خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش روسیه به اتهام‌زنی آمریکا به ایران در خصوص حمله آرامکو

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه اتهامات بی‌اساس تنها باعث افزایش تنش در منطقه می‌شوند، خواستار تحقیقات کامل بر سر حمله به تاسیسات نفتی عربستان آرامکو شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از ترند، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در خصوص اتهام‌زنی‌های آمریکا به ایران در خصوص دست داشتن در حمله به تاسیسات آرامکو عربستان گفت: تا آنجایی که من می‌دانم تحقیقات کاملی  بر سر این مسئله در جریان است. باید از اینکه تحقیقات بی‌طرفانه صورت بگیرند، اطمینان حاصل شود؛ چراکه طرح اتهامات بی‌اساس دردی را دوا نخواهد کرد و تنها تنش‌های موجود در منطقه را افزایش می‌دهد.

در پی وقوع یک حمله پهپادی گسترده انصارلله یمن به تاسیسات نفتی آرامکو واقع در شرقی‌ترین نقطه عربستان مقامات آمریکایی و سعودی با ادعای این‌که حوثی‌ها نمی‌توانسته‌اند بدون کمک جمهوری اسلامی چنین عملیاتی را انجام دهند، تلاش دارند ایران را عامل این حمله معرفی کنند.

سازمان ملل اعلام کرده است که تحقیقاتی بین‌المللی درباره عامل حمله اخیر به عربستان انجام خواهد داد.

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با رد این ادعاها علیه کشورمان اظهار کرد: از نظر من موضوع بسیار روشن است و این اتفاق بین دو کشور (عربستان و یمن) در حال درگیری با یکدیگر رخ داده است، یک طرف درگیری‌ها که یمنی‌ها هستند به صراحت اعلام کردند که این کار را انجام داده‌اند. به نظرم موضوع اتهام زنی به ایران کاملا روشن است و این ادعاها و اتهامات به طور جدی و قطعی رد می‌شود. از طرف دیگر فکر می‌کنم طرح چنین ادعاهایی نیز به جایی نخواهد رسید. چرا که هیچ سندی برای اثبات آنها وجود ندارد و می‌توان هر کسی را بدون ارائه دلیل متهم کرد؛ اقدام عربستان نیز در این چارچوب است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید دارد که راه حل بحران یمن پایان دادن به این جنایت‌ها و درگیری ها و انجام گفت وگوهای یمنی یمنی است، گفت: ایران از ابتدای بحران یمن طرح چهار ماده‌ای خود برای راه حل سیاسی یمن اعلام کرد و آنهایی که به قدرت نظامی آنقدر می‌نازیدند که حاضر نشدند طرح سیاسی را بپذیرند اکنون باید پاسخ دهند که چرا در شرایط کنونی قرار گرفته‌ایم. هنوز دیر نیست و هنوز این امکان وجود دارد که با راه حل صلح آمیز و با مذاکره بحران یمن را پایان دهیم تا این جنایات انسانی خاتمه پیدا کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. تازه معلوم شده سامانه دفاعی که آمریکایی ها نصب کردند برا عربستان یا ماکت بوته با خاموش بوده یا امپراتورهای آمریکاییش رفته بودند ولنتاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا