خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس اتاق بازرگانی: از تبعات تصویب دو ساعته قانون تجارت نگرانیم

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران می‌گوید: قانون تجارت به عنوان یک قانون مادر بر مبادلات تجاری کشور حاکم است و بسیاری از بنیان‌ های اقتصادی به آن متکی هستند اما نمایندگان مجلس، ۱۰۹ ماده از آن را طی ۲ ساعت بررسی و تصویب کردند که این روند و تبعات آتی آن جای نگرانی دارد.

به گزارش ایرنا غلامحسین شافعی روز یکشنبه در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد افزود: ما در اتاق بازرگانی ایران مراتب نگرانی خود را در این زمینه اعلام کرده ایم. برای تصویب چنین قانون مهمی باید نظرات بخش خصوصی و نخبگان اقتصادی گرفته می شد اما این کار انجام نشد.

وی اظهار داشت: اینکه نمایندگان در مدت کوتاه باقیمانده تا پایان مجلس دهم ، اقدام به تصویب شتابزده قانون مهم تجارت کردند، دغدغه‌ ها و ابهامات بسیار ایجاد می‌کند و درخواست ما تجدیدنظر جدی در این رویه غیرمعمول است.

وی گفت: بخش کشاورزی به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور، از نبود یک راهبرد بلند مدت رنج می‌ برد و اقتصاد ایران به نوعی دچار بی‌ برنامگی است و به همان نسبت نیز رویه‌ های غیرقابل پیش بینی به سایر شئون آن تسری یافته است.

شافعی افزود: ضعف در استراتژی‌ ها و برنامه‌ ریزی‌ های بلند مدت باعث نگرانی فعالان اقتصادی شده است.

وی اظهار داشت: برنامه‌ های بلندمدت دولت در حوزه اصلاح الگوی کشت مشخص نیست و گرچه حرف‌ هایی زده شده اما در عمل چیز دیگری مشاهده می‌شود، این موضوع در آبیاری نوین نیز مصداق پیدا می‌کند، البته پدیده خرده مالکی در کشاورزی ایران نیز باعث شده بسیاری از طرح‌ های خوب دولت، ناکارآمد باشند.

وی گفت: قدمت کشاورزی در ایران، آن را با پاره‌ ای از فرهنگ ما پیوند داده است و وابستگی و علقه جامعه به این بخش باعث شده هرگونه تغییر و تحول در آن، جامعه را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

شافعی تجدید نظر در برنامه ریزی ها برای بخش کشاورزی استان، اصلاح الگوی کشت و حرکت به سوی توسعه کشت گلخانه ای را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا