خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گام بلند دولت برای تامین سلامت مردم

دکتر ایرج عبدی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده کشور 36 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است تا تمامی ایرانیان بتوانند دفترچه های بیمه درمانی داشته باشند.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایرنا؛ عبدی تصریح کرد: از آنجا که بسیاری از مردم ایران عزیز فاقد هرگونه دفترچه های بیمه درمانی هستند، با تصویب این بودجه در مجلس شورای اسلامی، گام موثری برای ارائه خدمت بهتر به این افراد برداشته شده است.

48 هزار میلیارد ریال بودجه وزارت بهداشت از محل قانون هدفمندی یارانه ها

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهارداشت: برای تامین بهتر سلامت مردم همچنین مبلغ 48 هزار میلیارد ریال از محل قانون هدفمندی یارانه ها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تخصیص داده می شود تا این مبلغ نیز در بخش های مختلف این وزارتخانه هزینه شود.

عبدی افزود: از سوی دیگر قرار است اعتباراتی نیز برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان به صورت ویژه دیده شود تا این گروه از بیماران دیگر دغدغه درمان خود را نداشته باشند.

وی یادآور شد: در راستای تامین بهتر سلامت مردم، هفته آینده جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با سازمان های بیمه گر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود.

عبدی خاطرنشان کرد: در این نشست یک همگرایی ایجاد می شود تا بتوان موضوع تامین سلامت مردم را با همدلی و عقاید مشترک به خوبی پیش ببریم.

تخصیص 20 هزار میلیارد ریال برای افراد بیکار

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه از تخصیص 20 هزار میلیارد ریال بودجه از محل قانون هدفمندی یارانه ها برای افراد بیکار و جویای کار خبر داد و گفت: این مبلغ نیز برای پرداخت معیشت و بیمه افراد بیکار در کشور هزینه خواهد شد.

عبدی افزود: قرار است در قالب نشستی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع تقسیم این بودجه در استان های مختلف کشور مورد ارزیابی قرار گیرد تا بتوان جمعیت و درصد بیکاری استان ها را ملاکی برای تقسیم این بودجه در نظر بگیریم.

وی ابراز امیدواری کرد که این بودجه ها بتواند در راستای رفع مشکلات معیشتی افراد بیکار و تامین سلامت مردم تاثیر بسزای خود را نشان دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا