خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ضرورت پایش عملکرد معادن زنجان برای حفظ منابع طبیعی

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: گشت‌های حفاظتی حتما گزارشی در خصوص پایش معادن زنجان نیز لحاظ کنند. نیرو‌های گشت مراقبت مسئول سرکشی و پایش معادن هستند.

ضرورت پایش عملکرد معادن برای حفظ منابع طبیعی
ضرورت پایش عملکرد معادن برای حفظ منابع طبیعی

به گزارش همدلی‌زنجان، مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در جلسه توجیهی معاونت حفاظت و امور اراضی، تشریح کرد: برخی کارهای محوله نیازمند نیرو نیست و تنها خلاقیت لازم دارد. معادن جزئی از منابع طبیعی هستند و آنها نیز باید حفاظت و پایش شوند؛ ضروری است که روسای شهرستان به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

سید حسن حسینی با تاکید بر اینکه ما مسئول حفاظت از اراضی ملی هستیم، افزود: گشت‌های حفاظتی حتما گزارشی در خصوص پایش معادن نیز لحاظ کنند. نیرو‌های گشت مراقبت مسئول سرکشی و پایش معادن هستند.

حسینی با اشاره به اهمیت پنجره واحد مدیریت زمین، تصریح کرد: با دو هدف اصلی مبارزه با زمین خواری و سرعت‌دهی به کارها تشکیل شده است و ۲۹ دستگاه مرتبط با آن نیز در این سامانه فعال شدند. این سامانه باید جدی گرفته شود، باید به خودمان سخت بگیریم تا نتیجه بهتری از کارهای خود بگیریم.

او در خصوص بندهای خاکی ادامه داد: بندهای خاکی با هدف ذخیره آب و بهبود وضعیت بهره برداری از مراتع و تامین آب شرب روستائیان احداث می شوند تا از عنصر حیات زمین استفاده بهینه شود و ضروری است در صورت بروز مشکل در بندهای خاکی سریعا گزارش شود.

حسینی اظهار داشت: یگان حفاظت باید اقدامات حفاظتی در قالب اکیپ‌های گشت و مراقبت را در اولویت کاری خود قرار دهد و با استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات موجود پوشش حفاظتی مطلوبی را برای تمامی عرصه‌های ملی ایجاد کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا