خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنگوی دولت: دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌هاست

علی ربیعی، سخنگوی دولت گفت: موضوع مرحومه سحر و حضور زنان در ورزشگاه‌ یکشنبه پیش در دولت مطرح شد. دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌هاست و طبق گزارش وزیر ورزش، زیرساخت های لازم مثل معبر، مکان، سرویس‌های جداگانه در همه ورزشگاه‌ها که مسابقات ملی و لیگ برگزار می شود، آماده است و ورزشگاهی نیست که این زیرساخت‌ها را نداشته باشد. خانم‌ها فعلا می‌توانند در همه بازی های ملی حضور یابند. با رعایت ملاحظات شرایط دارد به سمتی پیش می رود که زنان در مسابقات لیگ حضور یابند. تاکید شد که تصمیم‌گیری ها باید سرعت داشته باشد. توصیه می کنیم که مردان هم باید ملاحظات اخلاقی را رعایت کنند تا برخی نگرانی ها رفع شود. ما برای همه این نگرانی‌ها احترام قائل هستیم.

به گزارش ایسنا،‌ علی ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت در نشست خبری این هفته خود با اشاره به جلسه سران قوا، اظهار کرد: نشست اخیر سران قوا مفید و مناسب بود.

نشست اخیر سران قوا مفید و مناسب بود

وی ادامه داد: در این جلسه اوضاع اقتصادی کشور و برنامه های سه قوه برای بهبود شرایط فعلی یکی از محورهای مهم این نشست بود. از دیگر محورهای نشست اخیر، بررسی در خصوص مسائل منطقه ای، بین المللی، آخرین وضعیت برجام و گام سوم ایران بود. همچنین بر مبارزه علنی و شفاف با فساد و رفتاری پیشگیرانه در این خصوص تاکید شد. همکاری بیشتر دستگاه‌های نظارتی با مدیران هم مورد بحث قرار گرفت.

سخنگوی دولت اظهار کرد: آیین نامه استخدام دهیاری‌ها و امور مالی شورای‌های اسلامی در دولت تصویب شد. تصمیم امروز ما درباره دهیاری‌ها شصت هزار نفر را در برمی‌گیرد. گزارش خوبی در دولت درباره پنبه داشتیم. سال 92، سی هزار تن پنبه کشت شده است و در سال 96 این رقم به 95 هزار تن رسیده است و سال 98 این رقم بیشتر خواهد شد.  در تولید کرم و پیله ابریشم از سیصد تن به 1400 تن رسیده ایم. در تولیدات کشاورزی به سمت مقرون به صرفه شدن تولیدات پیش می رویم.

هیچ کدام از مطالبات جامعه به نفع دیگری قابل حذف نیست

دولت تمهیداتی می‌اندیشد تا مردم گزینه‌های زیادی برای انتخاب پیش رو داشته باشند

وی در پاسخ به پرسشی درباره پاسخ دولت به مطالبات زنان برای ورود به ورزشگاه‌ها و مطالبات اجتماعی آنها، اظهار کرد: جامعه هم مطالبات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد و هیچ کدام از این مطالبات به نفع دیگری قابل حذف نیست. دولت تمهیداتی می‌اندیشد تا انتخابات با مشارکت حداکثری برگزرا شود و مردم گزینه‌های زیادی برای انتخاب پیش روی خود داشته باشند. یکی از پاسخ‌های محکم ایران به تحریم‌کنندگان، انتخاباتی با حضور پرشور مردم است.

دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها است

موضوع مرحومه سحر و حضور زنان در ورزشگاه‌ یکشنبه پیش در دولت مطرح شد

ربیعی با بیان اینکه در حوزه مطالبات اجتماعی زنان اعتقاد به یک گام پیش ده گام به پس نداریم، تصریح کرد: خواست زنان در جایگاه‌های اجتماعی حرف درستی است. مسئولیت زنان در برخی وزارتخانه‌ها به سی درصد رسیده است. 66 درصد اشتغال را زنان تشکیل می‌دهند. موضوع مرحومه سحر و حضور زنان در ورزشگاه‌ یکشنبه پیش در دولت مطرح شد. دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌هاست و طبق گزارش وزیر ورزش، زیرساخت های لازم مثل معبر، مکان، سرویس‌های جداگانه در همه ورزشگاه‌ها که مسابقات ملی و لیگ برگزار می شود، آماده است و ورزشگاهی نیست که این زیرساخت‌ها را نداشته باشد.

وی افزود: خانم‌ها فعلا می‌توانند در همه بازی های ملی حضور یابند. با رعایت ملاحظات شرایط دارد به سمتی پیش می رود که زنان در مسابقات لیگ حضور یابند. تاکید شد که تصمیم‌گیری ها باید سرعت داشته باشد. توصیه می کنیم که مردان هم باید ملاحظات اخلاقی را رعایت کنند تا برخی نگرانی ها رفع شود. ما برای همه این نگرانی‌ها احترام قائل هستیم.

ابعاد خودسوزی یکی از هواداران فوتبال بررسی می‌شود

سخنگوی دولت در مورد خودسوزی دختری که از هواداران فوتبال بود،‌ گفت: گزارش‌هایی تهیه می‌شود و ابعاد موضوع بررسی می شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اتهام شبنم نعمت زاده، اظهار کرد: اطلاعات من این است که وی بدهکاری در حوزه دارو دارد و اطلاعات بیشتر ندارم. امیدوارم قوه قضائیه اطلاعات بیشتری دهد.

دولت بر گلوگاه‌ها و زمینه‌های فساد متمرکز شده است

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های دولت برای مقابله با فساد بیان کرد: اولین گام برای مقابله با فساد، از بین بردن زمینه‌های فساد یعنی تفاوت قیمت‌ها، یارانه‌ها و وام‌های بانکی و همچنین گلوگاه‌های فساد مثل مزایده‌ها و مناقصه‌ها، مجوزها و اختیارات است. دولت بر گلوگاه‌ها و زمینه‌های فساد متمرکز شده است و همچنین قوانینی که زمینه‌ساز فساد شده اند نیز محدود شده است.

مبارزه با فساد به مبارزه با فاسد محدود شده است

دولت در کنار قوه قضاییه با فساد مقابله می کند

سخنگوی دولت اظهار کرد: شفافیت یکی از راه های مقابله با فساد است و همین که آمار و اطلاعات بر روی سایت‌ها قرا می گیرد، راهی برای مقابله با فساد است؛ البته متاسفانه مبارزه با فساد به مبارزه با فاسد محدود شده است و برخورد انضباطی با فاسد لازم است، اما مقابله با فساد نیز اهمیت دارد. گاهی اسامی افرادی اعلام می شود که معلوم نیست اتهامی متوجه آنها باشد یا گاهی اسامی برخی فاسدان اعلام می شود و برخی اعلام نمی‌شود. به هر حال دولت در کنار قوه قضاییه با فساد مقابله می کند.

وزارت کشور معتقد است که اشکالات انتخابات الکترونیکی رفع شده است

تصمیم گیر نهایی شورای نگهبان است

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره  احتمال برگزاری انتخابات الکترونیکی اظهار کرد: دولت مدافع حق الناس است و معتقد است نباید اجازه دهد رای مردم که حق‌الناس است از بین برود. وزارت کشور معتقد است که اشکالات انتخابات الکترونیکی رفع شده است و آمادگی در این زمینه وجود دارد، اما تصمیم گیر نهایی شورای نگهبان است. ما معتقدیم که انتخابات الکترونیک به شفافیت، شمارش سریع، کاهش هزینه ‌ها کمک می‌کند و سلامت انتخابات را تضمین می کند.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا