خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس بسیج: ملت ایران به جای مذاکره، مقاومت را انتخاب کرد

«غلامرضا سلیمانی»، رییس سازمان بسیج مستضعفین می‌گوید:ملت ایران به جای انتخاب راهبرد مذاکره راهبرد مقاومت را انتخاب کرد که با تکیه بر فرهنگ عاشورایی در میدان نبرد، جنگ را به دفاع مقدس تبدیل کرد.

به گزارش ایسنا،  سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی ۱۴ شهریورماه در اولین یادواره شهدای عشایر چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اولین یادواره شهدای عشایری استان مقدمه‌ای بر برگزاری کنگره بیش از ۱۰ هزار شهید عشایری کشور به میزبانی این استان است.

وی افزود: انقلاب اسلامی سرآغاز تحولات بزرگ دنیای حاضر و آغازی بر پایان سلطه‌گری استکبار جهانی بر جهان اسلام بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین  گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که ملت ایران قرن‌های متمادی تحت سلطه سلاطین بود، به طوری که در دوران ۵۷ ساله خدمت پهلوی شاهد سیطره بیگانگان در کشور بودیم در دورانی آمریکایی‌ها بر تمام مقدرات کشور تسلط داشتند که مردم ایران مخصوصا عشایر بختیاری و قشقایی حکومت پهلوی را به رسمیت نشناختند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی متکی به ملت ایران، عشایر، روستاییان، شهرنشینان و تمام ملت ایران است که به رهبری امام راحل به پیروزی رسید و موجب شد دنیا را تحت انقلاب خود درآورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بیش از ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در کشور بود که آمریکایی‌ها کابینه پهلوی را تعیین می‌کردند و تمام مقدرات و مسیر کشور که می‌بایست پیموده شود توسط آمریکایی‌ها مشخص می‌شد.

وی بیان کرد: اولین دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی این بود که ایران یک سرزمین راهبردی است و از زیر سلطه آمریکا خارج شد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: یک الگوی جدید سیاسی نمونه و در طراز سعادت بشریت در مقابل چشم جهانیان قرار گرفت، طبیعی بود که استکبار احساس فرار کند.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی با توطئه‌های بزرگ مواجه شد که از جمله آن‌ها طرح‌ریزی کودتا، جنگ‌های مسلحانه در شهرهای بزرگ توسط منافقان بود، زمانی که ملت ایران با ایستادگی توطئه‌ها را پایان داد حادثه بزرگی را طراحی کردند و آن تجاوز رژیم بعثی عراق بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: کشور علی رغم اینکه به دنبال جنگ نبود ولی درگیر جنگ هشت ساله شد، به طوری که بیش از ۳۸ کشور مستقیما در کنار صدام قرار گرفتند، ولی امام راحل این صحنه را مدیریت کرد.

وی افزود: بسیار حساس بود که ملت ایران در مقابل هجمه گسترده چه تصمیمی بگیرد زیرا بخش‌هایی از خاک پنج استان کشور اشغال شده بود، بنابراین امروزه نباید به شرایط موجود نگاه کنیم، بلکه باید به شرایط آن روزها نگاه شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در مناطقی که شورش‌هایی تحت عنوان خلق عرب، خلق ترکمن و … به راه انداختند پادگان‌ها اشغال و سلاح و مهمات حساس زمین‌گیر شده بود.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران آمادگی ورود به جنگ را نداشت، تصریح کرد: تمام تصور صدام این بود که ما توان مقاومت را نداریم که خوشبختانه مدیریت ولایت فقیه در این راستا نتیجه‌بخش بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: ملت ایران به جای انتخاب راهبرد مذاکره راهبرد مقاومت را انتخاب کرد که با تکیه بر فرهنگ عاشورایی در میدان نبرد، جنگ را به دفاع مقدس تبدیل کرد.

وی بیان کرد: ملت ایران توانست نظام مقتدر را به زانو درآورد و چالش بزرگ را به فرصت سازنده تبدیل کند، اگر امروز از شهدا صحبت می‌کنیم و یادواره‌ای برای آن‎‌ها برگزار می‌کنیم هدف این است که چه راهی را رفته‌ایم که توانستیم این دستاوردها را برای جهان اسلام، شهدا و ملت ایران رقم بزنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: خوشبختانه با جنگ هشت ساله دفاع مقدس دنیا جمهوری اسلامی را باور کرد.
وی افزود: از زمان عزل بنی صدر تا زمان آزادی خرمشهر کمتر از یک سال طول کشید تا تمام سرزمین‌های اشغالی کشور آزاد شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: با تجهیزات غرب و شرق و با دلارهای نفتی عربستان ارتش صدام تجهیز می‌شد، ولی در عین حال مکتب دفاعی مبتنی بر مقابله با دشمن شکل گرفت و کارآمدی نظام سیاسی جمهوری اسلامی در چارچوب راهبرد ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن در دوران دفاع مقدس شکل گرفت، به طوری که استقلال کشور در دوران دفاع مقدس محقق شد.

وی گفت: طبق شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، آزادی و جمهوری اسلامی در انقلاب بدست آمد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: امنیت ملی ایران امروزه در یک منطقه ناآرام به نام غرب آسیا به واسطه دشمنان امریکایی و و اروپایی شکل گرفته ولی امنیت کشور ریشه در دوران دفاع مقدس و در بستر خون شهدا دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: در چند ماه گذشته که آمریکایی‌ها فشار و تحریم‌های گسترده را برای کشور برنامه‌ریزی کردند گرچه علی رغم تعهدات خود، ملت ایران می‌دانست که غربی‌ها به تعهدات خود پای بند نخواهد بود.
سردار سلیمانی گفت: در فضای راهبردی امروز امریکایی‌ها شکست خوردند به طوری که بسیاری از صاحبنظران دنیا و سران کشورها و شخصیت‌های سیاسی اعتراف می‌کنند که راهبرد آمریکا در مقابل راهبرد ایران شکست خورده است.

وی ادامه داد: اندکی زمان لازم است تا آثار راهبردی مشخص شود گرچه در صحنه‌ها و میدان این امر قابل مشاهده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: راهبرد مقاومت و ایستادگی در طول ۴۰ سال گذشته برای ما تعیین‌کننده دستاوردهای بزرگ بوده که این‌ها برگرفته از مکتب عاشورا یعنی هیهات من‌الذله است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: دنیا مبارزاتی که بیگانگان علیه مردم انجام می‌دهند را مشاهده می‌کند.
سردار سلیمانی گفت: فرهنگ ایثار در دوران دفاع مقدس بذل جان بوده و در شرایط فعلی فداکاری برای مردم و رفع مشکلات، مناطق کمتر برخوردار، عشایر، روستاییان، نظام و مسئولان است، بنابراین لازم است به مناطق کمتر برخوردار کشور توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بهترین شعار و عملی‌ترین شعار به فرمایشات رهبری خدمت به مردم است.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا