خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تحقیق‌وتفحص شامل نیروهای مسلح نمی‌شود»

نماینده اصولگرای مجلس می‌گوید ابزار نظارتی تحقیق و تفحص‌، شامل نیروهای مسلح نمی‌شود، قانون آنها را مستثنی کرده و کسی در این زمینه ادعایی ندارد.

محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرآنلاین با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از نهادهای زیرمجموعه رهبری اتفاق جدید نیست و در گذشته نیز افتاده است، گفت: قبلا مجلس به مواردی ورود کرده بود.برای مقال در دوره چهارم مجلس که خود من نیز نماینده مجلس بودم،‌ دو مورد پرونده‌های تحقیق و تفحص از دستگاه های زیرنظر مقام معظم رهبری انجام  شد و به صراحت می‌گویم آنها بیشترین همکاری را کردند و هیچگونه سنگ اندازی نشد. در صورتی که مواردی بوده که مجلس بنا داشته از دستگاهی تحقیق و تفحص کند اما خود دستگاه راضی نبوده و کارشکنی کرده است.

کوهکن ادامه داد: در مورد ‌ تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعفان من عضو هیات تحقیق و تفحص بودم. در آن زمان تنها مسئولی که برای این تحقیق و تفحص حضور پیدا کرد مرحوم موحدی ساوجی (رئیس کمیسیون تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعفان و نماینده مردم ساوه) بود که گفت من تحقیق و تفحص را به فال نیک می‌گیرم،‌ فرصتی شده که برای اینکه اطلاعات و ایرادات را بگویم.

وی درباره نحوه برخورد مناسب مسئولان بنیاد مستضعفان خاطره کوتاهی نیز نقل کرد: در جریان تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعفان قرار شد  برای بررسی بنیاد در استان خراسان سفری به این استان داشته باشیم. برادری که در هیات ما بود و خط و ربط سیاسی‌اش با مسئول بنیاد در دو جناح بود، گفت که به خود بنیاد وارد نشویم و به استانداری وارد شویم و آنجا بمانیم اما همان برادر وقتی برخورد  مسئولان مربوطه را دید، گفت اگر می‌دانستیم از ابتدا به بنیاد وارد می‌شدیم. مسئولان هرچه خواستیم در اختیار ما گذاشتند.

کوهکن در ادامه درباره ضرورت تاکید رهبری بر این مهم اظهار کرد: ایشان با کسی رودربایستی ندارد که اگر کسی تخلفی کرده باشد، بخواهند او را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: در مورد بقیه سازمان‌ها اگر نیازی به تحقیق و تفحص بوده،‌ ایشان رضایت دادند و این مهم صورت گرفته است و تاکیدی که در دیدار با دانشجویان در ماه رمضان داشتند تاکید بر همان چیزی است که قبلا هم به آن عمل شده است

نماینده مردم لنجان اظهار کرد: برداشت من این است که ایشان علیرغم دقت و نظارتی که دارند می‌خواهند بگویند اصل تحقیق و تفحص بد نیست و من این را از نقاط برجسته و نورانی نظام می‌بینم که رهبری با صراحت با دانشجویان چنین حرفی را بزند.

وی گفت:  باید تاکید کنم که تحقیق و تفحص قضاوت نیست بلکه بررسی عالمانه و کارشناسانه ای است که هم محاسن و هم معایب را می‌بینیم.

وی در این بین به یک استثنا نیز اشاره کرد: درباره تحقیق و تفحص‌ها، حساب نیروهای مسلح جداست و معمولا کسی درباره آنها ادعایی ندارد. قانون این بخش را مسثنی کرده و هیچگاه هم درخواستی در این مورد نبوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا