خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک مقام ارشد نظامی: برای جنگ تمام عیار خود را آماده کرده‌ایم

سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: ما همواره خودمان را برای یک جنگ تمام عیار آماده کرده ایم.

به گزارش تسنیم سردار امیرعلی حاجی‌زاده طی گفتگویی با نادر طالب زاده در برنامه ای که با هدف مخاطبین خارجی (بویژه آمریکایی) ساخته شده، در جواب به برخی سوالات خبرنگاران و کارشناسان امنیتی و نظامی غربی، به اظهار نظر درخصوص برخی موضوعات ازجمله زدن پهپاد MQ-4 آمریکایی پرداخت و اظهار داشت: ما در این عملیات می توانستیم علاوه بر زدن پهپاد آمریکایی که تنها چند کیلومتر وارد فضای آسمان کشورمان شده بود، هواپیمای با سرنشین آنها یعنی P8 را هم که 35 نفر سرنشنین داشت مورد اصابت قرار دهیم ولی این کار را نکردیم و دلیل تقدیر ترامپ هم همین بود.

حاجی زاده افزود: ما حتی درخصوص تجاوز به یک متر از فضای آسمان کشورمان هم حساس هستیم و زدن پهپاد آمریکایی یک هشدار به آنها بود.

وی درباره عکس العمل ایران درصورت مقابله به مثل امریکایی‌ها در آن واقعه تصریح کرد: اگر آمریکایی ها واکنش نشان می دادند و حتی اگر یک زمین خالی ما را هم می‌زدند، به آنها پاسخ می دادیم و در این صورت اگر آنها مجددا جواب می‌دادند، جنگ شروع می شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در آن مقطع همه نیروهای ما آماده باش بودند، گفت: به طور مشخص پایگاه العدید (پایگاه آمریکایی‌ها در قطر)، پایگاه الظفره (پایگاه آمریکایی‌ها در امارات) و یک ناو آمریکایی در دریای عمان هدف گیری شده بود که در صورت واکنش آمریکا، آنها را مورد اصابت قرار می دادیم.

سردار حاجی زاده خاطرنشان کرد: لازم است همه بدانند که تمامی پایگاه‌های آمریکایی و شناورهای آنها تا فاصله 2هزار کیلومتری زیر برد موشک های ما قرار دارد.

وی با اشاره به موضوع تفاوت عمل در آفند(حمله) و پدافند(دفاع)، گفت: در آفند، نیروهای عمل کننده، قبل از عملیات دستور می گیرند ولی در پدافند ممکن است یک افسر جزء عمل کننده، بنا بر دستورالعمل، آتش به اختیار عمل کند. در موضوع زدن پهپاد آمریکایی نیز همین اتفاق افتاد و خود من بعد از زدن پهپاد متوجه شدم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه نه ما و نه آمریکایی ها قصدی برای جنگ نداریم، افزود: البته ممکن است نیروهای در میدان که در تماس با هم هستند، دست به چنین اقدامی بزنند که در این صورت ممکن است جنگی شروع شود.

سردار حاجی زاده اظهار داشت: ما همواره خودمان را برای یک جنگ تمام عیار آماده کرده ایم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا