خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش‌ها به برکناری جان بولتون

انتخاب نوشت: برکناری جان بولتون از سوی دونالد ترامپ منجر به واکنش های بسیاری شده است، واکنش هایی که نخست از سوی بولتون آغاز شد که مدعی بود او استعفا داده و برکنار نشده است.

کیلمیده مجری فاکس نیوز در این رابطه گفت: بولتون الان در واکنش به روایت ترامپ به من پیامک داد و گفت «بگذار صریح بگویم، من استعفا دادم».

وندی شرمن نیز در واکنش به توییت بولتون در مورد اینکه او استعفا داده و ترامپ به او گفته بود «فردا در موردش صحبت کنیم»: و تو هم باور کردی؟!

اما مارکو کارنلوس دیپلمات بلندپایه و سابق ایتالیایی، برکناری بولتون را یکی از هوشمندانه ترین تصمیم های ترامپ  توصیف کرد و نوشت: ترامپ حتی منتظر نتیجه انتخابات اسرائیل نماند و ضربه سنگینی به نتانیاهو زد. «تیم ب» الان یکی از اعضایش را از دست داد.

رابین رایت، خبرنگار ارشد نیویورکر برکناری بولتون را پیروزی پومپئو تحلیل کرد. او نوشت: بولتون از تیم ترامپ بیرون شد و پومپئو پیروز اخرین دور از نبردهای داخلی شد. با این حال، راه درازی تا پایان زد و خوردها در داخل دولت ترامپ وجود دارد.

کالین کاهل، از اعضای ارشد دولت اوباما نیز با اشاره به خروج امریکا از برجام در نتیجه توصیه های بولتون، گفت: اخراج جان بولتون مانع ضربه هایی که می توانست در آینده بزند، می شود، اما هیچکس نباید ضربه های که او وارد کرده را فراموش کند از جمله فشار به ترامپ برای خروج از برجام و پیمان INF.

سوزان مالونی، تحلیلگر و از مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به خروج بولتون از تیم ترامپ نوشت که این موضوع لزوما باعث تغییر سیاست ترامپ در قبال ایران نمی شود. او نوشت: «مهم است که به خاطر داشته باشیم بولتون معمار سیاست های ترامپ در قبال ایران نبود. دشمنی ترامپ با تهران محصول غرور و غرایز سیاسی شخصی او است.»

یاسر ابوهلاله مدیر سابق الجزیره اما بازنده ی اصلی برکناری بولتون را تعدادی از کشورهای عربی منطقه می داند و می گوید: بدون شک به خاطر برکناری بولتون، غم و اندوه امارات و عربستان را فراگرفته است.

ایلهان عمر نماینده کنگره نیز با اظهار خوشحالی از این اتفاق، توییت کرد: بولتون یکی از حامیان تبدیل دنیا به مکانی خطرناک تر بود. چه خوب شد که رفت.

«ترور نواح»، کمدین و مجری برنامه طنز مشهور دیلی شو اما با به سخره گرفتن بولتون، در صحفه ی رسمی خود در توییتر نوشت: سبیل های بولتون به حالت نیم افراشته درآمده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا