خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چه کسی از رهبری خواست انتخابات دوم خرداد ابطال شود؟

حسین قاسمی، کارشناس مباحث امنیتی، در کانال تلگرامی خود نوشت:

در کتاب “فتنه تغلب” که توسط مؤسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری منتشر شده است، به پیشنهاد ابطال انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۷۶ توسط وزیر اطلاعات دولت آقای هاشمی پرداخته است.

در این کتاب آمده است رهبر معظم انقلاب در جلسه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ با نمایندگان ستادهای کاندیداها، به پیشنهاد یکی از مسولان دولتی برای ابطال انتخابات هفتمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۳۷۶ اشاره می کنند:

“شما خیال می کنید وقتی که آقای خاتمی با بیست میلیون رای پیروز شد، یک عده عصبانی نبودند، خب چرا، آنها هم عصبانی بودند؛آنها هم همین حرف‌ها را می‌زدند؛ آنها هم همین داعیه‌ها و طلبکاری‌ها را می‌کردند. همان وقت به من مراجعه کردند. یکی از مسئولین عالیرتبه آن روز آمد پیش من و از من خواست که آقا این انتخابات را ابطال کنید. من آن چنان تشری زدم که به نظرم بعد از آن بین ما و آن مسئول هنوز هم درست اصلاح نشده”. (۱)

آقای علی‌محمد بشارتی، وزیر کشور دولت ششم (دولت آقای هاشمی رفسنجانی)، در گفتگو با وب سایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در تاریخ ۸۹/۳/۲۵، درباره ماجرای پیشنهاد ابطال انتخابات دوم خرداد۱۳۷۶ به رهبر انقلاب می‌گوید:

“من در آن روزها شنیدم که یکی از آقایان، ساعتی قبل از این‌که تقریبا بر همه روشن شود که چه کسی پیروز انتخابات است، وقت می‌گیرد و خدمت آقا می‌رسد؛ با اینکه هیچ مسئولیت رسمی هم در زمینه برگزاری انتخابات نداشته است. در آن جلسه به ایشان گزارشی از نتیجه انتخابات می‌دهد و خواستار ابطال انتخابات می‌شود.
آقا در پاسخ برخورد خیلی شدیدی با وی می‌کند که ظاهرا سابقه نداشته است. با این مضمون که چگونه به خودت اجازه می‌دهی که این‌طور درباره نظام فکر کنی و تصمیم بگیری؟” (۲)

آقای علیرضا شمیرانی طی یادداشتی بلند با عنوان “چرا؟” در ۱۶ بند در کتاب “فتنه تغلب”، این مقام دولتی که پیگیر ابطال انتخابات ریاست‌جمهوری در دوم خرداد۱۳۷۶ بوده را وزیر اطلاعات دولت آقای هاشمی‌رفسنجانی یعنی آقای علی فلاحیان معرفی کرده است:

“ایشان در برابر تقاضای ابطال انتخابات دوم خرداد ۷۶ که از سوی وزیر اطلاعات دولت هاشمی‌رفسنجانی درخواست شده بود، ایستادند و با وی آنچنان برخورد کردند که هنوز فراموش نشده است”. (۳)

منابع:

۱- مصطفی غفاری، فتنه تغلب، انتشارات انقلاب اسلامی، چاپ دوم، زمستان ۱۳۹۷، صفحه ۴۶

۲- http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=9594

۳- http://www.jahannews.com/news/662340/%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%AA%D9%86%D9%87-%DB%8C-%D8%AA%D8%BA%D9%84%D8%A8

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا