خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احتمال دادگاهی شدن بوریس جانسون

«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر بریتانیا با هشدار در خصوص احتمال دادگاهی شدن و به زندان رفتن در صورت سرپیچی از قانون جدید مرتبط با بریگزیت روبرو شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، قانون جدیدی که مجالس عوام و اعیان بریتانیا آن را به تازگی تصویب کردند بوریس جانسون را موظف می‌کند که برای تمدید مهلت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به بروکسل برود تا از خروج بدون توافق این کشور در ۳۱ اکتبر جلوگیری کند.

اما جانسون که از مدافعان سرسخت بریگزیت است بارها گفته که مصمم است بریتانیا را روز ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج کند؛ چه با توافق و چه بی‌توافق. او حتی گفته “حاضر است در ته گودالی جان بکند” اما از اتحادیه اروپا درخواست تمدید مهلت برای بریگزیت نکند.

همزمان کارشناسان حقوقی به نخست‌وزیر بریتانیا هشدار داده‌اند که اگر از قانون جدید مربوط به بریگزیت سرپیچی کند احتمال دارد که حتی با مجازات زندان روبرو شود.

در همین حال، چندین نماینده پارلمان بریتانیا یک تیم حقوقی تشکیل داده‌اند و می‌گویند اگر لازم شود آماده‌اند که اگر بوریس جانسون از اجرایی کردن قانون جدید طفره رود او را به دادگاه بکشند.

در حالی که قانون جدید مصوب پارلمان جانسون را موظف کرده برای ممانعت از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا با رهبران این اتحادیه گفتگو کند، جانسون می‌گوید مردم کشورش به وضوح (از طریق همه پرسی سال ۲۰۱۶) خواستار ترک اتحادیه اروپا هستند و درخواست تمدید مهلت این خروج از نظر او “بی معناست”.

جانسون که از زمان ورود به دفتر نخست‌وزیری همه طرح‌هایش در پارلمان شکست خورده و به این لحاظ رکورد جدیدی در تاریخ سیاسی بریتانیا به ثبت رسانده حتی خواستار برگزاری انتخابات پیش از موعد در میانه ماه اکتبر آینده شده بود اما پارلمان با این درخواست هم مخالفت کرد.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر گفته حزب او به دنبال اقدام قانونی علیه جانسون نیست اما از “فعالیت‌ها در این رابطه آگاه است و در این رابطه بحث و گفتگو کرده و آماده” است.

کوربین همچنین گفته “وقتی قطعی شد که در ۳۱ اکتبر بدون بریگزیت توافق صورت نخواهد گرفت” حزب کارگر با برگزاری انتخابات سراسری موافقت خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا