خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین خبرها از نتیجه‌ی انتخابات اسرائیل

کمیته مرکزی انتخابات اسرائیل آخرین خبرها را از نتایج تقریباً نهایی بیست و دومین دور از انتخابات پارلمانی این رژیم به استثنای نتایج ۱۵ صندوق رای منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه عرب ۴۸، کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی تاکید کرد که روز چهارشنبه نتایج نهائی اعلام می‌شود.

طبق اعلام این کمیته، این نتایج اعلام شده از شمارش آراء در انتخابات پارلمانی اسرائیل شامل نتایج ۱۴ صندوق نمی‌شود، چراکه در جریان انتخابات در این صندوق‌ها ابهاماتی در مورد شفافیت آراء وجود داشته است و به همین دلیل این صندوق‌ها در دست بررسی قرار دارند. همچنین صندوق رای روستای الفریدیس با این ادعا که تقلبی در نتایج آن رخ داده است، هنوز شمارش نشده و برای تحقیقات به مرکز پلیس منتقل شده است.

طبق این نتایج، پس از شمارش ۹۹.۸ درصد از مجموع آراء، حزب بزرگتر حزب آبی سفید است که در مجموع ۳۳ کرسی به دست آورده و پس از آن نیز حزب لیکود به ریاست نتانیاهو ۳۱ کرسی را از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان از آن خود کرده است.

لیست عربی مشترک هم قدرت سوم در کنست شده و ۱۳ کرسی را به دست آورده است. پس از آن حزب سیاسی مذهبی “شاس” ۹ کرسی، حزب “اسرائیل خانه ما” و حزب “اتحاد یهودیت توراتی” هر کدام هشت کرسی، حزب “جناح راست‌ یکپارچه” هفت کرسی، ائتلاف دو حزب “کارگر – غیشر” و “اردوگاه دموکراتیک” نیز هر کدام پنج کرسی به دست آورده‌اند.

اطلاعات منتشره از سوی کمیته مرکزی انتخابات حاکی از آن است که از بین شش میلیون و ۳۹۴ هزار و ۳۰ افراد واجد شرایط، چهار میلیون و ۴۵۸ هزار و ۱۶۷ تن در رای‌گیری شرکت کردند و در کل ۶۹.۷۲ درصد رای دادند که از این میان، آراء درست چهار میلیون و ۴۳۰ هزار و ۵۶۶ رای و آرای باطله نیز ۲۷ هزار و ۶۰۱ رای است.

داده‌ها حاکی از آن است که حزب آبی سفید یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۷۰۰ رای یعنی ۲۵.۹۳ درصد آرا را کسب کرده و حزب لیکود نیز با به دست آوردن رای یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۵۳۵ تن، ۲۵.۹۹۹ درصد از آراء را از آن خود کرده است.

اما لیست عربی مشترک ۴۷۰ هزار و ۶۱۱ رای ( ۱۰.۶۲ درصد) و حزب شاس ۳۰۹ هزار و ۶۸۸ رای و به عبارتی دیگر ۷.۴۴ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

همچنین حزب اسرائیل خانه ما ۳۰۹ هزار و ۶۸۸ رای یعنی ۶.۹۹ درصد، حزب اتحاد یهودیت توراتی ۲۶۸ هزار و ۶۸۸ رای یعنی ۶.۰۶ درصد و حزب “جناح راست” ۲۶۰ هزار و ۳۳۹ رای یعنی ۵.۸۸ درصد، حزب کارگر – غیشر ۲۱۲ هزار و ۵۲۹ رای یعنی ۴.۸۰ درصد آراء و حزب اردوگاه دموکراتیک با ۱۹۲ هزار و ۲۶۱ رای یعنی ۴.۳۴ درصد آرا را کسب کرده است.

همچنین حزب راست گرای تندروی اسرائیل موسوم به “قدرت یهودی” که ضد عرب‌ها است نتوانست حد نصاب آراء را کسب کند و تنها ۱.۸۸ درصد آراء را به دست آورد.

طی روزهای آتی و پیش از اعلام نتایج رسمی، کمیته انتخابات مرکزی حدود ۲۰۰۰ صندوق را بررسی می‌کند که برخی از آنها به صورت تصادفی و براساس معیارهای مختلف انتخاب شده‌اند و برخی صندوق‌های دیگر نیز بر اساس حوادثی که طی روز انتخابات رخ داد انتخاب شدند. تاکنون کمیته مذکور حدود ۷۴۰ صندوق رای را بررسی کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا