خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احمد خاتمی: فضای مجازی قتلگاه نظام است!

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: گفت‌وگو با اروپا را منع نمی‌کنیم ولی مذاکره با آمریکا سم مهلک و در این شرایط حرکت ضد انقلابی است.

ایرنا نوشت: آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه دوشنبه در هیات رزمندگان اسلام در مسجد امام (ره)  اصفهان و در قالب سلسله سخنرانی های خود پیرامون غیرت دینی، افزود: غیرت دینی در عرصه سیاست خارجی اقتضا می‌کند مسوولان ما دندان امید به بیگانگان را بکنند.

وی با بیان اینکه آمریکا ضرب المثل بد عهدی و رذالت  است اضافه کرد: البته برخی هنوز به اروپا امیدوارند و ما نمی‌گوییم با اروپا مذاکره نکنید ولی آمریکا و اروپا سر و ته یک کرباس هستند و تعارف‌های اخیرشان نیز بر سر منافع آنها است چون احساس می کنند اگر ایران را نداشته باشند، خود آسیب می‌بینند و گرنه هرگز به خاطر حمایت از ایران آمریکا را رها نمی‌کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت:  به هیچ وجه نباید استقلال کشور در معرض معامله قرار گیرد چون استقلال کشور معامله کردنی نیست و  طبق قاعده نفی سبیل از نظر دین ممنوع است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن نمی‌خواهد اسلام ناب محمدی جان بگیرد و حتی اروپا نیز این را نمی‌خواهد و لذا  باید تمام امید مسوولان به خدا باشد و به مردم اعتماد کنند.

وی اظهار کرد: لایحه  اف‌ای‌تی‌اف صد در صد استعماری است و شورای نگهبان بیش از ۲۰ اشکال قانونی و شرعی به آن گرفته است و طبق آن تمام دخل و خرج نظام زیر نظر بیگانگان قرار می گیرد که الحمدلله اکثر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به مشکلات آن واقف هستند؛ این لایحه استعماری مصداق کامل تسلیم در برابر بیگانگان است و عاشورائیان زیر بار ذلت نمی روند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روح نهضت حسینی غیرت دینی است، گفت: غیرت دینی در حکومت  اقتضا می کند امکانات در خدمت گسترش دینی قرار گیرد  حکومت باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که مسیر بهشت باز شود، نه اینکه برخی با امکانات دینی ایجاد شبهه کنند و از جایگاه‌های علمی علیه دین استفاده کنند.

امام جمعه موقت تهران  افزود: ما یک زندانی عقیدتی نداریم چون عقیده آزاد است ولی مساله برانداز متفاوت است.

وی ادامه داد: مهندسی دین در عرصه حکومت آن است که پیامبر (ص)، امامان معصوم (ع) و در زمان غیبت ولی فقیه حاکم است؛ ولی فقیه تنها رهبر سیاسی نیست بلکه نایب امام زمان (عج) و حجت شرعی هم هست.
وی  افزود: غیرت دینی اقتضا می کند امروز که حکومت دینی تشکیل شده است از آن حمایت منصفانه کرد؛ منظور از حمایت منصفانه آن است که اگر کار خوبی انجام شد، آن را تشویق کنیم و اگر نقطه ضعفی وجود دارد باید نهی از منکر و نقد سازنده داشت.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: برخی می‌گویند آیا با وجود این اختلاس‌ها و بدحجابی‌ها و مشکلات باز هم باید از این نظام حمایت کرد، که پاسخ آن است که بله بازهم باید حمایت کرد.

وی اضافه کرد: نهایت آرزوی رهبر معظم انقلاب و همه ارزشمداران آن است که به همه دین عمل شود ولی اگر نشد خط اول را حفظ کرد نباید کل جبهه را رها کرد بلکه باید خط دوم و سوم را حفظ کرد.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: در حکومت‌های ضد ارزشی چنین تخلفاتی اصل است و تخلف نکردن استثنا است کما اینکه در حکومت پهلوی تمام امکانات کشور در اختیار غارتگران بود اما در حکومت دینی با غارتگران برخورد خواهد شد و آنچه غارت کرده‌اند از گلویشان بیرون کشیده خواهد شد.

وی اظهار کرد: با تمام وجود از اقدامات قوه قضاییه حمایت می‌کنیم و حتی اگر غارتگران اموال غارت شده را مهر زنان خود قرار داده اند باید به بیت المال بازگردانده شود.

عضو خبرگان رهبری  افزود: غیرت دینی در این است که اجازه ندهند فضای مجازی قتلگاه ارزش‌ها و اخلاق شود؛ فضای مجازی امروز فضای حقیقی است و لذا دولت‌هایی که هوش سیاسی داشتند اینترنت بومی در اختیار مردم شان قرار می‌دهند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: غیرت دینی اقتضا می‌کند که فضای مجازی که قتلگاه نظام، دین و ارزش‌ها است باید کنترل شود کما اینکه در برخی کشورها مثل چین و روسیه این اقدام صورت گرفته است.

وی  تصریح کرد:  دلسوزان نظام معتقدند سه قوه باید مساله حجاب و عفاف باید را از خودشان آغاز کنند و با وجودی که اکثر بانوان شاغل در ادارات ما عفیف و با حجاب هستند ولی حتی کمترین تعداد افراد بی حجاب در ادارات پذیرفتنی نیست زیرا حجاب بر اساس متن آیات و روایات و فتاوای فقها از ضروریات دین است.

آیت الله خاتمی  تاکید کرد: کشور در عرصه مدیریت نیازمند مدیریت جهادی است که نمود آن مدیریت رزمندگان ما در جبهه بود و باید شبانه روزی برای حل مشکلات مردم  کار کرد.

مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در دهه نخست محرم از سوی هیات رزمندگان اسلام هر شب به در  مسجد امام (ره) برگزار می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا