خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هک تپسی، هک اسنپ فود، بیمه مرکزی و …

چند ساعتی است که هکرها مدعی شده اند اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر اسنپ فود را در اختیار دارند و اشپن نیز طی بیانیه ای این موضوع را تایید کرده است واکنش یکی از فعالان حوزه استارت آپی را در ادامه ببینید:

میلاد نوری برنامه نویس و فعال حوزه استارت آپ در ایکس نوشت:

توی طرح صیانت، در کنار کلی ماده و تبصره برای محدودیت گسترده اینترنت، ماده ۳۴ در مورد حفاظت از داده کاربرها بود. مدافعین طرح هم هی به این ماده اشاره می‌کردند که مثلا خیلی دغدغه دیتای کاربر رو دارند. بعدها که اینترنت بدون نیاز به تصویب طرح صیانت به فیلترنت تبدیل شد، دیگه هیچ کدوم از نماینده‌های مجلس و مدافعین طرح صیانت دیگه دغدغه دیتای کاربر رو ندارند 🙂 در واقع دیگه نیازی ندارند در این مورد دغدغه‌مندی‌ای نشون بدن. لازم به ذکره از قبل از این طرح هم طرح‌های دیگه‌ای هم در این مورد خاک می‌خورده که اون موقع هم دغدغه دیتای کاربر رو نداشتند.

من قبلاد در دو اپیزود پادکست (صوتی و ویدئویی) در مورد “نشت اطلاعات یا دشت اطلاعات” صحبت کردم. اگر علاقه‌مند بودید ببینید یا بشنوید. اپیزود ۱ / نشت اطلاعات یا دشت اطلاعات https://youtu.be/QNPQuVWmXG0 https://castbox.fm/episode/id4481413-id641812446… ‌‌‌‌‌

اپیزود ۱.۱ / معرفی ابزارهای بررسی نشت اطلاعات https://youtu.be/U-Nf7WIb2rchttps://castbox.fm/episode/id4481413-id

میزان کمیسیون و فروش هر رستوران هم توی دیتای سمپل هست. الان یسری رستوران صداشون درمیاد چرا کمیسیون فلان رستوران از ما کمتره.

مشابه هک تپ‌سی، در دیتای سمپل منتشر شده از اسنپ‌فود هم اطلاعات دیوایس کاربر (اندروید آی‌دی و…) هم وجود داره. در توئیت کوت شده قبلا در مورد خطرات این موضوع نوشتم

برای ملموس شدن وضعیت اینترنت، اینطوری در نظر بگیرید که شما بسته ۶۰مگابایتی می‌خرید ۲،۱۵۰ تومان. با مالیات ۲،۳۴۳ تومان. باهاش می‌تونید ۷بار صفحه اصلی دیجی‌کالا رو ریفرش کنید. یعنی هربار ریفرش صفحه دیجی‌کالا برامون حدود ۳۰۰ تومان آب می‌خوره.

هشدار مهم و راهکارهای یک برنامه نویس درباره هک های پی در پی تپسی، بیمه مرکزی و…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا