خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جوابیه‌ی دانشگاه فسا به یک گزارش

روابط عمومی دانشگاه فسا درباره‌ی گزارش روز گذشته با عنوان “در دانشگاه فسا چه خبراست؟” [لینک] که به نقل از سایت محلی صبح شیراز بازنشر شده بود جوابیه‌ای ارسال کرده است که متن کامل آن در پی می‌آید:


با توجه به مطالب منتشر شده در سایت خبری انصاف نیوز با عنوان “در دانشگاه فسا چه خبراست؟” وفق قانون مطبوعات لطفا موارد ذیل را در همان محل منتشر نمایید:

– معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه فسا با حضور در دانشگاه فسا در هفته‌ی دولت، ضمن قدردانی ویژه از توسعه و پیشرفت همه جانبه‌ی دانشگاه فسا، ابراز داشتند که باوجود انتقادهای مقطعی، همواره سپاسگزار تلاش‌های همیشگی مدیران دانشگاه فسا بوده‌اند.

– هیچ تجمع دانشجویی در دانشگاه فسا روی نداده است. بلکه، در طی بازدیدهای دوره‌ای دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه شیراز از دانشگاه فسا در سال 1397، جلسه‌ی از پیش تعیین ‌شده‌ای با حضور دانشجویان در سالن شیخ روزبهان برگزار شد و دانشجویان دغدغه‌های خود را در خصوص آمایش سرزمینی دانشگاه‌های کشور مطرح کردند. بدیهی است مبحث آمایش سرزمینی از سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است و ارتباطی با ریاست دانشگاه فسا ندارد. با توجه به پیشرفت‌های دانشگاه فسا در سال‌های اخیر، ستاد آمایش سرزمینی نظر بسیار مساعدت و مثبتی نسبت به این دانشگاه دارد و روند توسعه‌ی دانشگاه فسا با مانعی رو به رو نخواهد بود.

– نامه‌ی اعضای هیات علمی به مقام محترم وزارت علوم، صرفا در خصوص آمایش سرزمینی دانشگاه‌های کشور بوده است و هیچ ارتباطی با ریاست دانشگاه نداشته است.

– امام جمعه محترم شهرستان فسا، هیچ‌گاه در خصوص تغییر مدیریت دانشگاه فسا بیاناتی ابراز کرده‌اند. ایشان در طی جلسات متعدد با ریاست و سایر مدیران دانشگاه ضمن ایراد رهنمودهای لازم، از پیشرفت مستمر دانشگاه حمایت کرده‌اند.

– توسعه و پیشرفت دانشگاه فسا در سالهای اخیر زبانزد دانشگاهیان شده است. آمار و ارقام، حاکی از آن است که طی سه سال گذشته، فضای آموزشی این دانشگاه دو برابر شده است. بعلاوه ساخت و تجهیز کتابخانه و خانه‌ی فرهنگ دانشگاه فسا، یک محیط عالی برای رشد فکری و روحی دانشجویان فراهم کرده است. همچنین در طی سه سال گذشته، توسعه‌ی فضای سبز دانشگاه، محیطی دل انگیز و مفرح را برای اساتید و دانشجویان به وجود آورده است. کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌هایی که در این مدت ساخته و تجهیز شده‌اند؛ امکانات شایانی در اختیار دانشجویان و پژوهشگران قرار می‌هد.

– در کنار این همه، رشد 25 درصدی تعداد اعضای هیات علمی در طی سه سال و بهبود قابل ملاحظه‌ی هرم هیات علمی، حاکی از سرآمدی این دانشگاه است. رشد سریع شاخص‌های پژوهشی دانشگاه فسا ناشی از فراهم بودن بسترهای لازم از جمله فضای آرام موجود در دنشگاه است. آمار و ارقام مذکور، باعث شد که دانشگاه فسا با مدیریت مجرب و جوان خود به عنوان اولین دانشگاه نوپای کشور در معتبرترین رتبه بندی دانشگاه‌های جهان (تایمز) حائز رتبه 301+ در کیفیت آموزش قرار گیرد. شایان ذکر است که در هفته دولت امسال نیز، پنج طرح عمرانی ـ رفاهی به ارزش حدود هفتده میلیارد و پانصد میلیون ریال در دانشگاه فسا به بهره برداری رسید. با توجه این به شرایط، به نظر می‌رسد که مرکز آمورش عالی در حال توسعه فسا در استان فارس، در مدت کوتاهی، به یک دانشگاه معتبر بین المللی تبدیل شده‌است.

روابط عمومی دانشگاه فسا

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا