خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روحانی به ترکیه رفت

رئیس جمهور روحانی جهت حضور در پنجمین نشست سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه درباره تحولات و آینده سوریه تهران را به مقصد آنکارا (پایتخت ترکیه) ترک کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور عصر یکشنبه در پاسخ به دعوت رسمی رئیس جمهوری ترکیه، طی مراسمی رسمی تهران را به مقصد آنکارا (پایتخت ترکیه) ترک کرد.

در مراسم بدرقه رئیس‌جمهور، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه دولت حضور داشتند.

در این سفر وزرای امور خارجه، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیرو و جهاد کشاورزی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس و مشاوران دفتر رئیس جمهور، روحانی را همراهی می‌کنند.

پنجمین نشست اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه درباره تحولات و آینده سوریه فردا (دوشنبه) برگزار می‌شود.

علاوه بر مذاکرات روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در قالب این اجلاس، طرفین برای ادامه و توسعه همکاری‌های سه جانبه در حوزه‌های مختلف اقتصادی و همچنین ارتباطات منطقه‌ای گفت‌وگو خواهند کرد.

روحانی همچنین در حاشیه اجلاس آنکارا، دیدارهای جداگانه‌ای با همتایان روس و ترک خود خواهد داشت که در آن مهمترین مسائل فی‌مابین و روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور شامگاه دوشنبه به تهران باز خواهد گشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا