خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستور رئیسی برای رفع اختلال پمپ‌های بنزین + حل مشکل تا پایان روز؟

خبرگزاری ایسنا نوشت: ابراهیم رئیسی به جواد اوجی وزیر نفت دستور داد ضمن بررسی «علت وقوع» اختلال در عرضه سوخت در برخی جایگاه‌ها، به نحو مقتضی نسبت به «رفع فوری» اختلال پیش آمده اقدام کند.

سید ابراهیم رئیسی همچنین وزیر نفت را موظف کرد نسبت به «اطلاع رسانی مناسب و به موقع» به مردم اقدام نماید.

بیشتر بخوانید

بروز اختلال در پمپ بنزین‌ها


همچنین خبرگزاری ایسنا در خبری دیگر با عنوان «از اختلال در جایگاه‌های سوخت تا حل مشکل تا پایان امروز» نوشت:

روند سوخت‌رسانی در برخی جایگاه‌ها از صبح امروز با مشکل مواجه شد و آنطور که مسوولان اعلام کرده‌اند این مشکل تا پایان امروز برطرف خواهد شد.

به‌گزارش ایسنا، طبق اعلام، ۶۰ درصد جایگاه‌های سوخت کشور صبح امروز از مدار خارج شدند که با بسیج تیم‌های عملیاتی، تاکنون تعدادی از جایگاه‌ها وارد مدار شده‌اند و افراد می‌توانند بنزین آزاد را به‌صورت آفلاین دریافت کنند.

۳۵ درصد جایگاه‌ها مشکلی ندارند

آنطور که اسدالله قلی‌زاده – رئیس صنف جایگاه‌داران کشور در ساعات اولیه به ایسنا خبر داد،  ۳۵ درصد جایگاه‌ها در کل کشور بدون مشکل در حال فعالیت هستند  و جایگاه‌هایی که دچار اختلال شده‌اند نیز به تدریج به‌صورت دستی فعال می‌شوند و هیچ افزایش قیمتی در دستور کار نیست و مردم به شایعات بی اساس در این باره توجه نکنند.

به گفته وی، هیچ‌گونه کمبودی در حوزه بنزین و گازوئیل وجود ندارد و اختلال ایجاد شده در ساعات آینده برطرف خواهد شد و در حال حاضر بنزین به صورت آفلاین و با قیمت آزاد عرضه می‌شود.

پایان امروز، همه جایگاه‌ها به صورت دستی فعال خواهند شد

جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش هم اعلام کرد که تا پایان امروز، همه جایگاه‌ها به صورت دستی فعال خواهند شد. در حال حاضر برخی جایگاه‌ها به صورت آفلاین فعال هستند و تدریجا این اقدام را انجام می‌دهیم. تیم‌های تخصصی شکل گرفته است و با توجه به تجربه‌ای که داشتیم در حال حل مشکل هستیم.

به گفته وی، تقاضای ما از مردم این است که همکاری لازم را داشته باشند و در حال حاضر سیستم به صورت آفلاین است و مردم می‌توانند با نرخ دوم سوخت گیری کنند. سهمیه سوخت همه افراد برقرار بوده و بعد از این‌که شرایط به حالت عادی برگشت می‌توانند از سهمیه موجود در کارت سوخت استفاده کنند.

سالاری در پاسخ به این سوال که این مشکل تا چه زمانی به طور کامل برطرف می‌شود تصریح کرد: تمرکز ما روی جایگاه‌هایی است که بیشترین مراجعه به آنها صورت می‌گیرد. در همین راستا نیز تیم‌های عملیاتی و مدیریت بحران در کل کشور فعال شده‌اند و تدریجا تا پایان امروز این مشکل برطرف خواهد شد.

حفظ سهمیه در کارت‌های سوخت/ اختلال ناشی از توطئه معاندان

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم در پی این مشکل اعلام کرد که “اختلال فنی در بعضی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور ناشی از توطئه معاندان برای تحت‌الشعاع قرار دادن رفاه و آسایش مردم، تا اطلاع ثانوی عرضه فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های عرضه سوخت، به صورت آفلاین انجام خواهد شد.

طبق این اطلاعیه سهمیه سوخت هم‌میهنان در کارت سوخت آنها محفوظ است و پس از حل مشکل قابل استفاده خواهد بود”.

تمام گزینه‌های محتمل از جمله نفوذ و هک در حال بررسی است

روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور هم در اطلاعیه ای در خصوص اختلال در سامانه سوخت آورده است: “در خصوص دلایل بروز اختلال، سازمان پدافند غیرعامل کشور تمام گزینه های محتمل از جمله نفوذ و هک را در نظر و تحت بررسی دارد اما در شرایط فعلی نمی توان ادعاهای مطرح شده از سوی دشمن را تایید کرد.

با توجه به رعایت الزامات و ضوابط پدافند غیرعامل، در تمامی سکوهای سوخت رسانی امکان سوخت رسانی به صورت دستی و خارج از شبکه وجود دارد و مشکل سوخت رسانی در برخی سکوها تا پایان امروز برطرف می شود و اختلال سامانه هوشمند سوخت نیز ظرف روزهای آینده برطرف می گردد”.

در مقابل پمپ‌بنزین‌های دچار اخلال توقف نکنید

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور – رییس پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست که در مقابل پمپ بنزین‌های دچار اخلال توقف نکنند. توقف در اطراف پمپ‌های بنزین باعث ایجاد ترافیک و برهم خوردن نظم شهری  می‌شود.

تکذیب تغییر قیمت و سهمیه بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران هم با اشاره به اختلال پیش آمده در جایگاه های سوخت از صبح امروز گفت: این اختلال هیچ ارتباطی به تغییر قیمت و سهمیه سوخت در کشور ندارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا