خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ورود دانش‌آموزان به عرصه‌ی فناوری اتفاق مهمی است»

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: از اینکه فرصتی پیش آمد تا چنین برنامه ای در صندوق نوآوری برگزار شود بسیار خوشحالم؛ چرا که ورود دانش آموزان به عرصه فناوری و نوآوری بسیار مهم است.

به گزارش سیتنا، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت آموزش پرورش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز آموزش فناوری اطلاعات کودک و نوجوان کوتک با حمایت صندوق نوآوری برای اعتلای دانش فناوری دانش آموزان اولین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات را از نهم شهریورماه برگزار کردند.

برای تربیت انسان‌ها باید نیت ۱۰۰ ساله داشت

در اختتامیه اولین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات که با حضور دکتر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و دکتر علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد؛ رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: طبق گفته های امیرکبیر برای تربیت انسان ها باید نیت ۱۰۰ ساله داشت.

وی ادامه داد: معتقدم تنها راه حلی که برای توسعه وجود دارد، تربیت انسان هایی است که قرار است آینده را بسازند. از همین رو این افراد باید به ابزارهایی که در آینده به آن نیاز دارند، مجهز شوند؛ دو ابزار اصلی برای زیستن در دنیای آینده کارآفرینی و تفکر انتقادی است که خوشبختانه هر دو مورد جزو سرفصل های اصلی این رویداد بود.

ناظمی تصریح کرد: از دکتر وحدت بابت همراهی همیشگی که دارند تشکر می کنم؛ چرا که صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از همراهان همیشگی سازمان فناوری اطلاعات است.

ورود دانش آموزان به عرصه‌ی فناوری و نوآوری بسیار مهم است

در ادامه برنامه، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: از اینکه فرصتی پیش آمد تا چنین برنامه ای در صندوق نوآوری برگزار شود بسیار خوشحالم؛ چرا که ورود دانش آموزان به عرصه فناوری و نوآوری بسیار مهم است. دکتر واعظی نیز در بازدید از این رویداد اظهار کرد که یکی از مهم ترین بخش هایی که در صندوق وجود دارد، برگزاری چنین رویدادهایی است.

دکتر وحدت افزود: خوشبختانه هر دوره ای که می گذرد، وضع دانش آموزان بهتر می شود؛ بچه های امروز این فرصت را دارند که درس بخوانند برای هدفی، یعنی این فرصت را دارند که اموری را بیاموزند که در آینده به آنها کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: ایران به خصوص از لحاظ نیروی انسانی بسیار ثروتمند است، لذا اگر دانش آموزان مسیر کسب علم را به صورت هدفمند دنبال کنند، بدون شک می توانند برنده واقعی شوند. از همین رو باید از بسترهایی که برای آنها فراهم شده نهایت استفاده را کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: قرار گرفتن دانش آموزان نشان می دهد که این دانش آموزان می توانند شرکت های دانش بنیان آینده را بسازند و برای خودشان و کشورشان ثروت آفرینی کنند. در همین راستا صندوق نوآوری در خدمت برگزاری چنین برنامه هایی است.

در پایان این برنامه گروه های برتر دانش آموزی طرح ها و ایده های خود را ارایه دادند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا