خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت‌الله مکارم: ازدواج کمتر از سیزده سال باطل است

آیت‌الله «ناصر مکارم»، از مراجع تقلید در پاسخ به پرسشی درباره ازدواج در سن زیر ۱۳ سال تاکید کرد: در عصر و زمان ما عملا ثابت شده که این ازدواج ها به مصلحت دخترها و پسرها نیست و دارای مفاسدی است و با توجه به این که غبطه و مصلحت باید رعایت شود این گونه ازدواج ها باطل است و اعتباری ندارد.

متن پرسش و پاسخ آیت الله «ناصر مکارم شیرازی» با عنوان «حکم ازدواج در سن زیر 13 سال» که در پایگاه اطلاع رسانی این مرجع عظام تقلید در بخش استفتائات منتشر شده ، بدین شرح است:

پرسش : آیا ازدواج در سن زیر 13 سال حرام است؟

پاسخ : در گذشته این اجازه به اولیاء داده می شد که حتی برای صغیر همسری انتخاب کنند و معمولا مشکلی ایجاد نمی شد ولی در عصر و زمان ما عملا ثابت شده است که این ازدواج ها به مصلحت دخترها و پسرها نیست و دارای مفاسدی است و با توجه به اینکه غبطه و مصلحت باید رعایت شود این گونه ازدواج ها باطل است و اعتباری ندارد. نسبت به آنچه در گذشته انجام شده اگر در آن زمان واقعا مفسده ای نداشته و غبطه صغیر رعایت شده محکوم به صحت است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ظاهرا مراجع عظام تقلید خود شارع هستند و واضع حکم حلال و حرام . اگر اینگونه احکام حکم خدا نیست اعلام کنند تا تکلیف خود را بدانیم !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا