خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جو بایدن: ترامپ جهان را ناامن کرده است

«جو بایدن»، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا در توئیتی نوشت:‌ بحران های خود ساخته «دونالد ترامپ»، جهان ما را هرچه بیشتر ناامن ساخته است.

به گزارش ایرنا «جو بایدن» روز شنبه در صفحه توئیتر خود در واکنش به گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی افزود: توافق هسته ای، برنامه هسته ای ایران را درون جعبه ای قرار داده بود، (اما) ترامپ از این توافق خارج شد و اکنون ایران برنامه (هسته ای) خود را پیش می برد.

نامزد پیش رو دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ادامه داد: این یکی دیگر از یادآوری هایی است که بحران خودساخته ترامپ؛ آمریکا، منطقه (خاورمیانه) و جهان ما را هرچه بیشتر نا امن ساخته است.

توئیت بایدن در واکنش به گام سوم ایران و گزارش نشریه آمریکایی نیویورک تایمز که درباره گام سوم ایران و اینکه ایران دیگر وقعی به محدودیت های تحقیقاتی مندرج در توافق هسته ای نمی گذارد، نوشته شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۱۳ شهریور ماه از اجرایی شدن گام سوم کاهش تعهدات برجامی کشورمان از روز گذشته (جمعه) خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پایان جلسه سران قوا که به میزبانی قوه قضائیه و با حضور رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضاییه برگزار شد، تاکید کرد: هر آنچه کشور در زمینه تحقیق و توسعه فناوری هسته‌ای نیاز دارد، سازمان انرژی اتمی اقدام کند.

وی افزود:‌ اقدام‌های ایران در چارچوب مقررات آژانس خواهد بود البته مهلت ۶۰ روزه دیگری پیش روی اروپاست، هر زمان به تعهدات خود برگردند ما هم به تعهدات برجامی بر می‌گردیم.

آمریکا اردیبهشت‌ سال گذشته از برجام خارج شد و تحریم‌های سنگین علیه ملت ایران را برگرداند.

این اقدام واشنگتن با مخالفت جهانی روبرو شد و سایر کشورهای امضاکننده برجام اعلام کردند که با پیش‌بینی سازوکارهایی برجام را حفظ می‌کنند.

جمهوری اسلامی ایران بعد از یک سال صبر راهبردی و برآورده نشدن انتظارات خود، اردیبهشت سال جاری اعلام کرد که برخی از تعهدات خود را طبق برجام کاهش می‌دهد.

ایران تاکنون دو گام شامل بالا بردن درصد غنی سازی اورانیوم از ۳.۶ درصد و افزایش ذخیره اورانیوم غنی شده را برداشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا