خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیسی: مردم از آمادگی خوبی برای کمک به دولت برخوردار هستند

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم گفت: امروز مردم از آمادگی خوبی برای کمک به دولت برخوردار هستند لذا وزراء با نگاه به مشارکت‌های مردم و استفاده از نظرات اساتید و نخبگان در حوزه مسئولیت خود، یک حرکت جمعی برای برون رفت از شرایط فعلی ایجاد کنند.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیسی روز پنج شنبه در نخستین جلسه دولت سیزدهم، با بیان اینکه مردم باید عدالت در امور و پیشرفت را احساس کند، اظهار داشت: خدمتگزاران به مردم در دولت باید همه تلاش خود را برای حل مشکلات مردم بکار گیرند و در این راه شب و روز نداشته باشند.
آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه امروز بهترین ملاک برای عدالت اجرای قانون است، گفت: قانونمداری باید به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود و اینکه آیا قانونمداری با انقلابی گری می سازد باید گفت بله.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در نظام ولایت فقیه هیچ بن بستی نداریم، گفت: ما نباید گرفتار دیوان سالاری و پیچیدگی های اداری شویم، انتظار مردم از دولت مسئله مهم و جدی مبارزه با فساد است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شرایط کنونی کشور نیازمند برنامه و زنان و مردان با اراده‌ای است که در مسیر تغییر وضع موجود نقش آفرینی کرده و گشایش ایجاد کنند.

آیت‌الله رئیسی با تبریک به وزیران که با آرای قابل توجهی اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کرده‌اند، اظهار داشت: این مسئولیت امانتی است که مردم بر عهده من و شما سپرده اند و شکر این نعمت آن است که در مسیر رضای خدا و رفع مشکلات مردم و کشور از آن استفاده کنیم و شب و روز نشناسیم و نیروهای خوب و ارزشمند را برای غلبه بر مشکلات بکار بگیریم.

دکتر رئیسی با بیان اینکه انتظار مردم از دولت مساله مهم مبارزه با فساد است، گفت: وزرا باید منافذ فسادخیز را شناسایی و تلاش کنند که بسترهای فسادزا را اصلاح کنند تا هر روز شاهد یک مشکل و مساله جدیدی در کشور به ویژه در حوزه اقتصادی نباشیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: در مسیر مبارزه با بسترهای فسادزا باید نسبت به حوزه‌های اقتصادی به ویژه بخش صدور مجوز و امتیازها حساسیت ویژه داشت و سازوکار و مقرراتی وجود داشته باشد که مشکلی ایجاد نشود. در این مسیر پیام هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در سال ۸۰ که به خوبی وظایف قوا و دستگاههای نظارتی را در اصلاح بسترهای فسادزا ترسیم کردند را پیش روی خود داریم.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد و رانت از جمله مسائل بسیار مهمی است که به مردم وعده داده‌ام تا حتما در روزهای آغاز دولت به دولتمردان تاکید کنم لذا حتما باید مبارزه با رانت و فساد و اصلاح زمینه‌های فساد در دستگاه‌ها مورد توجه جدی قرار بگیرد.

دکتر رئیسی گفت: از دیگر موارد مهمی که به مردم وعده دادیم ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال است که از وزیر مسکن و شهرسازی می‌خواهم با حساسیت و جدیت این موضوع را دنبال کند تا این وعده تحقق یابد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید دولت صادق‌الوعد باشیم، اظهار داشت: وعده‌هایی که به مردم دادیم جنبه رسانه‌ای و تبلیغاتی ندارد و امیدوارم با تلاش شبانه روزی به تمام وعده‌های خود عمل کنیم.

آیت‌الله رئیسی استفاده از تجربیات و عبرت‌های دولت‌های پیشین را حائز اهمیت دانست و گفت: باید از تجربیات و عبرت‌های دولت‌های گذشته در حوزه مسائل اقتصادی، سیاست خارجی و داخلی، درس بگیریم و استفاده از این عبرت‌ها به نحوی باشد که مشکلات و تجربیاتی که پیشینیان داشتند را دوباره تکرار نکنیم چرا که انسان از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.

دکتر رئیسی تصریح کرد: نباید سراغ آنچه باعث ناکارآمدی شده است برویم و در مقابل باید آنچه کشور و انقلاب را کامیاب کرده را با همه وجود دنبال کنیم.

رئیس جمهور کرونا را مساله اهم در کنار مسائل مهم کشور دانست و ضرورت همکاری همه دستگاهها برای غلبه بر آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: ضمن قدردانی از همه تلاش‌های انجام شده معتقدم آنچه تاکنون انجام شده لازم بوده اما کافی نیست و باید بتوانیم در مدت کوتاهی واکسیناسیون و سلامت مردم را تضمین کنیم.

آیت‌الله رئیسی افزود: درخصوص ویروس کرونا حتما باید از موضع انفعال به موضع پیش‌بینی و پیشگیری و غالب شدن بر شرایط حرکت کنیم. در این زمینه وزارت بهداشت و درمان باید اقدامات متفاوت و تحولی انجام دهد.

دکتر رئیسی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه واردات واکسن و افزایش تولید واکسن داخلی اظهار داشت: وزیر خارجه باید رایزنی‌های لازم برای افزایش واردات واکسن را با جدیت پیگیری کند.

رئیس جمهور اضافه کرد: درمبارزه با کرونا بخش رسانه‌ای و اقناع افکار عمومی از اهمیت زیادی برخوردار است به ویژه در شرایطی که در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم باید اقدامات ویژه‌ای در این زمینه انجام بگیرد.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت مهار گرانی و تورم را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز این موضوع از مسائل بسیار مهم و اولویت‌دار کشور است و مردم انتظار دارند که در این زمینه آرام ننشینیم و باورم این است که به رغم تحریم و کرونا می‌توانیم به لطف خدا و کمک و مشارکت مردم گام‌های مناسبی در این مسیر برداریم.

دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: امروز مردم از آمادگی خوبی برای کمک به دولت برخوردار هستند لذا وزراء با نگاه به مشارکت‌های مردم و استفاده از نظرات اساتید و نخبگان در حوزه مسئولیت خود، یک حرکت جمعی برای برون رفت از شرایط فعلی ایجاد کنند.

رئیس جمهور وزرا را به تهیه گزارش شناخت از وضعیت موجود وزارتخانه خود فرا خواند و گفت: باید در این گزارش شناخت وضعیت موجود دستگاه، کاملا ترسیم شود و معلوم گردد روزی که کار را در آن دستگاه آغاز کردید چه شرایط و وضعیتی داشته است.

آیت‌الله رئیسی تشکیل جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی و شورای عالی هماهنگی قوای سه گانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: شورای عالی هماهنگی قوا از جمله ظرفیت‌هایی است که مقام معظم رهبری ایجاد کردند تا بن‌بستی در کارها وجود نداشته باشد و امیدواریم در این شورا با دبیری دکتر محسن رضایی مسائل و موضوعات مهم اقتصادی مورد چاره‌اندیشی قرار گیرد.

دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: امروز باید همانند اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با روحیه جهادی و بسیجی کارها را دنبال کنیم و به برخی‌ها که فکر می‌کنند نمی‌توان در زمان کوتاهی کارها را به سامان رسانید، ثابت کنیم که می‌توان حتی در زمان کوتاه نیز اقدامات موثری انجام داد.


اعضای هیات وزیران روز پنج شنبه در نخستین جلسه هیات دولت سیزدهم با امضای عهدنامه ای، خود را به اصول و ارزش های دهگانه که برآمده از آرمان های انقلاب اسلامی، گفتمان امامین انقلاب و ناظر بر برنامه های دولت است، متعهد و موظف کردند.

اعضای دولت سیزدهم، با امضای این عهدنامه اصول و ارزشهایی همچون توجه به محرومان، فساد ستیزی و قانون‌گرایی، رفع موانع تولید، چابک سازی نظام اداری با بهره گیری از فناوری اطلاعات و شایسته سالاری در انتخاب مدیران راسرلوحه کلیه تصمیم گیری ها و اقدامات خود قرار داده و به آن ملتزم شدند.

متن “عهدنامه مدیران دولت مردمی” به این شرح است:

شعارها و برنامه دولت مردمی که با حماسه انتخابات ۲۸ خرداد مورد اقبال عمومی قرار گرفت؛ برآمده از آرمانهای انقلاب اسلامی، گفتمان امامین انقلاب و ناظر بر برنامه های دولت است. انتظارمی‌رود که تمامی خادمان مردم در این دولت، اصول و ارزشهای دهگانه زیر را سرلوحه کلیه تصمیم گیری‌ها و اقدامات خود قرارداده و به آن ملتزم باشند.

۱- التزام عملی به ارزش‌های انقلاب اسلامی

۲- توجه به نیازهای اولویت‌دار مردم به ویژه محرومان و اقشار آسیب پذیر و استفاده بهینه از تمامی ظرفیتها در جهت رفع آنها

۳- ارج نهادن به فرصت خدمت بی منت به مردم و تلاش مخلصانه و جهادی در گره گشایی از مسایل مردم با محوریت وحدت ملی و تقویت پیکره واحد ایران اسلامی و اهتمام در تأمین عادلانه حقوق عامه

۴- فسادستیزی و نفی مطلق روابط ناسالم اداری، شناسایی زمینه های فسادزا و تعارض منافع و اقدام قاطع، سریع و مؤثر در جهت رفع آنها

۵- قانون گرایی، پاسخگویی، شفافیت و انضباط مالی، طهارت اقتصادی و پرهیز از اشرافی‌گری

۶- تولید محوری و اهتمام در رفع موانع تولید، ترویج کالای ایرانی، شناسایی تمامی ظرفیت ها و استعدادهای کشور و حرکت به سوی فعال سازی کامل آنها به عنوان رویکرد حاکم بر تمامی ارکان و اجزا دولت

۷- بهره گیری از فناوری اطلاعات و ابتکارات دانش بنیان در هوشمند سازی و چابک سازی نظام اداری، تأمین دسترسی عادلانه مردم به خدمات عمومی و دولتی و تبدیل آن به ابزاری برای نظارت مردمی

۸- شایسته سالاری در انتخاب خدمتگزاران مبتنی بر معیارهای؛ انقلابی بودن، کارآمدی،‌ پاک دستی و فساد ستیزی، مردم محوری

۹- توسعه ارتباط با آحاد جامعه و رعایت کرامت مردم و تعامل مؤثر با رسانه ها،‌نقدپذیری و اهتمام جدی به افکار عمومی

۱۰-تمهید و تأمین شرایط مناسب برای مشارکت مردم به ویژه نخبگان، صاحبنظران، جوانان و کارآفرینان در حل مسائل کشور و جهش به سوی ایران قوی

انتهای ‌پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا