خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد به تاخیر تغییر نسل در ترکیب کشتی

مسابقات کشتی قهرمانی جهان در نورسلطان قزاقستان در حال برگزاری است. تیم ملی کشتی فرنگی ایران به رهبری محمد بنّا با ترکیب جوان خود نتیجه‌ی نسبتا متوسطی کسب کرد و با سه مدال برنز سعید عبدولی، نجاتی و گرایی و سه سهمیه المپیک توکیو را کسب کرد.

محمدرضا منصوریان کارشناس کشتی در این باره به انصاف نیوز گفت: ما خیلی دیر شروع به تغییر نسل در آستانه‌ی المپیک 2020 توکیو کردیم و به همین دلیل این ناپختگی کشتی‌گیران باعث شد که نتیجه‌ی قابل قبولی کسب نکنیم. ای کاش تیم ملی کشتی فرنگی این تغییر نسل را بعد از المپیک 2016 ریو برزیل انجام می‌داد تا با پختگی کامل و تیم یک دستی به رهبری آقای بنا در المپیک بعدی داشته باشیم. پیش بینی من این است نتیجه‌ی قابل قبولی در المپیک توکیو به دست نخواهیم آورد. اگر بعد از این مسابقات جهانی و المپیک همین ترکیب حفظ شود در المپیک 2024 پاریس ما می‌توانیم تیم قدرتمندی داشته باشیم و نتیجه‌ی مثبتی مثل نتیجه‌ی المپیک 2012 به دست بیاریم.

همچنین منصوریان گفت که در گذشته کشتی به جز ایران می‌توانستیم از آمریکا، روسیه و اوکراین نام ببریم اما در حال حاضر کشورهای دیگر مثل مجارستان، ژاپن و سایر کشورها هم در کشتی پیشرفت کردند که خیلی نکته‌ی مهمی در این رشته است.

این کارشناس کشتی درباره‌ی وضعیت کشتی آزاد هم گفت کشتی آزاد مثل کشتی فرنگی با تغییر نسل مواجه شده و ممکن است که کشتی آزاد مدال مرغوبتری نسبت به فرنگی به دست بیارد اما باید به بچه‌های جدیدی که وارد کشتی رده بزرگسالان شدند زمان داد تا با تجربه‌ای که بدست می‌آورند بتوانند نتیجه‌ی بهتری کسب کنند.

منصوریان درباره‌ی مدیریت علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی گفت: از حالا خیلی زود است که درباره‌ی وضعیت مدیریتی او نظر بدهیم، باید یک تا دو سال از مدیریت او بگذرد و بعد ببینیم او توانسته این بار بزرگ را از شانه به زمین بگذارد یا خیر؟

او گفت: توصیه‌ی من به علیرضا دبیر این است که در انتخاب مدیران کشتی دقت بیشتری کند. بعضی‌ها در لباس دوست به او نزدیک می‌شوند و باید خیلی حواسش به اطراف باشد تا مشکلی در ادامه‌ی راه برای او پیش نیاید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا