خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از دختر آبی تا نمایش پناهیان

علی اصغر شفیعیان، سردبیر انصاف نیوز:

۱. جامعه برای جابجایی از وضع «آ» به «ب» باید سیاسی شود. اگر جایی که هست، خوب است پس می‌تواند فتیله‌ی سیاست را پایین بکشد. اما امروز در وضعیتی نیستیم که سیاست را تعطیل کنیم؛ در حالی که جریانی تمایل دارد جامعه غیرسیاسی شود چون وضع فعلی را می‌پسندد و تلاش می‌کند جامعه را تا می‌تواند غیرسیاسی کند.

۲. فوتبال و رفتن یا نرفتن به ورزشگاه چه برای مردان و چه زنان، در کل چه اهمیتی دارد؟ اهمیت آن غیر از کمک به چرخاندن چرخ یک ساختار سرمایه‌داری و جابجایی پول‌ها در چارچوب آن، لذت تماشای آن است؛ اما غیر از این چه فایده‌ای دارد؟

۳. چه چیزهایی مهم‌تر از فوتبال و ورزشگاه هست؟ آیا نیازی مهم‌تر از آن نیست؟ به نظر من که هست. در عمر ۴۳ ساله‌ام فقط یک بار به ورزشگاه آزادی رفته‌ام؛ فوتبال که نمی‌توان دید، از شیر سماور هست تا پوست تخمه که روی سر و رویت می‌ریزند. 

۴.  امروز آنچه برای همه‌ی ما پررنگ شده و بخشی از ما فعالانه برای آن کوشش می‌کنیم، به دست آوردن همین مجوز ورود زنان به ورزشگاه‌هاست. خب این یکی از حقوق مشروع است اما اگر این مورد مهمترین خواسته شد و استیفای دیگر حقوق را به سایه برد یعنی به بیراهه رفته‌ایم. چرا کسی از فاجعه‌ی «گواهی بکارت» نمی‌گوید؟

۵. یک مثال مشابه: آقای پناهیان از بالای منبر هوار می‌کشد که چرا آرای نمایندگان مجلس شفاف نمی‌شود؛ فرض کنیم که شفاف شد! آیا مجلسی که در واقع الان در ته امور است و هیچ تصمیم مهمی به آن سپرده نمی‌شود، شفافیت آرای آن در اولویت است؟! نظارت استصوابی درد نیست که خروجی‌اش این مجلس است؟

۶.  قبل از اینکه چیزی مثلا ورود زنان به ورزشگاه به مطالبه‌ای سیاسی تبدیل شود این خواسته‌ها را می‌شود حل کرد و بی‌بی‌سی و صدای آمریکا و امثالهم را خلع سلاح کرد. یا همین خواسته‌ی شفافیت آرای مجلس چیز عجیبی نیست، دنیا چه کرده؟ همان.

۷. سلبریتی‌ها و منتقدان سیاسی موضوع ورزشگاه‌ها را ترند کرده‌اند اما دیگر مسایل مهم را نه. سطح فهم بخشی از سلبریتی‌ها همینقدر است اما اهل سیاست؟ شاید چون عملکردشان در نهادهایی که هستند چنگی به دل نزده، با پیروزی نمادین در یک حرکت سطحی می‌خواهند همه‌ی ضعف‌هایشان را بپوشانند.

۸. آقای پناهیان و امثالهم پشت طرح شفافیت آرای نمایندگان سنگر گرفته‌اند تا بلکه با این خواسته‌ی بجا اما غیرمهم، پیروزی نمادینی به‌دست بیاورند. این هم کلاهبرداری از افکار عمومی است در حالی که از مجلس ششم تا حالا فقط یک چیز مهم به مجلس رفت اما برای نمایش. انگشت نمایندگان را گرفتند در استامپ زدند و پای برجام گذاشتند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آفرين جناب شفيعيان! اين کذاب که کذب هايش در موارد متعدده رو شده و البته هنوز هم رو دارد، براي خاطر خدا موش نمي گيرد.

    4
    7
    1. میبینم که حرفای پناهیان همه جاتونو داره میسوزونه. بسوزید که پدر ملتو درآوردید….
      کذاب اون کسیه که 6 سال مردمو با وعده و وعید فریب داد….
      کذاب انصاف نیوز بی انصافه…

      14
      3
      1. بگم کجا کذاب بوده، حاضري بپذيري؟ يعني جرات و شهامت پذيرشش رو داري!!؟ هرچند تصور نميکنم اما ميگم اون وقتي که اومد توي مراسم مرحوم صانع ژاله، بسيجي خطابش کرد، گفت و نوشتيد که از نيروهاي نفوذي تان در مخالفين بوده!!، و توصيه ميکنم برو حرف هاي خانواده مرحوم را بشنو. حالا ببينم که ما ميسوزيم يا شما!!؟ وسيعلم الذين ظلموا…

      1. پیدا کنید ربط خودکشی بخاطر اجازه نداشتن ورود به استادیوم رو با فتح خرمشهر . کیا اجازه مذاکره مستقیم و رابطه با آمریکا رو نمی دن ؟

  2. آخییی شماها خیلی خوبید و اصلا کلاه سر مردم نمی گذارید راستی مجلس تکراری شما و دولت مدبرتان کلاه بر سر مردم نگذاشته است ؟؟ چرا هر که با شما نباشد حرفهایش کلاه برداری است و هر که با شما باشد حتی قتل و جنایتش نیز نیکو و خوب؟؟؟

    4
    5
    1. مجلس و دولت حاضر محصول رد صلاحیت دیگران و تایید حاضران در شورای نگهبان و شما حامیان آن است ، نه انتخاب آزاد مردم . پس قبل از شاخه لطفا به اصلاح ریشه فکر کنیم.

  3. عراق،افغانستان و پاکستان هم رای نمایندگانشون معلومه.چرا تو ایران نباید بفهمیم کی به فلان طرح چه رای داده؟

    1. چون فقط ما نمی فهمیم . شورای غیر انتخابی نگهبان هم می فهمه و حداقل آزادی نمایندگان فیلتر شده مردم توسط اون هم از بین می ره.

  4. اگر مجلس کاره ای نیست وتصمیمات جای دیگری گرفته می شود چرا میلیارد میلیارد خرج می کنن که برن داخل؟بچه گول میزنی؟

    6
    1
    1. بخاطر حقوق و مزایا و تصمیمات شخصی رانتی نه تصمیمات مربوط به حقوق ملت بجای حاکمیت ، روشن شد ؟ فرضا اگر واقعا نمی دانستید !

  5. شفافیت ارا اتفاقا خیلی هم مهمه.
    سال 86 دانشجو دانشگاه ازاد بودم.اون سال مجلس قانونی رو به ضرر دانشجوها و به نفع دانشگاه ازاد تغییر داد.اگر من میدونستم کیا علیه ملت رای دادن هیچ وقت به اون افراد رای نمیدادم و اونها هم با دانشگاه ازاد بسته بندی نمی کردن.

    1. شفافیت آرا وقتی خوبه که فقط مردم تصمیم گیرنده و انتخاب کننده باشند، نه وسیله ای بشه برای حذف افراد مورد خواست مردم توسط قدرتمندان محدود کننده رای مردم و دیگر ذی نفوذها

      2
      2
  6. سلام-اگر میخواهید شفافیت باشد باید محیط سیاسی وفرهنگی برای شکل گیری رسانه ها واحزاب مهیا شود -وباید تا حداقل تا حدودی تلوزیون بحث آزاد را مهیا نماید مثلا جناب پناهیان که حرفهای انتقادی دارد با طیفی مخالف بحث کنند والا همه اش شعار است جهت جناح خود

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا