خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جنجالی که نیویورک تایمز در دولت آمریکا آفرید

ایسنا در گزارشی راجع به جنجال و بحرانی که مقاله‌ای در نیویورک تایمز برای دولت تراپ آفرید، نوشت: انتشار مقاله‌ای از یک منبع ناشناس در روزنامه نیویورک تایمز به بحران تازه‌ای در دولت ترامپ تبدیل شد.روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ارشد دولت ترامپ که نخواسته نامش فاش شود گفته که او بخشی از نیرویی در دولت است که سعی دارند در برابر “بدترین تمایلات” رئیس جمهور از کشور محافظت کنند.

 به نقل از شبکه خبری بی بی سی، این مقام گفته است که ترامپ “فاقد اصول اخلاقی” و “دمدمی مزاج” است؛ وضعیتی که به تصمیم‌های نادرست و بی‌خردانه منجر می شود.

ترامپ ضمن ابراز تردید نسبت به وجود چنین مقامی در دولت از نیویورک تایمز خواسته نویسنده را معرفی کنده اما در عین حال نویسنده این مقاله را “بی جربزه” و مقاله نیویورک تایمز را “بی مایه” خوانده است.

سخنگوی کاخ سفید هم این نویسنده را “ترسو” توصیف کرد و گفت باید کناره‌گیری کند.

این مقاله در صفحه ستون آزاد نیویورک تایمز و یک روز پس از آن منتشر شد که بخش هایی از کتاب باب وودوارد درباره کاخ سفید تحت ریاست دونالد ترامپ منتشر شد.

کتاب باب وودوارد، از روزنامه نگاران رسوایی واترگیت، می گوید که مقام‌های ارشد دولت ترامپ دست به کار یک “کودتای اداری” برای حفاظت از مردم در برابر رئیس جمهور آمریکا شده‌اند. این از جمله شامل برداشتن اسناد مهم از روی میز کار او پیش از آن است که فرصت امضای آنها را پیدا کند.

در این کتاب که قرار است هفته آینده به بازار بیاید، وودوارد به نقل از مصاحبه‌شوندگان نوشته وزرا و مدیران دولتی بارها رئیس جمهور را “احمق و دروغ‌گو” خوانده‌اند.

به این ترتیب مقاله تازه در نیویورک تایمز اذعانی مستقیم به در جریان بودن چنین کودتایی است.

نویسنده می گوید که او عامل لیبرال ها نیست و در زمینه سیاست گذاری با بسیاری از تصمیم‌های دولت هم نظر است اما این تصمیم ها نه به خاطر ترامپ بلکه برخلاف نظر او گرفته می شود.

او گفته است: اما ما اعتقاد داریم که وظیفه اول ما خدمت به کشور است و رئیس جمهور به رفتاری ادامه می‌دهد که برای سلامت جمهوری ما زیانبار است. برای همین بسیاری از منصوبان ترامپ قول داده‌اند آنچه در توان دارند برای حفاظت از نهادهای دموکراتیک و در عین حال خنثی کردن هوس‌های ناگهانی و غلط ترامپ انجام دهند.

این مقام ناشناس می گوید: همه کسانی که با رئیس جمهور آمریکا کار کرده‌اند می‌دانند که او به هیچ اصول اولیه ملموسی که تصمیماتش را هدایت کند پایبند نیست. ترامپ حتی به آرمان‌های دیرینه حزب جمهوری خواه مثل “آزادی اندیشه، بازار آزاد و آزادی اجتماعی” وابستگی نشان نمی‌دهد. سیاست خارجی را در نظر بگیرید: رئیس جمهور ترامپ چه در انظار عمومی و چه به طور خصوصی به مستبدین و دیکتاتورها تمایل نشان می‌دهد، مثل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی.

این مقام می‌گوید که بسیاری از تحریم ها و اقدامات علیه روسیه برخلاف خواسته رئیس جمهور اعمال شده است.

او در نهایت نسبت به سقوط ارزش‌های آمریکا ابراز نگرانی کرده و گفته است: نگرانی بزرگتر کاری نیست که ترامپ با مقام ریاست جمهوری کرده بلکه کاری است که ما به عنوان یک ملت اجازه داده‌ایم او با ما بکند. ما هم با او سقوط کرده‌ایم و اجازه داده‌ایم گفتگوی ما از ادب و نزاکت خارج شود.

ترامپ گفت که این مقاله “واقعا مایه ننگ” است.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید هم در واکنش تندی نوشت: کسی که این مقاله را نوشته فریبکاری را بر حمایت از رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ترجیح داده. او خود را بالاتر از کشور و غرورش را بالاتر از اراده مردم آمریکا قرار داده است.

ترامپ و سندرز به خاطر چاپ این مقاله به نیویورک تایمز حمله کردند و ترامپ گفت که “همه این رسانه‌های ساختگی” بعد از پایان کار او به عنوان رئیس‌جمهور “تعطیل خواهند شد چون دیگر چیزی برای نوشتن ندارند.”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا