خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار نسبت به اپیدمی چاقی در ایران

معاون وزیر بهداشت با هشدار نسبت به اپیدمی چاقی در ایران گفت: زنان ایرانی از زنان آمریکایی چاق‌تر هستند و مصرف بالای مواد غذایی مانند نان و برنج، در شیوع دیابت در ایران نیز موثر بوده است.

به گزارش انصاف نیوز ببه نقل از ایسنا، دکتر رضا ملک‌زاده در سومین کنگره بین‌المللی پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق در شیراز گفت: با توجه به حجم بالای مصرف مواد غذایی در میان ایرانیان، لازم است پژوهش‌هایی در این زمینه دنبال شود و در هیمن راستا، مدیریت کنترل بیماریها نیز از بیماری‌های واگیر به غیرواگیر در حال تغییر است.

ملک‌زاده خاطرنشان کرد: هم اکنون مهارت‌های کلینیک مربوط به حوزه قلب و عروق از کارهای پژوهشی این حوزه قوی‌تر بوده و لزوم توجه جدی‌تر پژوهش گران ضروری است.

وی از لزوم توجه به پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با توجه به بافت جمعیتی کشور خبر داد و افزود: با افزایش جمعیت کشور و کاهش مرگ و میرها، امید به زندگی در ایران افزایش یافته و به دلیل جوان بودن جمعیت کنونی کشور، خطر ابتلا و شیوع بیماریهای قلبی عروقی در سال‌های آینده کشور را تهدید می‌کند.

ملک‌زاده با بیان اینکه بر اساس آمارهای سال ۲۰۱۲، بالغ بر ۱۷.۵ میلیون نفر در دنیا جان خود را بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی از دست داده‌اند، تصریح کرد: این مشکل در کشورهای درحال توسعه چشمگیرتر بوده و در ایران نیز در سال ۲۰۱۰، از ۳۵۱هزار مرگ ، بیش از ۱۶۵هزار مورد مربوط به سکته‌های قلبی و مغزی بوده است.

معاون وزیر ابراز کرد: کاهش مرگ و میر کودکان، زنان ۱۵ تا ۶۵ ساله، کنترل بیماریهای عفونی، افزایش سرانه ملی، توسعه راه‌ها و ارتباطات، افزایش سواد عمومی جامعه، همگی در کنار هم موجب افزایش جمعیت کشور شده و با افزایش ۲۲ سال امید به زندگی در مردان و ۲۳ سال در زنان مواجهیم.

ملک‌‍زاده همچنین گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز پس از تهران، به عنوان دومین دانشگاه علوم پزشکی کشور در زمینه تولیدات علمی کاردیولوژی شناخته شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا