خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بطحایی: از حمایت مستمر رهبری و دفتر ایشان در دوران وزارت قدردانی می‌کنم

«سیدمحمد بطحایی»، وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: رهبری مستمرا حمایت‌های خود را از آموزش و پرورش داشتند. خاطرم هست یکی از طرح هایی که اجرا کردیم یکشنبه روزی بخشنامه‌اش برای اجرا ارسال شد؛ چهارشنبه همان هفته برای کاری خدمت رهبری رسیده بودم، برایم عجیب و جالب بود که ایشان کامل در جریان آن بخشنامه بودند واز بنده توضیحاتی خواستند. باید از راهنمایی‌ها و حمایت مستمر رهبری و دفتر ایشان یاد کرده و قدردانی کنم.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحایی در مراسم تودیع اش از وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برخی حوادث تلخ چون حادثه زاهدان و “دنیا” در روستای سنندج که جان خود را زیر دیوار و حادثه‌ای که رخ داد از دست داد گفت: طی ۲۲ ماهی که افتخار خدمت داشتم با تلاش همکارانم در اقصی نقاط کشور دستاوردهای کم نظیری در راستای همه تلاش ها محقق شد و توانستیم یک قدم بیشتر در ارتقاء و تعالی آموزش و پرورش حرکت کنیم.

وی افزود: بنا ندارم با عدد و رقم گزارش عملکرد بدهم اما حیفم می آید اهم دستاوردها را بیان نکنم. طی این ۲۲ ماه برای اولین بار همکارانم توانستند در برخی زمینه ها با مشارکت مستقیم، نمایندگان خود را برگزینند که قدم بسیار کوچک در جلب مشارکت همکارانم بود.

بطحایی با بیان اینکه برای اولین بار گام جدی در راستای مدرسه محوری برداشتیم گفت: ساز و کارهایی اجرا شد که طی آن همه کسانی که شایستگی احراز مدیریت داشتند می توانستند خودشان را کاندید کنند و در فرایندی علمی و دقیق انتخاب و در پست مدیریت مدارس بکار گرفته شوند.

وزیر سابق آموزش و پرورش افزود: طی ۲۲ ماه گذشته توانستیم یک گام جدی‌تر را برای زدودن کنکور، آسیب و افت بزرگ نظام تعلیم و تربیت برداریم گفت: تلاش کردیم تا سایه کنکور و کتب به اصطلاح کمک درسی که سیطره شوم خود را بر تعلیم و تربیت انداخته کمرنگ تر شود. این امر در حال تبدیل به گفتمانی در میان خانواده‌ها شده و اگر امروز صحبت از مافیای کنکور می‌شود و نگاه نقادانه به آزمون ها و کتب کمک درسی می‌شود حاصل تلاش همکارانم طی این ۲۲ ماه است. موانع بسیاری وجود دارد اما این حرکت شروع شده است.

وی با بیان اینکه امیدوارم مدرسه محلی برای تمرین و ممارست زندگی باشد اظهار کرد: مدرسه محلی برای آماده کردن بچه ها برای شرکت در کنکور نیست. در این شرایط سخت امروز که هجمه های سنگینی با هدف قرار دادن هویت بچه های ما وارد می‌شود فعالیت های پرورشی نیز بسیار خوب جلو رفت.

بطحایی افزود: ارتباط با خانواده‌ها یکی از مهمترین ارکان و عوامل موفقیت ما در آموزش و پرورش خواهد بود. تلاش بسیار خوبی برای توسعه ارتباط با ذینفعان صورت گرفت و زیرساخت‌های خوبی ایجاد شده است. در مدتی که بنده مسئولیت داشتم به مدد همکاران خوبم تلاش بسیار زیادی صورت گرفت که کارکردهای اجتماعی آموزش و پرورش در سایه سندتحول تقویت شود، متاسفانه کارکردهای اجتماعی آموزش و پرورش رو به کم فروغی می‌رود.

وزیر سابق آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نوسازی مدارس عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بیش از ۸۰ درصد وعده ها و برنامه ها طی این مدت یا به انجام رسید و یا آغاز شده و در دست اجراست و افتخاری است برای ما که در این شرایط دستاوردهای خوبی ثبت کنیم. باید از تمام کسانی که کمک کردند تشکر و قدردانی کنم.

وزیر سابق آموزش و پرورش ادامه داد: رهبری در این مدت مستمرا حمایت‌های خود را از آموزش و پرورش داشتند. خاطرم هست یکی از طرح هایی که اجرا کردیم یکشنبه روزی بخشنامه‌اش برای اجرا ارسال شد؛ چهارشنبه همان هفته برای کاری خدمت رهبری رسیده بودم، برایم عجیب و جالب بود که ایشان کامل در جریان آن بخشنامه بودند واز بنده توضیحاتی خواستند. باید از راهنمایی‌ها و حمایت مستمر رهبری و دفتر ایشان یاد کرده و قدردانی کنم.

بطحایی افزود: از تک تک همکارانم، معلمان و مدیران، روسای مناطق و مدیران کل آموزش و پرورش، حوزه ستادی و… نیز صمیمانه سپاسگزاری می کنم. باید از برادر صمیمی و دوست دیرینم آقای حاجی میرزایی که در این شریط سخت قبول زحمت کردند نیز قدردانی کنم ایشان در هر زمینه‌ای لازم بداند آماده‌ایم. رسیدگی به آموزش و پرورش به تنهایی از عهده یک نفر بر نمی آید. وی با منش اخلاقی و ارتباط نزدیکتری که با رئیس جمهور و معاون اول دارند حتما در این شرایط سخت خواهد توانست آموزش و پرورش را به سرمنزل مقصود برساند. از همگی صمیمانه حلالیت می طلبم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا