خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احتمال موافقت ترامپ با طرح فرانسه برای حفظ برجام

پایگاه خبری دیلی بیست به نقل از منابع آگاه مدعی شد که به تصور مقامات سیاست خارجی آمریکا، دونالد ترامپ ممکن است با طرح فرانسوی ایجاد خط اعتباری برای ایران موافقت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دیلی بیست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این تصور را در میان مقامات سیاست خارجی دولتش و سایر کسانی که در جریان مذاکرات ایران هستند به وجود آورده است که اگر تهران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای بازگردد، او به طور جدی طرح فرانسه برای ایجاد خط اعتباری 15 میلیارد دلاری برای ایران را بررسی می‌کند.

چهار منبع مطلع از مذاکرات ترامپ و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مدعی شدند که ترامپ در هفته‌های اخیر نسبت به پذیرفتن طرح امانوئل مکرون تمایل نشان داده است. دو تن از این افراد گفتند که مقامات وزارت امور خارجه آمریکا از جمله مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پذیرای بررسی طرح فرانسه است که دولت پاریس از طریق آن می‌تواند به طور موثری اثر تحریم‌های اقتصادی دولت ترامپ بر تهران را کاهش دهد.

چهار منبع آگاه از مکالمات دونالد ترامپ درباره توافق [هسته‌ای] مدعی شدند در حالی که ترامپ هنوز با چیزی موافقت نکرده است،‌ چندین بار در ماه گذشته از جمله در نشست جی‌7 در بیاریتز، نشانه‌هایی مبنی بر تمایلش برای همکاری با چنین طرحی را نشان داده است.

چندین منبع آگاه به دیلی بیست گفته‌اند که مقامات سیاست‌خارجی [ آمریکا] منتظر این هستند که ترامپ یا با همکاری در زمینه طرح فرانسوی موافقت کند یا تحریم‌های تهران را کاهش دهد. در این میان، ترامپ خواهان دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در ماه سپتامبر در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا