خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«دشمنان خودسوزی یک دختر را تبدیل به مسئله اصلی کردند»

امام جمعه شیراز می‌گوید: دشمن مسائل حاشیه ای درست کرده و با استفاده از دستگاه های رسانه ای آن را اشاعه میدهد به گونه‌ای که ما هم باور کرده و مسائل اصلی مان را فراموش می‌کنیم، ینکه یک دختری خودش را سوزاند، بدون آنکه در مورد حق داشتن یا نداشتن او قضاوتی کنیم زیرا قضاوت برعهده دستگاه قضایی و قاضی است، توسط دشمنان در ایام عزاداری امام حسین(ع) به مسئله اصلی بدل میشود و عده‌ای هم فریب می‌خورند.

به گزارش ایسنا آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه اول نماز جمعه 22 شهریور شیراز، با اشاره به اینکه نشانه‌های ایمان را می توان در افراد و بخش‌های مختلف جامعه جست و جو کرد، لزوم نمود دادن و اشاعه این نشانه‌ها در ابعاد زندگی را یادآور شد.

امام جمعه شیراز داشتن انصاف را هم برای مدیران هم برای مردم ضرورت دانست و خاطرنشان کرد که هم مدیران باید ایثار و انصاف داشته باشند هم مردم به این امر مهم توجه کنند.

وی با بیان اینکه مدیران باید در مواجهه با مردم متوجه باشند که شاید فرزند آنان هم در شرایط همین مردم قرار گرفته و پشت در اتاق یک مدیر بماند، اضافه کرد که مردم هم باید بدانند که حجم کار بسیار زیاد است لذا برای انجام کارشان صبور باشند.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه نشانه‌های ایمان را میتوان در صاحبخانه‌ها و مشاوران املاکی که در این شرایط دشوار قیمت اجاره و ودیعه مسکن را بالا نبرده‌اند جست و جو کرد، لزوم قدردانی از مشاوران املاکی که برای جلوگیری از افزایش قیمت اجاره بها و ودیعه مسکن تلاش کرده‌اند را یادآور شد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز جمعه شیراز، ضمن توصیه همه به تقوا به عنوان مهمترین اصل برای سعادتمندی انسان در دنیا و آخرت، مناسبت‌های هفته آینده را یادآور شد و از همه کسانیکه به نوعی در برپایی باشکوه مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تلاش کردند، قدردانی کرد.

امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه برخی مسائل اصلی و برخی دیگر حاشیه‌ای است، گفت: نباید جای مسائل اصلی و حاشیه‌ای عوض شود، دشمن می‌خواهد جای این مسائل را عوض کند تا ما مسائل اصلی را فراموش کنیم و او نیاتش را به پیش ببرد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه دشمنان ایران و مسلمانان جهان، طی دویست سیصد سال گذشته منابع ما را غارت کرده‌اند و یک نمونه کوچک آن جواهر دریای نور است که روی تاج ملکه انگلستان نصب کرده‌اند، گفت: دریای نور در تاج ملکه انگلستان چه می کند؟ از کاخ ناتینگهام تا کاخ سفید تمام آجرهایش از امکانات ملتهای اسلامی خرج شده است.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی دست‌های آنها را قطع کرده و سبب ناراحتی دشمنان و استعمارگران شده است، گفت:  این گداهایی که همه عمرشان از امکانات کشورهای اسلامی خورده اند و استعمار رو سیاه تر از اینها نبوده است، حالا می خواهند کشورهای اسلامی و ملتهای مسلمان را به جان هم بیندازند و حکومت کنند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دشمن با این نیت مسائل حاشیه ای درست کرده و با استفاده از دستگاه های رسانه ای آن را اشاعه میدهد به گونه‌ای که ما هم باور کرده و مسائل اصلی مان را فراموش می‌کنیم، گفت: اینکه یک دختری خودش را سوزاند، بدون آنکه در مورد حق داشتن یا نداشتن او قضاوتی کنیم زیرا قضاوت برعهده دستگاه قضایی و قاضی است، توسط دشمنان در ایام عزاداری امام حسین(ع) به مسئله اصلی بدل میشود و عده‌ای هم فریب می‌خورند.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامیده شد، بروز برخی مسائل و دنبال کردن آنها توسط دختران و پسران جوان را ناشی از رونق نداشتن تولید و نبود اشتغال دانست و تصریح کرد که اگر شرایط مناسب اقتصادی وجود داشت پسران به دنبال شغل بودند و این دختر هم شوهر پیدا میکرد نه اینکه دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد که امروز تولید، مسکن، اشتغال، معیشت و…. اولویت اصلی محسوب می‌شود و باید کشور به جایی برسد که معطل کمک یک کشور خارجی نباشیم.

آیت‌الله دژکام با تاکید براینکه باید این مسائل را به جوانان گوشزد کنیم که مسائل اصلی کدام است تا مسائل حاشیه‌ای اصل نشود، خاطرنشان کرد که مسائل حاشیه‌ای هم اهمیت دارد اما در شرایط کنونی مسائل اصلی را باید دنبال کرد و نباید اجازه داد که جای این مسائل با هم عوض شود.

او با بیان اینکه امروز ما به دنبال ادامه مقاومتمان در برابر استکبار هستیم، گفت: اینکه برخی از رسانه‌های داخلی هم متوجه نیستند و گاهی یک تیترهایی می‌زنند که انسان متعجب می‌شود؛ تلاش مکرون برای باز شدن فضای مالی با هدف انجام معاملات نفتی ایران را اقدامی فریبکارانه دانست که با هدف کشاندن ایران پای مذاکره انجام شده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه نپذیرفتن ذلت در مقابل مستکبران و دشمنان دین، درسی است که مسلمانان و شیعیان از کودکی فراگرفته و فریاد زده‌اند، مذاکره با غرب در شرایط حاضر را پذیرفتن ذلت ارزیابی کرد که رواداشتن تحقیر نسبت به مردم ایران است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه افرادی نظیر انورسادات و یاسر عرفات هم زمانی چنین ذلت و مذاکره‌ای را پذیرفتند، تاکید کرد که عاقبت آنان را باید درس خود قرار دهیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد که اگر رابطه، رابطه انسانی و با انصاف باشد، برای مذاکره حرفی نیست اما امروز آنچه مطرح و دنبال می‌شود، روا داشتن نوعی تحقیر نسبت به ما محسوب شده و دولت و مردم هم باید جواب محکمی به آنان بدهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مگر شما نمی گویید که علی گفته اگر خلخال از پای زنی گرفته شد باید حاکم از این درد بمیرد!!
    پس چگونه است خودسوزی یک دختر جوان اهمیتی ندارد؟؟؟

  2. قرآن کریم : هر کس جان یک انسان را بگیرد گویا جان همه انسانها را گرفته است و هر کس جان یک انسان را نجات دهد گویا جان همه انسانها را نجات داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا