خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طنز/ جلسه بازجویی یکی از عوامل حمله به علی مطهری

یک دانشجوی دانشگاه شیراز در طنز ارسالی به انصاف نیوز با عنوان « جلسه‌ی بازجویی یکی از عوامل حمله به علی مطهری» نوشت:
مکان: اتاق بازجویی
شخصیت ها: بازجوی یکی از عوامل حمله به علی مطهری، خود یکی از عوامل حمله به علی مطهری، پرونده‌ی یکی از عوامل حمله به علی مطهری، آجر، گوجه و گاز فلفل یکی از عوامل حمله به علی مطهری
صحنه: اتاق بازجویی تاریک است و یکی از آن چراق آویزان‌ها که معلوم نیس چرا همش مثل نوسانگر هماهنگ ساده تکان می‌خورد و تا آخر بازجویی هم از حرکت باز نمی‌ایستد، چهره‌ی بازجو و یکی از عوامل حمله به علی مطهری را که روی صندلی نشسته‌اند، روشن می‌کند. روی میز پرونده‌ی یکی از عوامل حمله به علی مطهری به چشم می‌خورد.
بازجو: اسمت چیه؟
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: یکی از عوامل حمله به علی مطهری! اسم تو چیه؟!
بازجو: ساکت! اینجا فقط من سوال می‌پرسم. فکر کردی کی هستی که از من سوال می‌پرسی؟!
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: من فقط یه انسان خودجوش و ارزشی و غیر سازماندهی شده‌ام، به هیچ جایی هم وابسته نیستم. توی پرونده‌ام هم نوشته.
[بازجو پرونده را باز می‌کند و قیافه‌اش عوض می‌شود]
بازجو: ها… ببخشید یه کمی تند باهات صحبت کردم! فکر کردم یه آدم خودجوش و غیر سازماندهی شده‌ای، ولی حالا فهمیدم که یه آدم خودجوش و غیر سازماندهی شده‌ای! داشتی چی می‌پرسیدی عزیزم؟!
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: گفتم تو اسمت چیه؟
بازجو: بازجو هستم عزیزجان!
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: نسبتت رو با فتنه مشخص کن. من با کسایی که با فتنه نسبتی دارند حرف نمی‌زنم.
بازجو: من با فتنه نسبتی ندارم. حالا اجازه هست چندتا سوال ازتون بپرسم؟
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: باشه زود باش چندتا کنسرت و سخنرانی هست که می‌خوایم به صورت خودجوش و غیرسازماندهی شده باهاشون برخورد ارزشی کنیم.
بازجو: چرا به علی مطهری حمله کردید؟
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: ما نکردیم.
بازجو: پس کی کرد؟!
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: نمی‌دونم. ولی هر کی کرد، خوب کرد!
بازجو: یعنی از این کار حمایت می‌کنی؟
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: نه، ما این حرکت رو به شدت محکوم می‌کنیم. ولی حقش بود مردک فتنه‌گر ضد انقلاب! بیش از این حقش بود! ولی حیف که اسیدامون چند ماه پیش تموم شد!
بازجو: پس کار شما بود!
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: نه، من اصلا اون موقع شیراز نبودم. اسنادشم موجوده!
بازجو: ولی مدارک و شواهد ما نشون میده شما اونجا بودی. تازه به علی مطهری هم گفتی […]زاده.
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: حالام می گم!
بازجو: ولی اون پسر استاد مرتضی مطهری هست!
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: پسر هر کسی می‌خواد باشه! گیرم پدرت بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل؟! هر چی می‌کشیم از همین آقازاده‌هاست!
بازجو: ولی تو داری به شهید مطهری توهین می‌کنی!
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: من با شهید مطهری کاری ندارم! این وصله‌ها به من نمی‌چسبه، تهمت نزن! من فقط به پسر ضدانقلاب فتنه‌گرش گفتم!
بازجو: آخه مگه علی مطهری چه کار کرده بود؟
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: دیگه می‌خواستی چی کار کنه؟ اومد آرامش شهر رو به هم زد رفت وجهه‌ی استان رو بد و ناامن نشون داد، تازه می‌گی چی کار کرد؟ 
بازجو: ولی شما بودید که بهش حمله کردید ها!
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: البته ما که اون موقع رفته بودیم مسافرت! ولی به هرحال اگه نمیومد شیراز که کسی بهش حمله نمی‌کرد! همش تقصیر اون فتنه‌گر و اون انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز مزدور بیگانه است که برای شاد کردن دل اربابان صهوینیست و آمریکایی و همجنس‌گراشون این سناریوی از پیش تعیین شده رو اجرا کردند که علی مطهری بیاد شیراز کتک بخوره تا بی‌بی‌سی خوراک خبری پیدا کنه بگه تو ایران آزادی بیان نیست و اهداف استعمارگرانه‌اش رو دنبال کنه. بعد میایید یقه‌ی ما رو می‌گیرید که چرا این کارو کردیم؟! بدهکار هم شدیم!
بازجو: ولی اون که کاری نکرد. تا وارد شیراز شد شما بهش حمله کردید برش گردوندید.
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: می‌خواستی اجازه بدیم کاری هم بکنه! 
بازجو: اون فقط می‌خواست سخنرانی کنه.
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: دیگه چی بدتر از این؟! یه باره بگو می‌خواست براندازی کنه! 
بازجو: ولی نمایندگان مجلس در بیان دیدگاهاشون آزاد هستند.
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: فکر کرده چون آزاده هر چی خواست بگه آزاده که هر چی خواست بگه؟! تا قبل از این استان فارس نمونه بود از بس امنیت و نظم و آرامش داشت، نه سخنرانی، نه کنسرتی، نه سر و صدای دیگه‌ای. یه دانشگاه بود که اونم تحمل می‌کردیم. حالا ما اجازه بدیم این آقا بیاد دانشگاه و شهر رو به آشوب بکشه با سخنرانی؟! 
بازجو: ولی اون می‌خواست درباره‌ی موضوع اسلام و آزادی صحبت کنه.
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: بیجا کرده! می‌خواد اسلام آمریکاییش رو به خورد مردم بده و مغز جوانان ما رو شستشو بده که پسفردا هیچ دلواپسی نداشته باشن!
بازجو: ولی…
یکی از عو امل حمله به علی مطهری: بسه دیگه داری زیادی سوال می‌پرسی! 
بازجو: من که هنوز سوالام تموم نشده! 
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: بسه دیگه کار دارم یه سخنرانی دیگه هست که باید بهش برسم! خسارت ما رو هم زودتر از اون فتنه‌گر بگیرید واریز کنید!
بازجو: کدوم خسارت؟! 
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: خسارت اون همه آجر و گوجه و گاز فلفل و بقیه‌ی امکانات خودجوش و غیرسازماندهی شده‌ای که مصرف کردیم! فکر کردی اینا به این راحتی به دست میاد؟! اون موتورای بزرگ که با هوا کار نمی‌کنه بنزین می‌خواد! اونا رو هم حتما ما باید بدیم پولشو؟! خجالت نکش بیا پول اون تاکسی داغون شده رو هم از ماها طلب کن!
بازجو: پس بالاخره اعتراف می‌کنی که تو در حمله به علی مطهری دست داشتی؟
یکی از عوامل حمله به علی مطهری: نه! کی گفته؟! من که اصلا اون موقع در حال گذروندن سربازیم توی صفر هفت کرمان بودم! ولی بحث مالی حسابش جداست! بالاخره زندگی خرج داره!
[در اینجا یکی از عوامل حمله به علی مطهری از در خارج شده و پس از آن بازجو پیراهن خود دریده از ساختمان خارج شده و پابرهنه به سمت دشت کویر رهسپار می‌شود و بقیه‌ی عمر خود را به ماهیگیری در آنجا می گذراند!]
پی نوشت: همان طور که حدس می زنید داستان بالا واقعی نیست؛ نه به این دلیل که در دشت کویر ماهیگیری سخت است! بلکه به دلیل آنکه آنچنان که می‌دانید با وجود اینکه بیش از 10 نفر از عوامل حمله به علی مطهری شناسایی شده‌اند، تاکنون کسی بازداشت نشده! در واقع تجربه نشان داده ماهیگیری در دشت کویر محتمل‌تر از دستگیری عوامل حمله‌هایی از این دست است! هر چند امید می‌رود که این بار استثنا باشد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا