خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۴ منطقه پایتخت در سلطه زباله‌سوزها

پیام ما نوشت:

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با اشاره به این که در مورد تعداد زباله سوزها در تهران آمار رسمی نداریم، گفت: بیشتر افراد در مخروبه‌ها و حاشیه‌های مناطق ۱۸، ۱۹، ۱۵ و حتی ۱۲ دست به زباله سوزی می‌زنند.

علیرضا رحمتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران درباره موضوع زباله سوزی در پایتخت گفت: زمانی که شاخص ذرات معلق در هوای پایتخت زیاد باشد کمیته اضطرار آلودگی هوا برگزار می‌شود و بر اساس مصوبه این کمیته حتی سوزاند شاخ و برگ خشک شده درختان هم ممنوع است ولی متأسفانه این موضوع توسط برخی از بخش‌های خصوصی صورت می‌گیرد و زباله‌هایی هم توسط واحدهای صنعتی سوزانده می‌شود.

او افزود: در مورد تعداد زباله سوزها در تهران آمار رسمی نداریم بیشتر این افراد در مخروبه‌ها و حاشیه‌های مناطق ۱۸، ۱۹، ۱۵ و حتی ۱۲ دست به زباله سوزی می‌زنند. زباله‌هایی که توسط افراد غیر مجاز جمع آوری شده برای اهداف مختلف سوزانده می‌شود مثلاً برای جدا کردن آلیاژ از زباله، که ما این موضوع را در کارگروه پسماند فرمانداری تهران مطرح کرده‌ایم و شهرداری منطقه ۱۹ موظف شده طرح کالبدی محیط زیستی در این زمینه ارائه دهد و سریع‌ترین راه ممکن در این راستا اتخاذ شود.

رحمتی گفت: برخورد با زباله سوزی‌ها باید با جدیت صورت گیرد و داشتن متولی به صورت ویژه در موضوع مقابله با پسماند سوزی حائز اهمیت است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا