خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خیزش واریانت جدید کرونا در این کشور

همشهری آنلاین نوشت: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) در آمریکا از خیزش سویه جدید کرونا (کووید-۱۹) خبر داد.

جدیدترین واریانت کرونا با نام JN۱ تاکنون ۱۶ درصد بزرگسالان آمریکایی را آلوده کرده و بنظر می رسد به سایر کشورها هم در حال گسترش است. این در حالی است که آخرین به‌روزرسانیِ سایت «ورلداُمتر» از آمار جهانی کرونا هم نشان می‌دهد که آمریکا با بیش از ۹ هزار ابتلای جدید بالاترین آمار مبتلایان کرونایی را در میان کشورهای جهان دارد.

حمید سوری، ایپیدمیولوژیست درباره این سویه جدید و میزان سرایت‌پذیری آن در مقایسه به سویه قبلی به همشهری آنلاین گفت: این گونه به عنوان یک زیرمجموعه Omicron، اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۳ در ایالات متحده شناسایی شد و از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان زیر مجموعه قابل توجه از Omicron BA۲.۸۶ نامیده شد.

وی افزود: گزارش CDC می‌گوید، این واریانت همچنین از سویه پیرولا، که برای اولین بار در ماه اوت شناسایی شد، بسیار متفاوت‌تر است. نتایج انتشار بیماری با این واریانت جدید نگرانی‌هایی را ایجاد کرده و ممکن است نسبت به موارد قبلی، عفونی‌تر باشد.

به گفته سوری JN۱ می‌تواند حتی برای افرادی که از واکسیناسیون و عفونت‌های قبلی مصونیت دارند عارضه‌ جدی ایجاد کند و در این باره ضرورت دارد که رصد مناسب و دقیق از سوی وزارت بهداشت صورت بگیرد تا دوباره غافلگیر نشویم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا