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بارگذاری و آماده ثبت اطلاعات و اموال مشمولان قانون شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی هم از آغاز طرح نظراتی سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد.

آغاز طرح نظارتی سازمان تعزیرات حکومتی در ماه محرم

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: طرح نظارتی محرم در سازمان تعزیرات حکومتی از ۱۰ شهریورماه‌ آغاز و تا ۲۲ شهریورماه در قالب گشت مشترک با نمایندگان دستگاه‌های کاشف برگزار می شود.

وی افزود: طرح مذکور به مدیران کل استانی ابلاغ شده و هدف از انجام این طرح پیشگیری از تخلفات با توجه به افزایش تقاضا برای کالاهای مورد نیاز در ماه محرّم برای مصرف هیات‌های مذهبی است.

دادستان تهران: هر شکایتی نباید در دادسرا مطرح شود

القاصی هم در این هفته و در مراسم معارفه سرپرست جدید دادسرای ناحیه 5 (صادقیه) با بیان اینکه مجموعه دادسرا در خط مقدم دستگاه قضایی است گفت: بخش عمده‌ی ارزیابی مردم از قوه قضاییه به کنش‌ها و رفتارهای ما در سیستم دادسرا مرتبط است و ما باید پاسخگوی مطالبات و درخواست‌های مردم بر اساس شرع و قانون باشیم.

وی اطاله دادرسی را از مشکلات دستگاه قضایی خواند و افزود این به معنای تضییع حقوق مردم است و ما باید نسبت به رسیدگی سریع این پرونده‌ها عزم جدی داشته باشیم.

بانک‌ها به جبران خسارات ناشی از «عدم اجرای الزامات رمزهای پویا» ملزم شدند

دادستان کل کشور در بخشنامه‌ای خطاب به دادستان‎های سراسر کشور اعلام کرد: هر گونه سوءاستفاده از حساب‌های مشتریان به دلیل آسیب پذیری‌های امنیتی (ناشی از عدم اجرای الزامات رمزهای پویا) در سرویس‌های بانکی مستقیما به عهده بانک بوده و در این موارد تأیید مرجع قضایی (دادسرا)، برای جبران خسارت مشتریان کفایت می‌کند.

خدائیان: در مبارزه با فساد اغماض نخواهیم داشت

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در دیدار با اعضای شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری گفت: در مبارزه با فساد اغماض نخواهیم داشت.

ذبیح الله خداییان در این جلسه با بیان اینکه جامعه سردفتری همواره مورد احترام و اعتماد مردم است و اسناد تنظیم و ثبت شده موجب آرامش صاحبان سند است، اظهار کرد: اعتماد ایجاد شده مرهون زحمات افراد بسیاری از گذشته تا زمان حال بوده است. سند رسمی در همه مراجع اعتبار دارد و اعتبار ندادن به آن جرم تلقی می‌شود و از ضروری ترین وظایف ما، توسعه سند رسمی و اعتبار آن در جامعه است.

خداییان مبارزه با فساد را یکی از اهداف ثبت الکترونیک اسناددانست و  مبارزه جدی با فساد را در دستور کار مجموعه ثبت عنوان کرد که مورد چشم پوشی قرار نخواهد گرفت.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری هم در این هفته اعلام کرد:

محدودیت تاسیس داروخانه بر اساس میزان جمعیت غیر قانونی است

هیات عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه وزارت بهداشت درباره محدودیت تاسیس داروخانه در شهرها براساس میزان جمعیت را ابطال کرد.

این اقدام در پی شکایت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درخواست ابطال جدول (الف) ماده ۴ آیین نامه تاسیس و اداره داروخانه ها صورت گرفته و هیات عمومی دیوان عدالت اداری با اکثریت آراء، مقرره مورد شکایت را ضد رقابتی، انحصاری و مغایر با تبصره ۲ ماده ۷ قانون اصلاح مواد (۱)، (۶) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تشخیص داد و باطل کرد.

انتقاد رییس کانون وکلا از استفاده «آرم مشابه» توسط وکلای قوه قضاییه

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز هم ضمن تاکید بر اهمیت پیشگیری از زمینه ایجاد فساد، نسبت به استفاده وکلای عضو مرکز وکلای قوه قضاییه از آرم سینه‌ای مشابه آنچه توسط وکلای کانون وکلا بر سینه‌شان نصب می‌کنند، انتقاد کرد.

عیسی امینی در پاسخ به سوالی درباره اهمیت نقش نهادهای مدنی از جمله کانون وکلا در مبارزه با فساد، اظهار کرد: در مورد پاسخ به این پرسش باید تاکید کنم نقش نهادهای مدنی در مبارزه با فساد بسیار مهم و اثرگذار است. مسیری که امروز قوه قضاییه در مبارزه با فساد دنبال کرده مسیری دشوار بوده و کمک نهاد مدنی خصوصا کانون وکلا همچون رسانه، محوری و پایه ای است ولی باید ببینیم کانون وکلا به عنوان کهنه نهاد مدنی در وضع مطلوبی است یا خیر که متاسفانه باید تاکید کنم گلایه های فراوان بر کارکرد و اساس آن است.

پاسخ مرکز وکلای قوه قضاییه به انتقاد رییس کانون وکلای مرکز درباره «آرم مشابه»

همچنین بعد از انتقاد رئییس کانون وکلا، مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در بیانیه‌ای به انتقاد رییس کانون وکلای دادگستری مرکز درخصوص استفاده وکلای قوه قضاییه از «آرم مشابه» واکنش نشان داد.

در ادامه بیانیه این مرکز آمده است: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از ابتدای دوران جدید خود رویکردی اتخاذ کرده است که وقت خود را صرف نزاع در خانواده وکالت و کارشناسی نکند. اما به افرادی که قصد تشویش فضای این خانواده را دارند هشدار می دهد دوران توهین های بی جا و مکرر به وکلا و کارشناسان این نهاد به پایان رسیده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی هم اعلام کرد:

دندان‌پزشکی، جراحی عمومی و جراحی زنان در صدر پرونده‌های قصور پزشکی

مسجدی آرانی رئیس سازمان پزشکی قانونی در جلسه شورای قضایی استان گلستان با بیان این‌که عدم ارتباط با بیمار یکی از عللی است که سبب قصور پزشکی می‌شود، اظهار کرد: دندان‌پزشکی، جراحی عمومی و جراحی زنان بیشترین پرونده‌های ارجاع شده به اداره‌های پزشکی قانونی درباره قصور پزشکی است.

رئیس کل دادگستری استان تهران نیز در این هفته خبر مهمی اعلام کرد و گفت:

حکم قلع و قمع برج‌های سعادت آباد صادر شد

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: حکم توقف ساخت برج‌های سعادت ‌آباد و همچنین قلع و قمع آنها صادر شده است.

محمدجواد حشمتی در حاشیه مراسم تشییع دو شهید گمنام در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص اقدامات دستگاه قضایی برج‌های سعادت آباد (که قرار بوده حسینیه در زمین آن ساخته شود)، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و احکام صادره ساخت و ساز متوقف شده و حکم قلع و قمع آن صادر شده است.

حشمتی همچنین اعلام کرد:

انباشت پرونده‌ها در حوزه‌های قضایی زیبنده دستگاه قضایی نیست

محمد جواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست شورای مدیران دادگستری کل استان تهران گفت: انباشت پرونده‌ها در حوزه‌های قضایی زیبنده دستگاه قضایی نیست و برای ایجاد یک تحول باید تدبیر و درایت لازم اعمال گردد و حتی رسیدگی‌های ما تسری به ساعات غیر اداری و حتی ایام تعطیل پیدا کند.

اینکه با بگیر و ببند «فساد» از بین نمی‌رود را رد نمی‌کنیم

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون‌اول قوه قضائیه در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در سالن همایش دادگستری این استان گفت: در مقاطعی گفته می‌شود که شرایط جنگ اقتصادی است و با بگیر و ببند سعی نکنید بر سرمایه‌گذاری تاثیر منفی داشته باشد یا با این اقدام کارها درست نشده، فساد از بین نمی‌رود و مرحله ورود دستگاه قضا باید آخر باشد. ما این موارد را رد نمی‌کنیم و درست است.

وی گفت: نقش مدیر در هر دستگاه و مجموعه‌ای فوق‌العاده حایز اهمیت است، ما مرتب در قوه قضاییه می‌گوییم و من نیز تاکید دارم که باید نقش مدیر را جدی بگیریم.

خبرهایی نیز در حوزه دیوان عالی کشور منتشر داشت.

حقوقدانان و وکلای بسیجی می‌توانند معین خوبی برای قاضی باشند

رئیس دیوان عالی کشور گفت: حقوقدانان و وکلای بسیجی در عرصه قضاوت می‌توانند معین خوبی برای قاضی باشند.

به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم در هفتمین اجلاسیه نخبگان حقوقی و قضایی کشور در مشهد، گفت: بسیج، شجره طیبه‌ای است که نهال آن را امام راحل کاشتند و اکنون نیز از ثمرات این نهال بهره می‌گیریم.

وی ادامه داد: یک قاضی بسیجی و انقلابی باید در مقابل فساد و مفسد سینه سپر کند، کار امروز را به فردا نیندازد، سهل انگاری نکند و مبارزه با فساد را وظیفه شرعی و قانونی خود بداند.

دستور پیگیری اعتراضات داوطلبان نظام قدیم کنکور از سوی رییس دیوان عالی کشور

رییس دیوان عالی کشور دستوری مبنی بر پیگیری اعتراضات داوطلبان نظام قدیم کنکور سراسری را صادر کرد که در صفحه شخصی حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم در اینستاگرام، در این باره آمده است:

در پی اعتراض و استمداد تعداد زیادی از داوطلبان نظام قدیم کنکور سراسری در صفحه شخصی ریاست دیوان عالی کشور نسبت به شیوه هم ترازی کنکور سراسری سال جاری رئیس دیوان عالی کشور دستور ارسال و پیگیری این اعتراضات را به دیوان عدالت اداری صادر کرد.

حبس و پرداخت دیه برای عروس اسیدپاش/ قصاص منتفی شد

وکیل مدافع «فاطمه» -دختری که آبان ماه ۹۵ در افسریه تهران از سوی همسر برادرش مورد اسیدپاشی واقع شد- از تایید رای بدوی این پرونده در دیوان عالی کشور خبر داد و در خصوص آخرین وضعیت پرونده موکلش اظهار کرد: دادگاه بدوی که شعبه ۲ دادگاه کیفری یک تهران، است رای به قصاص نداد که به دیوان عالی کشور اعتراض کردیم و دیوان اعتراض را نپذیرفت و عینا رای بدوی را تایید کرد.

در این هفته جلسات دادگاه رسیدگی به پرونده‌های مهم فساد اقتصادی نیز برگزار شد.

بیست و نهمین جلسه از دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه آغاز شد

بیست و نهمین جلسه از دور سوم رسیدگی به پرونده متهمان بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام و به صورت علنی برگزار شد.

شش ماه مدیرعاملی، میلیاردها فساد

در بیست و نهمین جلسه از دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه به اتهامات محمدرضا خانی مبنی بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و ۱۳ فقره خیانت در امانت به مبلغ ۱۳ هزار و ۳۹۰ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال و اخذ فرش‌های نفیس از احد عظیم‌زاده و ۶۴۰ هزار یورو از آقای داریوش امانی ملقب به حبیب امانی و دریافت یک میلیارد ریال از آقای قاسم خلیلی برای خرید خودروی بی ام و برای خانم دریا خانی و همچنین ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال از شرکت سایه گستر رسیدگی شد.

در ادامه جلسه دادگاه قهرمانی نماینده دادستان هم اظهار کرد: مساله اول مربوط به اشخاصی است که آقای خانی از آنها نام بردند یعنی افرادی که خود را منتسب به نهادهای امنیتی و نظامی می دانند و اکثرا هم بازنشسته هستند. اشخاصی که با تبانی خود را به مدیران بانک نزدیک می کردند و فساد هایی را رقم می زدند.

خودسوزی یک خانم مقابل یکی از واحدهای قضایی تهران

یک مقام آگاه در دادگستری تهران درباره خودسوزی یک خانم مقابل یکی از واحدهای قضایی تهران توضیحاتی ارایه کرد و گفت: این فرد در اسفندماه سال 97 و در حالیکه پوشش نامناسب داشته است، با مامورین نیروی انتظامی درگیر می شود و به آنها توهین می‌کند که مستندات لازم در همین رابطه از ناحیه مامورین تهیه و به دادسرای تهران تحویل می شود. بر همین اساس برای متهم مورد اشاره با عنوان جریحه دار کردن عفت عمومی و توهین به مامورین پرونده قضائی تشکیل شده است که نامبرده از همان زمان تاکنون با صدور قرار تامین آزاد بوده و امروز به دادگاه مراجعه می نماید.

این مقام آگاه افزود: امروز و در هنگام مراجعه فرد مورد اشاره، رئیس دادگاه به واسطه فوت یکی از بستگانش در مرخصی به سر می برده و برای این فرد هیچ اقدام قضائی به عمل نیامده است و مقرر می شود در وقت دیگری به مرجع قضائی مراجعه نماید که نامبرده پس از خروج از واحد قضائی با بنزینی که از قبل تهیه نموده است، مبادرت به خودسوزی می نماید.

دستگیری شبکه گسترده تصادفات ساختگی در استان گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از دستگیری شبکه گسترده تصادفات ساختگی در این استان با تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان عج در اداره کل اطلاعات استان گلستان خبرداد و گفت: اعضای این باند با تصادفات ساختگی تاکنون 10 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده اند.

حکم قصاص متهم به قتل یک وکیل دادگستری تایید شد

عبدالصمد خرمشاهی وکیل مدافع اولیای دم فرزانه پوررجبی- وکیلی که ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ مقابل دادگستری لنگرود به ضرب گلوله کشته شد- از ارسال پرونده برای اجرای حکم قصاص متهم، به اجرای احکام رشت خبر داد و گفت: زمان اجرای حکم مشخص نیست و باید مراحل استیذان را پشت سر بگذارد.

وزیر دادگستری نیز در این هفته در خصوص ازدواج زودهنگام اظهاراتی بیان کرد.

چالش‌هایی چون ازدواج زودهنگام جز با آموزش و هماهنگی کاهش نمی‌یابد

سید علیرضا آوایی در آیین افتتاح نخستین مدرسه حقوق کودک در تبریز، اظهار کرد: چالش‌های مهمی چون ازدواج زودهنگام، کودکان کار، وضعیت بی‌هویتی، خشونت علیه کودکان و… جز با آموزش کودکان و نحوه ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های متولی، کنترل یا کاهش پیدا نخواهد کرد.  حفظ، رعایت، ترویج و ارتقای حقوق کودک از جمله دغدغه‌های ذهنی جامعه و حاکمیت بوده که جز با آموزش مجریان امر، به سهولت میسر نیست.

وی با بیان این‌که وزارت دادگستری به عنوان مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی و قضایی حوزه کودک، اقدام به تهیه سند ملی حقوق کودک کرده است، تاکید کرد: ماموریت‌ها، چشم انداز، اهداف کلان و راهبردهای این سند می تواند به عنوان نقشه راهی برای حفظ حقوق  کودک در کشورمان قرار گیرد.

رییس دادگستری شهرستان بهمئی هم در خصوص ازدواج دختربچه 9 ساله با مرد 22 ساله توضیحاتی ارایه کرد.

عقد دختربچه بهمئی بعد از رسیدن به سن قانونی با اخذ مجوز دادگاه انجام می شود

رئیس دادگستری شهرستان بهمئی در پی وقوع عقد بین دختر بچه ۹ ساله با مرد  ۲۲ ساله، گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده و تشکیل جلسه با خانواده طرفین، عقد موقت که به مدت دو سال بود با توضیحات دادگاه و ارشادات لازم باطل شد.

همچنین وی در اظهار نظر دیگری در رابطه با آخرین جزئیات این پرونده اعلام کرد:

تشکیل پرونده قضایی در رابطه با انتشار فیلم ازدواج دختر ۹ ساله در بهمئی

به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی رئیس دادگستری شهرستان بهمئی در این باره گفت: داماد و پدر زوجه در اظهاراتشان عنوان کردند که یکی از همسایگان خانواده زوجه که سابقه خصومت با آن‌ها را داشته، این فیلم را در فضای مجازی انتشار داده است و به منظور رسیدگی به جرم انتشار این فیلم، شاکی جهت طرح شکایت به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهمئی هدایت شد.

صدور دستور رسیدگی به یک مرگ مشکوک در خرمبید

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز دستور پیگیری ویژه و بررسی پرونده فوت یک متهم در اداره پلیس آگاهی خرمبید را صادر کرد.

به نقل از دادگستری استان فارس حجت الاسلام موسوی در این باره اظهار کرد: با تشکیل پرونده قضایی تحت نظر مقام قضایی علت فوت این متهم تا روشن شدن کامل موضوع پیگیری خواهد شد.

انتشار «آیین­‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» در روزنامه رسمی

آیین­‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمیهم، در روزنامه رسمی کشور انتشار یافت.

نشست مشترک سران قوا آغاز شد

نشست مشترک سران قوا هم به میزبانی رئیس قوه قضاییه آغاز شد.

نشست مشترک سران قوا شامگاه چهارشنبه با حضور آیت‌الله رییسی رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌ جمهوری و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به میزبانی رئیس قوه قضائیه برگزار شد و رئیس قوه قضاییه پس از این نشست گفت:

از همه مدیران جسور و شجاع در شرایط تحریم حمایت می‌کنیم

رئیس قوه قضاییه پس از نشست سران قوا بر حمایت همه قوا از تولید و همچنین حمایت از مدیران با کفایت و شجاع که در شرایط کنونی با تصمیمات خود اجازه نمی‌دهند به مردم سخت بگذرد، تاکید کرد.

همچنین در پایان این هفته رئیس دستگاه قضا به استان زنجان سفر کرد.

راه برای توسعه‌یافتگی و پیشرفت بسیار است

رئیس قوه قضاییه گفت: راه برای توسعه‌یافتگی و پیشرفت بسیار است و باید در این راستا برنامه‌ریزی کرده و گام برداریم.

آیت‌الله ابراهیم رئیسی صبح امروز در بدو ورود بهزنجان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تلاش‌های زیادی در استان جهت توسعه انجام شده که جای تقدیر دارد، ولی راه برای توسعه‌یافتگی و پیشرفت بسیار است و باید در این راستا برنامه‌ریزی کرده و گام برداریم.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با علما، نخبگان و برگزیدگان استان زنجان نیز دیدار کرد.

فرار مالیاتی قابل تحمل نیست

رئیس قوه قضائیه گفت: فرار مالیاتی قابل تحمل نیست و توجه به این امر از نکات مهم و حائز اهمیت در اجرای عدالت است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا