خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کارزاری برای توقف کشتن سگ ها و عقیم کردن آنها

در پی کشته شدن دو کودک زیر 6 سال در اطراف قم اعتراضات فراوانی صورت گرفت. در فضاهای غیر رسمی دو روزی است از تیرهای شاتگان و اجساد سگ ها فیلمی منتشر شده است. در پی انتشار این ویدیو کارزارهای اینستاگرامی و اینترنتی شکل گرفته است که رسمی ترین آن در وبسایت کارزار تا لحظه تنظیم خبر 13 هزار نفر امضا کننده دارد.

قطعا کودکان بی گناه کشته شده اند و چاره ای باید اندیشید تا این اتفاق نیفتد اما روش مرسوم معمولا عقیم سازی و واکسن زدن سگ های سالم و سپس تگ زدن گوش آنها است تا اول از کشته شدن آدم ها جلوگیری شده دوم به طور غیرمستقیم و بدون کشتار سگ ها جمعیت آنها کنترل شود تا به انسان ها و محیط زیست آسیب نرسانند.

به گزارش انصاف متن این کارزار به این شکل است:

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
استانداران محترم کل کشور
شهرداران محترم کل کشور

با سلام
بدینوسیله ما امضاکنندگان ذیل با هرگونه ظلم و کشتار نسبت به حیوانات ،به خصوص سگ‌های مظلوم مخالفیم و ناراحتی و انزجار خود را از این حرکت اعلام می‌داریم.

حیوانات فهم و ادراک ندارند و بر اساس غریزه ذاتی خود عمل می‌کنند؛ در نتیجه صحیح نیست در حوادثی که میان انسان و حیوان پیش می‌آید مقصر قلمداد شوند. بلکه در حقیقت مسئولانی که این چند سال اخیر نسبت به طرح عقیم‌سازی سگ‌های ماده بی‌تفاوت بوده‌اند و آن را بایگانی کرده‌اند تقصیر دارند و چه بسا برای پنهان کردن بی‌مبالاتی خود دستور کشتار حیوانات را نیز صادر نموده‌اند!
به هر روی اگر معتقدیم که مسلمانیم پس باید طبق آموزه‌های دینیمان عمل کنیم و صفات خداوندی را گسترش دهیم، چرا که اسلام دین رحمت و مهربانیست. یادمان باشد ما وسعت شهرها را افزایش داده‌ایم، خیابان درست کرده‌ایم، درختان را قطع کرده‌ایم بدون آنکه حقوق حیوانات را در نظر بگیریم.

بنابراین تقاضا داریم کشتار سگ‌های بی‌سرپناه فوراً متوقف شده و قانون حمایت از حیوانات و مبارزه با حیوان‌آزاری تصویب گردد. همچنین دستورات لازم جهت عقیم‌سازی سگ‌های ماده در اسرع وقت صادر شود.

با تشکر


انتشار متن این کارزار دلیل موافقت یا مخالفت کامل با آن نیست و جهت اطلاع شما در این مطلب آمده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا