خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«شکست ترامپ در انتخابات۲۰۲۰ به نفع عربستان و روسیه است»

یک مجله انگلیسی با انتشار مقاله‌ای به مساله کلی میزان تمایل عربستان و روسیه به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ پرداخت اما پیروزی دموکرات‌ها و نه ترامپ را در راستای منافع اقتصادی آنها دانست.

به گزارش ایسنا، مجله فوربس چاپ انگلیس در مقاله‌ای درباره علت حمایت محرمانه روسیه و عربستان از دموکرات‌ها در راستای شکست ترامپ  نوشت: “روسیه و عربستان از ترامپ حمایت می‌کنند و این رویکردی است که باید درباره آن تجدیدنظر شود، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دلایل بسیاری دارند که با ترامپ مخالفت کرده و از دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حمایت کنند.

در واقع وضعیت اقتصادی این دو کشور بر احتمال پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات سال آتی استوار است زیرا اقتصاد این دو کشور بر تولید نفت و گاز متکی است. در روسیه گاز ۴۰ درصد منابع طبیعی و بیش از نیمی از صادرات این کشور را تشکیل می‌دهد. در عربستان نیز نفت نیمی از درآمد ملی این کشور و ۷۰ درصد از صادرات آن را تشکیل می‌دهد. شرکت نفت آرامکو در عربستان ۶۰ درصد از منابع و ۷۰ درصد از کارگران این کشور را به کار گرفته است.

فوربس در ادامه نوشت، ترامپ از منظر اقتصاد و اشتغال برای عربستان و روسیه خوب نبوده است. ترامپ با اجرای سیاست‌هایی که به افزایش تولید نفت و گاز کمک می‌کنند، به صورت غیرمستقیم به اقتصاد این دو کشور ضربه می‌زند. در سایه حضور ترامپ، تولید نفت آمریکا به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافت و میزان تولید روزانه نفت به ۱۲ میلیون بشکه و تقریبا بالاترین میزان در جهان رسید، علاوه بر اینها، تمامی دموکرات‌های برجسته به صورت غیرمستقیم وعده اجرای سیاست‌های مثبت را برای تجارت روسیه و عربستان و افزایش ارزش صنعت در این دو کشور داده‌اند.

اگر عربستانی‌ها و روس‌ها به بحث و گفت‌وگوها میان کاندیداهای دموکرات در شوراهای شهرداری‌ها توجه نشان می‌دادند، به این نشست‌ها علاقه‌مند می‌شدند.

سناتور کاملا هریس در این رابطه اظهار کرد: بدون تردید از ممنوعیت استخراج نفت شِیل (نفت شِیل نفت نامتعارفی است که از گرماکافت، هیدروژنه‌کردن و انحلال گرمایی خرده‌های سنگ نفت‌زا (شِیل نفتی) به دست می‌آید.) حمایت می‌کنم.

سناتور برنی سندرز گفت: هرگونه پیشنهادی برای جلوگیری از بحران آب و هوا باید شامل ممانعت از استخراج نفت شیل در مناطق خصوصی و دولتی باشد.

وی افزود: زمانی که به کاخ سفید می‌رسیم، زمان سوخت فسیلی پایان خواهد یافت و این شامل استخراج نفت شیل است.

سناتور الیزابت وارن نیز از ممنوعیت کامل استخراج نفت شیل حمایت کرد.

سناتور امی کلپچر اعلام کرد که در ۱۰۰ روز اول پس از برگزاری انتخابات او یا تیمش قوانین استخراج نفت شیل را بررسی خواهد کرد و درباره مکان‌هایی که مجوز دریافت می‌کنند، تصمیم‌گیری خواهد کرد.

جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود، حفاری نفت یا گاز در اراضی فدرال را متوقف خواهد کرد.

هشت کاندیدای دموکرات اعلام کردند، می‌خواهند حفاری نفت و گاز را در دریا متوقف کنند و بر اساس این سیاست‌ها، در تولید نفت و گاز بازنگری خواهند کرد، تولیدکنندگان آمریکایی حتی در سایه پیشنهادات محدود آمریکا این کار را دشوار خواهند یافت و پول‌های سرمایه‌گذاری شده در این بخش برداشت خواهند کرد. با کاهش تولید در آمریکا قیمت‌ جهانی نفت افزایش خواهد یافت و نتیجه آن زیان دیدن پروژه‌ها و سرمایه‌گذاران خواهد بود.

به نظر می‌رسد برخی آمریکایی‌ها برای تحمل تبعات اقتصادی توقف تولید سوخت‌های فسیلی آماده هستند و چیزی که دموکرات‌ها نیاز دارند اینست که بدانند این سیاست‌ها به اقتصادهایی چون روسیه و عربستان کمک می‌کنند و حمایتی اقتصادی و سیاسی برای پوتین و خاندان حاکم در عربستان را فراهم خواهند کرد، واقعیت اینست که کرملین و کاخ‌های ریاض باید از دموکرات‌ها و نه ترامپ حمایت کنند.”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا