خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یکی از جانبازان تجمع کننده مقابل بنیاد شهید: برخورد مناسبی نداشتند

ایلنا نوشت:

جانبازان می‌گویند: وضع معیشتی خوبی نداریم. مطالبه اصلی ما، پیگیری دریافت غرامت از عراق است.

تجمع جانبازان مقابل بنیاد شهید

جمعی از جانبازان جنگ تحمیلی در تماسی ، از تجمع روز (هفدهم تیر) مقابل بنیاد شهید خبر دادند.

جانبازان می‌گویند: وضعیت معیشتی نامناسبی داریم؛ بسیاری از ما در تامین هزینه‌های خوراک و هزینه‌های دارو و درمان درمانده‌ایم؛ ما خواستار افزایش مستمری جانبازی و پرداخت غرامت هستیم.

یکی از این جانبازان می‌گوید: یک مطالبه اصلی ما، پیگیری دریافت غرامت از عراق است. سی سال پیش، سازمان ملل تصویب کرد افراد آسیب‌دیده در جنگ ایران و عراق باید غرامت بگیرند حالا باید این غرامت را بگیرند و خرج جانبازانی کنند که جان و جوانی را از دست داده‌اند و به بیماری‌های بسیار مبتلا هستند.

جانبازان می‌گویند: تجمع ما مقابل بنیاد شهید نتیجه‌ای نداشته است؛ ضمن اینکه صدای ما را نشنیدند بلکه برخورد مناسبی هم با ما نداشتند.


ایسنا به نقل از جهت‌پرس، نوشت:

«تعدادی از جانبازان روز شنبه ۱۷ تیر با مطالبه دریافت غرامت جنگ تحمیلی از عراق، در خیابان فلسطین دست به تجمع زدند. تجمع‌کنندگان خواستار دریافت غرامت از عراق و پرداخت آن به آسیب‌دیدگان هستند در حالی که طرح و پیگیری این موضوع قدمتی طولانی دارد.
وزارت امور خارجه به عنوان متولی پیگیری دریافت غرامت از عراق در دوره‌های مختلف گزارش‌هایی از پیگیری این موضوع ارائه کرده است اما این پیگیری‌ها به دلایل مختلف و پیچیدگی‌های موضوع، تاکنون به نتیجه نرسیده است. پس از پذیرش قطعنامه، موفقیت بزرگی برای ایران حاصل شد و دبیرکل سازمان ملل رسماً به شورای امنیت گزارش داد که رژیم عراق، آغازگر جنگ بوده است اما متأسفانه شورای امنیت هیچ عکس‌العملی به این گزارش نشان نداد و بدین ترتیب ضمانت اجرای دیگر مواد قطعنامه که تعیین خسارات وارد شده بود، وجود نداشت و علی‌رغم تلاش‌های وزارت امور خارجه پیگیری‌ها جهت دریافت غرامت تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است.
در ماجرای تجمع روز یکشنبه، تعدادی از جانبازان پس از تجمع در خیابان فلسطین به طرح خواسته‌های خود پرداختند اما با تحریک افرادی که ارتباطی با خانواده ایثارگران نداشتند، فضا متشنج می‌شود و نیروهای انتظامی به جهت برقراری نظم در خیابان‌ها و جلوگیری از ایجاد ترافیک وارد عمل می‌شوند. 
در این میان به هیچ جانبازی نیز آسیبی وارد نشد هرچند رسانه‌های معاند از این تجمع محدود نیز به سادگی عبور نکردند و موج‌سواری خود را با تکنیک‌های بحران‌نمایی به نحوی پیش بردند که این تصور برای مخاطبان پیش بیاید که مطالبه جانبازان محور ورود حافظان امنیت بوده است. 
شفاف‌سازی در زمینه مطالبات جانبازان و بیان شفاف موضوعات از رویکردهای موثری است که می‌تواند راه سوءاستفاده معاندین را از مطالبه‌گری اقشار مختلف در چارچوب قوانین ببندد.»


در شبکه های اجتماعی ویدیویی منتشر شده که برای متفرق کردن معترضین از گاز اشک آور استفاده شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. غرامت جنگ ایران و عراق چه شد؟اقداماتی که ایران برای دریافت غرامت جنگ انجام داده در چه مرحله ای است؟اصلا اقداماتی و یا برنامه ای برای دریافت غرامت جنگ وجود دارد؟ دریافت غرامت حق مسلم ایران و اسیب دیدگان جنگ است. هیچ کس و به هر دلیلی نمی تواند حق ایران را نادیده بگیرد..
    ما با عراق دوست وبرادر هستیم ،ولی دریافت غرامت حق ایران است .لذا کاهلی وسیاست های …..و…… خیانت به ایران و مردم و اسیب دیدگان از جنگ است .
    اقای رییس‌جمهور
    دولت کوچک و ضعیف کویت شنیده شده که ازاستجراج نفت عراق ،غرامت گرفته و می گیرد ،ما با این همه ادعا و دبدبه و کبکبه و چنان و چنان نتوانستیم حق مان را بگیریم.
    اقای رییس جمهور
    عراق در حال حاضر از استخراج نفت و …..درامدش چند برابر ماست …….
    اقای رییس جمهور
    عراق گستاخانه حتی بدهی مان را ،از برق و گاز و..صادراتی نقدا نمی پردازد و اونوقت شما نگاه به همسایگان دارید .
    ،اقای رییس جمهور
    عراق و دیگر همسایه‌ها اگر امریکا و..فقط نهیبی کوچک بزنند .خودشان را….دل به این همسایگان و دوستان روس وچین نبندید که در بزنگاه ها بخاطر منافع خودشان یا با ما مخالفت میکنند و یا بی تفاوت یا ما را قربانی منافع خود می‌کنند
    اقای رییس‌جمهور
    مردم و اسیب دیدگان از جنگ را دریابید و از شعارهای فانتزی و …..خود را رها کند ،فقط خدمت از نوع واقعی نه ……..

  2. هزینه درمانی را قطع میکند حقوق که نمیدهد مبلغ 5 میلیون درماه برای جانبازان میدهند و
    آن را هم به دهک بندی متصل میکنند که قطع کنند درحالیکه هزینه های دارو و درمان خیلی بیشتر از اینا است
    اخذ غرامت فقط یک بخش کوچکی است با گاز اشک آور و باطوم و بازداشت و زندانی کردن جانبازان در 17 تیر در جلو بنیاد خوب جواب داد دولت و نظام به ایثارگران وهنوز بعد ازسه روز جانبازان زندانی شده آزاد نشدند عزیزان ماها باید بدونیم گوشت دم گلوله توپ وتفنگ و ترکش و شیمیایی و موج انفجار بودیم و مسئولان برای نشستن پشت میز و امر ونهی کردن میگند شماها برای خدا رفتید ولی مسئولان بنده زر وسیم ثروت وقدرت
    اگر برای خدا هست شماهم برای خدا ول کنید میز وثروت را حداقل یک ماه مثل زندگی کنید
    نه خیر عزیزان هنوز عده ای از زندان اوین آزاد نشدندتا تاریخ 20 تیر

  3. من بابام جانباز جان مادرتون بابام یکسال پیشش بمونید بهد ببینم باز میگید پول رفاه دارن بابام یکسال نه ۶ماه پیش خودشون ببرند تمام حقوق ما اون شخص فقط ببنید زندکی با جانباز ۴۰ درصد اعصاب روان قطع دست روزی مشت مشت قرص میخوره فقط اعصبی نشه لعنت به صدام توروخدا همه جانباز جمع نبندید من کارگر پمپ‌بنزین داداشمم همین طور مرگ مادرم معاف بودیم بخاطره دوسال فریاد بابام نشنویم معاف نگرفتیم رفتیم سربازی میگن سربازی سخته برای پر آرامش بود رفاه داریم آره خونه ماشین خورد خوراک فقط باید اعصاب داشته باشیم لذت ببریم هیچی نمی دونید هیچی توروخدا همه خانوادهای جانبازا شهدا جمع نبندید یاعلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا