خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قیمت مسکن در مهرماه؛ متری ۷۶میلیون تومان

بانک مرکزی اعلام کرد: رشد منفی ماهانه متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در ۳ ماه فصل تابستان به ترتیب معادل ۲.۲-، ۱.۰- و ۰.۶- درصد بوده است.

مدیران خودور ام وی ام(صفحه خبر-میان مطلب)

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ تحولات قیمت در بازار معاملات مسکن شهر تهران حاکی از روند حرکتی متفاوت طی فصول اول و دوم سال جاری بوده است. در همین ارتباط در سه ماهه اول این سال متاثر از تحولات قیمتی بازار سایر داراییها به ویژه نرخ ارز در بازار غیررسمی، سکه طلای طرح جدید و خودرو، متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی معامله شده شهر تهران با رشد مثبت ماهانه مواجه گردید.

 در مجموع در خصوص تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در فصل بهار سال ۱۴۰۲ میتوان عنوان نمود تداوم رشد متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده و در عین حال کاهش قابل توجه حجم معاملات از ویژگیهای بازار معاملات مسکن شهر تهران در این فصل بوده است.
علی ایحال از تیرماه سال جاری با برقراری ثبات در بازار ارز و اقدامات موثر انجام‌شده در خصوص افزایش عرضه مسکن، از فشارهای تورمی بازار مسکن کاسته شد که این موضوع نشان از بازگشت آرامش نسبی به این بازار میباشد. مجموع این عوامل موجب شد تا شاهد رشد منفی ماهانه متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در ۳ ماه فصل تابستان باشیم؛ به گونه‌ای که رشد مزبور در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور به ترتیب معادل  ۲.۲-، ۱.۰- و ۰.۶- درصد بوده است.           

قیمت مسکن در تهران چقدر کاهش یافت؟
کیش اینوکس(صفحه خبر- میان مطلب)


  لازم به توضیح است که مطابق با آخرین آمار موجود، در مهرماه سال ۱۴۰۲ متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران بعد از تجربه رشد منفی در سه ماه متوالی مجدداً با رشد مثبت هرچند اندک مواجه شده است؛ در عین حال حجم معاملات بازار مسکن در این ماه نسبت به شهریورماه به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته است.
 

قیمت مسکن در تهران چقدر کاهش یافت؟

لازم به ذکر است گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در سایت بانک مرکزی از دی ماه سال ۱۴۰۱ تا مهرماه ۱۴۰۲ به روزرسانی شد. 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا