خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تسنیم همچنان برای برکناری سلاح ورزی می کوشد!

تسنیم با تیتر «فشار شبکه نفوذ برای تعویق در ابطال انتخابات اتاق بازرگانی/‌ آزمون مهم «علی‌آبادی» در برابر قانون» درتاریخ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ – ۱۴:۳۶ نوشت:

خبرها حاکی است، شبکه نفوذ یک روز مانده به جلسه مهم شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی فعال شده است تا تصمیم فردای این شورا برای ابطال انتخابات غیرقانونی ریاست اتاق بازرگانی را بار دیگر به تعویق بیندازد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جلسه شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی برای بررسی و تصمیم‌گیری درباره انتخابات غیرقانونی ریاست اتاق بازرگانی ایران که قرار بود دیروز شنبه 7 مرداد برگزار شود، به فردا دوشنبه 9 مرداد موکول شد تا پس از یک ماه، تکلیف این انتخابات غیرقانونی مشخص شود.

در عین حال برخی خبرها حاکی است، شبکه نفوذ برای به تأخیر انداختن تصمیم‌گیری برای ابطال این انتخابات غیرقانونی فعال شده است و تلاش می‌کند علی‌آبادی وزیر صمت را متقاعد کند تصمیم‌گیری برای ابطال این انتخابات را تا زمان تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی به تعویق بیندازد تا هزینه این اقدام بر دوش وزیر جدید بازرگانی بیفتد.

در حالی که تخلفات متعدد در برگزاری این انتخابات واضح و مبرهن است و گزارش تمام نهادهای نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی بر لزوم ابطال این انتخابات تأکید دارد، جلسه فردا یک آزمون مهم برای وزیر صمت و دیگر اعضای شورای‌عالی نظارت هست تا اراده خود را برای اجرای قانون و مقابله با بی‌قانونی نشان دهند.

به گزارش تسنیم، انتخابات 28 خرداد هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران در حالی برگزار شد که «حسین سلاح‌ورزی» نامزد این انتخابات پیش از این از سوی نهادهای اطلاعاتی ردّصلاحیت شده بود و عدم‌تأیید صلاحیت وی قبل از برگزاری انتخابات به انجمن نظارت بر انتخابات هم اعلام شده بود، ولی انجمن اقدام به برگزاری این انتخابات با حضور فرد ردصلاحیت‌شده کرده بود.

اخیراً کمیسیون اقتصادی مجلس هم در نامه‌ای به وزیر صمت تأکید کرد بررسی‌های اولیه حاکی از وجود ایرادات و تخلفات اساسی منجر به احراز عدم‌صحت انتخابات اتاق بازرگانی در سطح ملی و استانی است.

لازم به ذکر است، سلاح‌ورزی رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی اخیراً با اشاره به اینکه شورای‌عالی نظارت درخصوص نتایج انتخابات امکان ورود ندارد، گفته بود: بندی در آیین‌نامه نداریم که برای شورای نظارت در زمینه نظر دادن درباره انتخابات شأنی قائل باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا