خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اتهام حذف نام شهدا از خیابان‌ها به شهرداری بهتان و ظالمانه است»

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: حتما پشت پرده بهتانی که با عنوان حذف نام شهدا از تابلوهای خیابان‌ها به شهرداری تهران وارد شده طراحی‌هایی صورت گرفته بود تا شهرداری متهم به این کار شود اما نسبت دادن این موضوع به شهرداری تهران اشتباه است. با توجه به این‌که موضع‌گیری‌ها و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این مورد انجام شده است، چنین تهمتی احتمالاً به این دلیل است که شهر آرامش دارد و برخی با این واقعیت مشکل دارند. طرح چنین اتهاماتی ظالمانه است.

به گزارش شهرنوشت، غلامحسین محمدی در نشست دورنگاه ارتباطات شهر تهران (شورای مدیران روابط‌عمومی شهرداری تهران) که با حضور عبدالحمید امامی معاون امور مالی و اقتصاد شهری و مدیران روابط‌عمومی معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری پایتخت در عمارت عین‌الدوله برگزار شد، گفت: هدف اصلی جلسات دورنگاه انسجام بخشی و افزایش همراهی تمام قسمت‌های بدنه شهرداری در فعالیت‌های اطلاع‌رسانی است و با حضور معاونین اهداف مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف دنبال می‌شود.

وی نخستین موضوع قابل‌طرح در جلسه را بهتانی دانست که با عنوان حذف نام شهدا از تابلوهای خیابان‌ها به شهرداری تهران وارد شد و ادامه داد: حتما در پشت پرده طراحی‌هایی صورت گرفته بود تا شهرداری متهم به این کار شود اما نسبت دادن این موضوع به شهرداری تهران اشتباه است. با توجه به این‌که موضع‌گیری‌ها و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این مورد انجام شده است، چنین تهمتی احتمالاً به این دلیل است که شهر آرامش دارد و برخی با این واقعیت مشکل دارند.

محمدی افزود: انتساب چنین اتهامی به شهرداری تهران اساساً اشتباه است چراکه اولاً شهردار تهران خودشان بسیجی بودند و سال‌های جنگ در جبهه حضور داشتند، ثانیا بخش قابل توجهی از کارمندان شهرداری تهران نیز از ایثارگران عزیز هستند. ثالثاً، شهرداری تهران خود یکی از بانیان اصلی برگزاری مراسم مذهبی و انقلابی در کشور است؛ با این اوصاف طرح چنین اتهاماتی ظالمانه است.

وی تصریح کرد: طبق تصمیم کمیسیون نام‌گذاری شورا بیش از ٣٠ درصد اسامی در دو سال گذشته به نام شهدا مزین شد. بر این اساس، این یک بازی بی‌سرانجام و بدخواهانه است که توسط بعضی ادامه پیدا کرده است.

محمدی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به رویداد «هفته تهران» گفت: ١٢ تا ١٨ مهر برنامه هفته تهران را خواهیم داشت و باید به مرور تلاش کنیم تا این هفته را به قسمتی فراموش‌نشدنی در تقویم شهروندان تبدیل کنیم.

در بخش دیگری از این جلسه، عبدالحمید امامی – معاون امور مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران درباره موضوعاتی با مدیران روابط‌عمومی شهرداری تهران صحبت کرد و به پرسش‌های آنان نیز پاسخ داد.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه اوایل انقلاب تضاد و تقابل دیدگاهی میان اصل تخصص و اصل تعهد وجود داشت، گفت: این یک واقعیت است که افراد می‌توانند به پست‌های خود آبرو دهند یا از ارزش آن بکاهند. این اصل را همیشه باید در نظر داشته باشیم. روابط عمومی ویترین یک سازمان است. اگر اطلاع‌رسانی و توجیه مخاطب به‌درستی انجام شود، کارها خوب پیش می‌رود، اما اگر درست انجام نشود، همه می‌دانیم که چه تبعاتی با خود به همراه دارد.

امامی تصریح کرد: انتشار خبر صحیح و به‌موقع مایه اعتبار است؛ از طرف دیگر شهرداری نیز مثل دولت و وزارت امور خارجه زمینه استفاده از جایگاه سخنگو را دارد چرا که امورات شهرداری تهران مورد توجه مردم است و بخش بزرگی از شهروندان به طور مستمر مخاطب شهرداری محسوب می‌شوند.

معاون امور مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: مدیر قوی با استدلال و شخصیت خود کارش را پیش می‌برد، اما مدیر ضعیف با حق حساب و هدیه اضافی کارش را پیش می‌برد.

وی عنوان کرد: سیاست‌های عمومی شهرداری تهران در وهله نخست امید بخشیدن و جلب اعتماد مردم است؛ این یعنی یک مدیر خوب باید مردم را با شیوه‌های رفتاری امیدوار کند تا بدانند درست است که مشکلات به طور کامل برطرف نشده، اما کم شده‌اند و مسیر رو به پیشرفت است.

امامی در ادامه گفت: رفتار شهرداری تهران باید از طرف مردم قابل پیش‌بینی باشد. قابل پیش‌بینی نبودن علاوه بر استفاده نادرست از منابع و عدم اجرای پروژه‌ها در زمان‌بندی مقرر، باعث کاهش اعتماد مردم به سازمان شهرداری تهران نیز می‌شود.

وی اولین محور عملیاتی شهرداری تهران را توسعه حمل‌ونقل عمومی و دومین محور را نیز کاهش آلودگی هوا خواند و گفت: تامین و تثبیت منابع مالی از وظایف مهم معاونت مالی و اقتصاد شهری است. در حال حاضر سیاست شهرداری و شورای‌شهر تهران این است که منابع غیرنقد شهر را بیشتر کنند. متاسفانه بخش قابل‌توجهی از منابع غیرنقد شهرداری در دوره‌های گذشته فروخته شده و دیگر آن قدر منابع باقی نمانده است که بتوانیم از آن‌ها درآمدزایی کنیم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: به‌عنوان مثال در دوره گذشته ٣٣ ملک به بانک شهر داده شده است که سندهای درست ندارند. با وجود پیگیری‌هایی که تابه‌حال داشتیم حتی مشکل سند یکی از این موارد نیز حل نشده است. از طرف دیگر شهرداری تهران تابه‌حال ٢١ هزار میلیارد تومان از بانک شهر وام گرفته است؛ این عدد به اضافه وام واگن‌سازی ٢٢ هزار میلیارد تومان است؛ این یعنی دیگر نمی‌توانیم از بانک شهر به راحتی وام بگیریم.

امامی تاکید کرد: مدیران سالم و متخصص باید تربیت شوند و بر بدنه نیز باید نظارت وجود داشته باشد. باید بدنه شهرداری تهران را به‌طور سیستماتیک کنترل کنیم.

وی همچنین گفت: تمام تلاش ما این است که بودجه روابط‌عمومی را به اندازه مصوب تامین کنیم. از طرف دیگر در این شرایط سخت اقتصادی کیفیت مدیریت مدیران روابط‌عمومی می‌تواند کمک بسیار بزرگی به صرفه‌جویی و پیشبرد بهتر امور کند.

معاون امور مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: دلیل اصلی اینکه ما مقدار واقعی بدهی‌های شهرداری تهران را زودتر اعلام نکردیم، این بود که معتقدیم شهر نیاز به آرامش دارد. از سوی دیگر باید با تمام وجود تلاش کنیم تا این تفکر ریشه‌کن شود که ما هم حتما باید در حال ساخت تونل و پل باشیم که نشان بدهیم اقدامی انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا