خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اطلاعیه ی شاگردان آیت الله وحید درباره ی سخنان اخیر

جمعی از شاگردان آیت الله وحید خراسانی، در پی انتشار سخنان این مرجع تقلید در درس خارج در رسانه ها و بازتاب هایی در پی آن، اطلاعیه ای صادر کردند.

به گزارش انصاف نیوز، متن این نامه که فرید مدرسی، روزنامه نگار در کانال تلگرامی خود آن را منتشر کرده، و نیز خبرگزاری آنا (خبرگزاری دانشگاه آزاد) آن را منتشر کرده است، در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و اله الطاهرین سیما بقیة الله فی الارضین و اللعن الدائم علی اعدائهم اجمعین
پیرو استفاده و برداشت های غلط و غیر علمی از بحث خارج استاد معظم حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی ( مدظله العالی ) ما جمعی از شاگردان که افتخار استفاده چندین ساله از محضر ایشان را داریم نکات ذیل را بیان می داریم :
1- مجالس و محافل علمی ادبیات خاص به خود را دارد و کسانی که آشنا با آن نباشند برداشت غیر صحیح خواهند داشت.
2- استناد به مطالب یک جلسه، نا صحیح بوده و چون مجلس ، مجلس درس و بحث علمی است، باید مجالس مرتبط به هم را ملاحظه نموده و سپس اظهار نظر کرد. و به همین جهت معظم له از طرح مباحث مجالس درس و محافل علمی خود در سایت ها و شبکه های اجتماعی مکرر منع فرمودند.
3- روش ایشان در بحث دعوت به سبیل پروردگار متعال است به حکمت و موعظه حسنه و جدال احسن که فرمود: ادْعُ إِلى‏ سَبيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتي‏ هِيَ أَحْسَنُ.
4- از نظر بحث علمی ، برهان و منطق مطالب، روش خود را می طلبد. برهان و منطقِ مستند به عقل ، کتاب و سنت مورد اتفاق عامه و خاصه قابل مناقشه نیست.
5- از نظر فقهی نظر معظم له: وجوب حفظ نفس و عرض و مال اهل سنت و گویندگان شهادتین می‌باشد، و دفاع از نفس و عرض و مال گویندگان شهادتین را، همچون دفاع از نفس، عرض و مال شیعه می‌دانند. و سفارش ایشان در تبلیغ، عدم تعرض به مقدسات مذاهب دیگر و بیان جهات اثباتی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است. و متن استفتاء معظم له چنین می‌باشد:
“سؤال: باسمه تعالی/ ما جمعی هستیم ساکن در محلی که اهل‌سنت زندگی می‌کنند و آنها ما را کافر می‌دانند و می‌گویند شیعه کافر است در این‌صورت آیا ما هم می‌توانیم با آنها معامله به مثل کنیم و همان‌طوری که آنها ما را کافر می‌دانند ما هم با آنها معامله کفار کنیم. مستدعی است وظیفه شرعی ما را در مقابل این حملات بیان کنید./امضاء:جمعی از مؤمنین
پاسخ معظم له:
بسم الله الرحمن الرحیم
هر کس شهادت به وحدانیت خداوند متعال و رسالت خاتم انبیاء، صلی الله علیه وآله وسلم، بدهد مسلمان است، و جان و عرض و مال او مانند جان و عرض و مال کسی که پیرو مذهب جعفری است محترم است. و وظیفه شرعی شما آن است که با گوینده شهادتین هر چند شما را کافر بداند به حسن معاشرت رفتار کنید، و اگر آنها به ناحق با شما رفتار کردند شما از صراط مستقیم حق و عدل منحرف نشوید، اگر کسی از آنها مریض شد به عیادت او بروید، و اگر از دنیا رفت به تشییع جنازه او حاضر شوید، و اگر حاجتی به شما داشت حاجت او را برآورید، و به حکم خدا تسلیم باشید که فرمود: «ولاَ یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى» و به فرمان خداوند متعال عمل کنید که فرمود: «ولاَ تَقُولُواْ لِمَنْ أَلْقَى إِلَیْکُمُ السَّلاَمَ لَسْتَ مُؤْمِنًا» والسلام علیکم و رحمة الله”
6- عده ای دانسته یا ندانسته با انتشار ناصحیح مطالب، موجب تشویش اذهان می شوند. که اهل فکر و منطق خوب می دانند نباید بازیچه چنین افرادی قرار گیرند.
توفیق همگان را در اعتلای کلمه حق خواستاریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ماست مالیتون خیلی ناشیانه بود
    بیسواد خطاب کردن کسی که درخواست وحدت بین شیعه و سنی را کرده وهمه میدانیم چه کسی هست چه معنیی داره؟؟

    4
    3
  2. سلام عليكم
    ببخشید واقعاً!
    شما شاگردان معظم‌له دیگران رو احمق فرض کردید مثل روز روشن هست که چه اتفاقی افتاده. سنت 300 ساله ی علمای شیعه رو خدشه دار کردند و شما درصدد توجیه مطلب هستید.
    بهتر نبود سکوت کنید؟!
    یک قاعده ی کلی هست که میگه اگر دیدی علمت مخالف با واقع هست بدان که علمت مشکل دارد چرا واقعیت را میخواهی بظاهر تغییر و توجیه کنید.؟!
    گاها ما افرادی هستیم که آنقدر یک فردی را بالا می بریم بالا می بریم که اگر اشتباهی کرد با اینکه می دانیم اشتباه کرده پای اشتباهش هستیم و میخواهیم بگیم که…. نه درست هست، اشتباه نیست….
    فاطمیه نزدیک است، شیعیانِ در نقاط محروم هم عزاداری می کنند و شما هم در قم بنشینید و در قم منبر بروید که آی شیعیان را (شهید) کردند و باز داستانی در پیَش بیان کنید.

    بهتر است که شما اگر واقعاً قصد خیر دارید آن اندک اطرافیان حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی را مطرود کنید که اطلاعات غلط یا گوشه ای از اتفاقات را خدمت معظم‌له نرسانند.

    ومن الله توفیق.
    یازهرا.

    3
    2
    1. سلان جناب عماد:-)
      شماخیلی کوچیکترازاونی هستی که بتونی درمورددوتامرجع رهبرانقلاب واقای وحیدنظربدی..مواظب ایمانت باش.

      2
      2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا