خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح فرمانده پلیس فارس درباره‌ی مرگ یک متهم در مرکز انتظامی قادرآباد

فرمانده انتظامی استان فارس در خصوص مرگ یک متهم در مرکز انتظامی قادرآباد گفت: بلافاصله بعد از وقوع این حادثه، کارشناسانی را به محل اعزام و تمام مسائل را بررسی کردیم. پلیس علی‌رغم تمام توهین‌ها و اتهاماتی که ماموران انتظامی در این خصوص وارد شد، در مرگ متهم هیچ تقصیری نداشته است

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ رهام‌بخش حبیبی یکشنبه 24 شهریور در جمع خبرنگاران گفت: در بسیاری از پرونده‌های قتل خانوادگی، یکی از مهمترین عوامل موثر بر وقوع قتل نگهداری اسلحه در خانه بوده است.

او گفت: بارها دیده‌ایم که فردی هنگام عصبانیت در حین یک دعوای ساده خانوادگی، دست به اسلحه برده و مرتکب قتل و بعد هم به شدت پشیمان شده است.

حبیبی یادآور شد که در یکی از این پرونده‌ها پسری جوان در حین مشاجره با پدرش او را با اسلحه گرم کشته و بعد از ساعتی با همان سلاح خودکشی کرده است، گفت: نگهداری اسلحه گرم در منزل به هیچ عنوان صلاح نیست.

فضای مجازی و لزوم آموزش به خانواده‌ها

رئیس پلیس استان فارس با بیان اینکه بالغ بر 90 درصد مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، مقرون به صحت کامل نیست، گفت: در اکثر موارد کل مطلب یا بخش اعظمی از مطالب منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد.

او با اشاره به وارد شدن آسیب‌های مالی، جسمی و روحی به دلیل ناآگاهی در استفاده از ظرفیت فضای مجازی، گفت: بهترین و موثرترین راه برای کاهش آسیب‌های فضای مجازی، ارتقاء آگاهی‌های شهروندان نسبت به آن است.

حبیبی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف رسانه، در کنار انتشار اخبار، آگاهی بخشی و ارتقاء دانش افراد جامعه است، گفت: آموزش و ارتقاء آگاهی شهروندان یکی از وظایف همه دستگاه‌ها و دوایر به خصوص رسانه و فعالانه این عرصه است.

تدابیر ویژه انتظامی و ترافیکی برای مهر

این مقام انتظامی با اشاره به قرار داشتن در آستانه ماه بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی، از پیش بینی تمهیدات ترافیکی و انتظامی برای این ایام خبر داد و خواستار همراهی شهروندان با پلیس در این راستا شد.

حبیبی با تاکید براینکه شهروندان برای اعزام فرزندان خود به مدارس، سرویس‌های تایید شده را به کار بگیرند، گفت: با دقت در انتخاب سرویس مدرسه، فرزندان خود را از وارد شدن آسیب‌های مختلف یا در معرض آسیب قرار گرفتن، ایمن نگه داریم.

مرگ یک متهم در مرکز انتظامی قادرآباد

وی در خصوص مرگ یک متهم در مرکز انتظامی قادرآباد، گفت: بلافاصله بعد از وقوع این حادثه، کارشناسانی را به محل اعزام و تمام مسائل را بررسی کردیم.

حبیبی با تاکید براینکه پلیس علی‌رغم تمام توهین‌ها و اتهاماتی که ماموران انتظامی در این خصوص وارد شد، در مرگ متهم هیچ تقصیری نداشته است، گفت: در یک طرف این ماجرا خانواده متهم قرار داشت که بسیار مودبانه و با صبوری و طمانینه رفتار کرد و از یک طرف فضای مجازی بود که اقسام اتهامها را به پلیس روا داشت، لذا صبوری کرده و از بیان بسیاری واقعیت‌ها هم امتناع کرده‌ایم.

فرمانده انتظامی فارس تاکید کرد: هیچ یک از افراد پلیس به متهم فوت شده در قادرآباد، آسیب جسمی و روحی وارد نکرده است، گفت: با وجود آنکه این موضوع برای ما اثبات شده بود اما تاکید داشتیم که پزشکی قانونی موضوع را بررسی و نظر خود را اعلام کند.

حبیبی در عین حال تصریح کرد که اجازه نخواهد داد برخی از صبوری پلیس سوءاستفاده کرده و جرمی را خوب و اقدامات خوب و تاثیرگذار را بد جلوه دهد.

پیگیری پرونده کشته شدن یک پلیس در شیراز به شکل عادی

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه پلیس همواره از جان خود برای تامین امنیت شهروندان مایه گذاشته است، گفت: پرونده مربوط به کشته شدن یکی از نیروهای پلیس در شیراز در حال پیگیری است.

حبیبی تاکید کرد که این پرونده به شکل عادی جریان رسیدگی را در نیروی انتظامی طی می‌کند و اینگونه نیست که شکل و روندی ویژه نسبت به سایر پرونده‌ها داشته باشد.

تکذیب وقوع قتل زنجیره‌ای در فسا

فرمانده انتظامی استان فارس همچنین تاکید کرد که از زمان حضورش در این سمت، شاهد وقوع قتلی که به آن بتوان نسبت زنجیره‌ای داد، در شهرستان فسا نبوده است.

حبیبی در عین حال گفت: ورود و واکنش پلیس به برخی مسائل با انگیزه جلوگیری از تشدید و تسری موضوع و پیشگیری از تبعات دیگر، سریع و گسترده بوده است.

رئیس پلیس استان فارس با تاکید براینکه رسانه را بازوی قدرتمندی برای تامین و ارتقاء امنیت جامعه در ابعاد مختلف می‌داند، بر لزوم همفکری اصحاب رسانه در بهبود شیوه‌های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان تاکید کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا