خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازتاب بیانیه‌ رهبری در رسانه‌های خارجی

خبرگزاری رویترز ضمن انعکاس بیانیه رهبری انقلاب به‌ مناسبت چهل‌ سالگی انقلاب گزارش داد: آیت الله «علی خامنه ای» رهبر عالی ایران امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای گفت که هیچ مشکلی با آمریکا حل نخواهد شد و مذاکرات حاصلی ندارد.

رویترز در گزارش خود با اشاره به بخشی از بیانیه مهم و راهبردی رهبر معظم انقلاب به نقل از ایشان نوشت: در رابطه با آمریکا، هیچ مشکلی حل نخواهد شد و مذاکرات با آن به جز ضرر اقتصادی و معنوی حاصلی ندارد.

این خبرگزاری افزود: آیت الله خامنه ای همچنین در این بیانیه گفت که مردم ایران اکنون مشاهده می کنند که تعدادی از دولت های اروپایی غیرقابل اعتماد هستند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نیز به بازتاب بیانیه مهم رهبر معظم انقلاب پرداخت و گزارش داد: رهبر عالی ایران می گوید مذاکره با آمریکا «به جز ضرر مادی و معنوی حاصلی نخواهد داشت.»؛ اظهاراتی که در آستانه نشستی به ریاست آمریکا درباره خاورمیانه در ورشو مطرح شده است.

این خبرگزاری افزود: اظهارات آیت الله علی خامنه ای بخشی از بیانیه هفت صفحه ای وی است که روز چهارشنبه در تلویزیون دولتی ایران کلمه به کلمه قرائت شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، تنش ها بین ایران و آمریکا و بدنبال اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در خارج کردن واشنگتن از توافق هسته ای بالا گرفته است.

این خبرگزاری آمریکایی تصریح کرد: رهبر ایران می گوید «در رابطه با آمریکا راه حلی درباره هیچ موضوعی متصور نیست و مذاکرات با آن نتیجه ای به جز آسیب مادی و معنوی نخواهد داشت.»

آسوشیتدپرس ادامه داد: نشست ورشو که امروز چهارشنبه آغاز می شود ابتدا قرار بود با محوریت ایران برگزار شود اما آمریکا آن را به نشستی درباره مسائل گسترده تر خاورمیانه تبدیل کرد تا مشارکت در آن را افزایش دهد.

تارنمای صهیونیستی جروزالم پست و روزنامه انگلیسی دیلی استار گزارش رویترز را بازنشر کرده اند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی، حضرت آیت الله خامنه‌ای در بیانیه‌ای مهم و راهبردی با تشکر از حضور سرافرازانه و دشمن‌شکن مردم در راهپیمایی 22 بهمن، به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌ کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در 7 سرفصل اساسی بیان کردند.

این بیانیه شامل توصیه هایی در زمینه علم و پژوهش، معنویّت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزّت ملّی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی بود و رهبر معظم انقلاب درباره سبک زندگی بیان کردند: سخن لازم در این باره بسیار است. آن را به فرصتی دیگر وامیگذارم و به همین جمله اکتفا میکنم که تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیانهای بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه میطلبد که باز چشم امید در آن به شما جوانها است.

بیانیه «گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا