خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی IAEA درباره‌ی سفر مدیر کل موقت آژانس به ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای گزارشی از سفر امروز مدیرکل موقت این نهاد به ایران و دیدار وی با مقامات ایرانی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در این بیانیه‌ آمده است: کرنل فروتا، مدیر کل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز هشتم سپتامبر ۲۰۱۹ به ایران سفر کرده و با علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و دیگر مقامات ارشد آن دیدار کرد.

همچنین در این بیانیه مطرح شد: مذاکرات شامل فعالیت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران، با تاکید بر تعاملات ادامه‌دار میان آژانس و ایران در زمینه اجرای معاهده پادمانی و پروتکل الحاقی بود. مدیر کل موقت آژانس تاکید کرد که همکاری کامل و بهنگام با ایران لازمه این تعاملات است. فروتا همچنین گفت که فعالیت‌های پادمانی به گونه‌ای بی‌طرفانه، مستقل، معقول و مطابق رویه پادمان انجام می‌شوند.

مطابق این بیانیه، این مذاکرات همچنین شامل راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نظارت بر تعهدات برجامی ایران بود. فروتا از فعالیت‌های اعلام شده ایران مربوط به  تحقیق و توسعه سانتریفیوژها مطلع شد. او گفت که گزارش این فعالیت‌ها را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه خواهد داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا