خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مولوی عبدالحمید: جامعه‌ی اهل‌سنت دنبال براندازی نیست

مولوی عبدالحمید ضمن تاکید بر وحدت امت اسلامی، تاکید کردند که جامعه‌ی اهل‌سنت هرگز دنبال «خشونت» و «براندازی» نیست، بلکه خواهان «مساوات» و «اجرای عدالت» است.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه‌ی اهل‌سنت زاهدان، وی با اشاره به اهمیت وحدت و انسجام امت اسلامی، قرآن و دین اسلام را محور اتحاد مسلمانان دانست و گفت: ما با همه‌ی بشریت احساس اخوت و برادری انسانی می‌کنیم و با مسلمانان علاوه بر اخوت انسانی، برادری اسلامی داریم.

مولوی عبدالحمید مشکلات و ناکامی‌های امت اسلام را ناشی از اختلاف میان مسلمانان برشمرده و افزود: مسلمانان دارای هر ملیتی که هستند با هم یکسان بوده و باید قوم‌گرایی را کنار گذاشته و به ریسمان الهی چنگ بزنند و هیچ‌کس نباید خود را برتر از دیگران بداند.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان گفت: هیچ قوم و نژادی بر دیگری برتری ندارد. اسلام فضیلت را در «تقوا» می‌داند. آنچه مایه‌ی افتخار است قرآن و دین اسلام است و نباید توطئه دشمنان مسلمانان را متفرق کند.

رییس شورای هماهنگی مدارس علوم دینی سیستان‌وبلوچستان افزود: سران کشورهای اسلامی، علما و اندیشمندان باید تلاش کنند که مسلمانان به راه قرآن و رسول‌الله بازگردند و از مذهب‌گرایی و فرقه‌گرایی دوری کنند. اتحاد جهان اسلام و سعادت مسلمانان در تمسک آنان به قرآن و رسول و مشترکات دین اسلام است.

وی گفت: ملت ایران از اقوام و مذاهب مختلف علاوه بر انسان‌بودن و مسلمان‌بودن، در ایرانی‌بودن و هویت مشترک ملی و آب و خاک با هم یکی هستند. همه‌ی ما در منافع و مضرات کشور شریک هستیم. احساس برادری و اخوت ملی ما را بیشتر به هم پیوند داده و ما را به هم نزدیک‌تر کرده است. ما همه‌ی مردم ایران را از اقوام و مذاهب مختلف دوست داریم و با آنان احساس برادری و همبستگی می‌کنیم.

مولوی عبدالحمید گفت: ما بشریت را به رعایت حقوق یکدیگر دعوت می‌کنیم و مسلمانان را به حفظ اتحاد و ملت ایران را نیز به وحدت، انسجام و همبستگی ملی فرا می‌خوانیم.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان از مسوولین خواست مشکلات مردم را با دقت بیشتری بررسی کرده و فشارها را برطرف کنند.

وی افزود: همه‌ی مشکلات و فشارهای مردم «اقتصادی» نیستند؛ فشارهای سیاسی و اجتماعی نیز باید برطرف شوند و همه مردم ایران در چارچوب قانون اساسی آزاد باشند. بیکاری و معیشت مردم از دیگر مشکلاتی است که باید مسوولین برای آن چاره‌اندیشی کنند. آزادی‌های مذهبی نیز که طبق قانون اساسی مشروع دانسته شده است باید تأمین شده و به خواسته‌های مردم توجه شود.

مولوی عبدالحمید در ادامه از مردم خواست تا آرامش خود و امنیت کشور را حفظ کنند تا بهانه‌ای به دست دشمنان ایران داده نشود. وی افزود: دشمنان کشور به‌دنبال ناآرامی و بی‌ثباتی کشور هستند.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان گفت: این اطمینان را به مسوولان می‌دهم که اهل‌سنت ایران که خود را جزئی از پیکره‌ی جامعه ایران می‌دانند هرگز دنبال براندازی و تنش و خشونت نیست. خوشبختانه خشونت‌گرانی که می‌خواستند از مرزهای کشور رخنه کنند و همچنین کشورهایی که در پی ناامنی مناطق سنی‌نشین بودند نتوانستند به اهداف خود برسند و این نشان می‌دهد که اهل‌سنت با خشونت میانه‌ای نداشته و صرفاً خواهان عدالت و مساوات بین مذاهب و اقوام ایرانی هستند.

مولوی عبدالحمید افزود: اسلام و قانون اساسی تفاوت و تبعیض را مردود می‌دانند. البته برخی مواد قانون اساسی نیاز به تغییر دارد، اما همین قانون اساسی فعلی نیز بسیاری از حقوق ایرانیان را تضمین کرده است. همه‌ی اقوام ایرانی بر اساس قانون با هم برابرند.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان افزود: در مناطق سنی‌نشین که چند قوم در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند نباید یک قوم به‌خاطر مذهب بر دیگران ترجیح داده شود و به دیگر اقوام با نگاه اجنبی نگریسته شود. نباید فاصله‌ای میان اقوام ایرانی وجود داشته باشد.

 

شورای امنیت ملی فرمان رهبری درباره‌ی «رفع تبعیض» را برای اجرا ابلاغ کند

مولوی عبدالحمید در ادامه‌ی سخنان‌شان با اشاره به فرمان تاریخی رهبری مبنی بر رفع تبعیض، خاطرنشان کرد: ما از شورای امنیت ملی انتظار داشتیم فرمان رهبری را برای اجرا به همه‌ی ارکان و نهادهای نظام ابلاغ کنند، زیرا رهبر انقلاب این فرمان را در راستای وحدت و امنیت ملی داده‌اند و با فکر و مطالعه و با استناد به شریعت اسلامی و قانون اساسی تفاوت میان اقوام و مذاهب را نفی کرده و به مسوولین تاکید فرمودند که میان ایرانیان تفاوت روا ندارند.

وی همچنین گفت: انتظار ما از رییس جمهوری این است که در اجرای عدالت و رفع تبعیض تسریع و به مسوولان بیشتر تاکید کنند که تبعیض و تفاوتی میان مردم قائل نشده و تحت تأثیر فشارهای محلی که در برخی وزارتخانه‌ها و ادارات وجود دارد قرار نگیرند.

مولوی عبدالحمید با بیان اینکه ائمه اهل بیت برای اجرای عدالت جان خود را فدا کرده و میان هیچ یک از مسلمانان تفاوتی قائل نبودند، گفت: پیروی از ائمه اهل بیت در اجرای «عدالت» است که در مذهب تشیع جزو اصول دین می‌باشد.

وی در پایان گفت: اجرای عدالت و رسیدگی به خواسته‌های به‌حق و قانونی مردم و تأمین آزادی و توجه به مشکلات مردم می‌تواند موجب امنیت پایدار گردد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا