خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جلسه‌ی فوق‌العاده خانه کارگر درباره احکام سنگین «هفت تپه»

حسن صادقی، معاون دبیرکل خانه کارگر ضمن تشکر از برخورد ریاست قوه قضاییه گفت: احکام سنگین قضایی برای کارگران هیچ تناسبی با قانون اساسی و قانون کار ندارد.

صادقی در مورد احکام صادره برای کارگران معترض نیشکر هفت تپه به خبرنگار ایلنا گفت: مجموعه تشکیلات خانه کارگر با این نوع برخوردها با جامعه کارگری و معترضین همواره مخالف بوده به خصوص در سالهای گذشته که وضعیت کارخانجات مطلوب نبوده و به تبع آن، اعتراضاتی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه خانه کارگر همواره در خط مقدم مقابله با تضییع کنندگان حقوق کارگران قرار داشته، ادامه داد: در مورد هفت تپه نیز از همان ابتدا خانه کارگر خوزستان به میدان آمد و بیانیه و نامه اعتراضی منتشر کرد. بعد از صدور حکم قضایی نیز امروز صبح شورای مرکزی خانه کارگر نشست فوق العاده برگزار کرد که طی آن نامه ای تنظیم وخطاب به ریاست قوه قضاییه ارسال شد.

وی افزود: در این نامه خواستار این شدیم که با طبقه کارگر با رافت اسلامی برخورد شود و تاکید کردیم که در پرونده هفت تپه انصاف رعایت نشده است.

صادقی با اشاره به تصریحات قانون اساسی و قانون کار در رابطه با حق اعتراض، اعتصاب و راهپیمایی مسالمت آمیز گفت: دستگاه قضا باید حق کارگران را برای اعتراض و اعتصاب صنفی محترم بشمارد تا خوراک به رسانه های بیگانه و خارج نشینان بی درد برای موج سواری داده نشود؛ خارج نشینان دل در گرو مشکلات کارگران ندارند و تنها در پی بهره برداری های مغرضانه هستند و لذا نباید به گونه ای با کارگران برخورد شود که این مغرضان فرصت بهره برداری بیابند.

او در ادامه برخورد امروز صبح ریاست قوه قضاییه را مثبت و قابل قدردانی دانست و گفت: ورود ایشان به پرونده و دستور توقف احکام صادر شده، نشان دهنده رافت اسلامی در دستگاه قضاست و نشان می دهد که دستگاه قضا و ریاست آن، از کارگران حمایت می کند.

صادقی در پایان تاکید کرد: اگر خصوصی سازی ها متوقف شود و مکانیسم های بازدارنده جلوی تعویق پرداخت مطالبات و بیکاری کارگران را بگیرند، حتم دارم کارگران ما که طبقه ای محجوب ونجیب هستند هرگز به خیابان نخواهند امد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا