خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موضع چین درباره‌ی حملات به آرامکو

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ابراز امیدواری کرد حادثه حمله به تاسیسات نفتی عربستان آرامکو به طور جامع، عینی و عادلانه مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا «گنگ شوانگ» روز پنجشنبه در کنفرانس خبری روزانه خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن افزود: چین همچنین از طرف های ذیربط می خواهد از اقداماتی که منجر به تنش در منطقه می شود، خودداری کنند و به طور مشترک از صلح و ثبات منطقه ای حمایت نمایند.

بامداد شنبه (۲۳ شهریور)  رسانه‌های خبری عربستان از وقوع آتش سوزی در دو پالایشگاه شرکت نفت آرامکو در شهرهای «بقیق» و «هجره حُریص» در شرق این کشور خبر دادند.

ساعاتی بعد «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در گفت و گو با شبکه تلویزیونی المسیره، ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت این حمله اعلام کرد: در صورتی که عربستان به تجاوز و محاصره خاک این کشور ادامه دهد، اهداف و رشته عملیات بعدی یمنی‌ها روز به روز گسترده‌تر و دردناک‌تر خواهد بود؛ تا جایی که ریاض چاره ای جز توقف تجاوزهای خود نداشته باشد.

آمریکا بی درنگ به هر گونه‌ دخالت در امور هنگ کنگ پایان دهد
«گنگ شوانگ»  سخنگوی وزارت خارجه چین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیان و رفتار اشتباه آمریکا مبنی بر دخالت در امور هنگ کنگ، بر موضع رسمی چین تاکید کرد و از آمریکا خواست بی درنگ به هر گونه‌ دخالت در امور هنگ کنگ پایان دهد.

نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا چندی پیش همراه با اعضای دو حزب آمریکایی در مجلس نمایندگان، نشست خبری درباره «طرح حقوق انسانی و دموکراسی هنگ کنگ سال ۲۰۱۹» را برگزار کرده و از چند تن از افراد تجزیه‌طلب هنگ کنگ دعوت کردند تا در این نشست خبری شرکت کنند پلوسی اعلام کرد که دو حزب مجلس نمایندگان آمریکا از طرح یاد شده حمایت می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد گفت: برخی از سیاست‌بازان آمریکا از جمله پلوسی درست و غلط را تشخیص نمی دهند چین با شدت با این مساله مخالف است که برخی از سیاست‌بازان آمریکایی به طور علنی از طریق برگزاری نشست خبری، تهدید می کنند که تصویب طرح مربوط به هنگ کنگ را پیش می برند و درباره امور هنگ کنگ بهانه‌تراشی کرده و با خشونت در امور داخلی چین دخالت می کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا