خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش لیبرمن به دعوت نتانیاهو برای تشکیل دولت ائتلافی

رئیس حزب “اسرائیل خانه ما” نسبت به درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل از رئیس حزب “آبی- سفید” برای تشکیل دولت ائتلافی فراگیر واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم، آویگدور لیبرمن، رئیس حزب “اسرائیل خانه ما” در نشستی خبری گفت: نتانیاهو به فریب‌های سیاسی خود ادامه می‌دهد تا مسئله را به دور سوم انتخابات بکشاند.

وی افزود: نخست‌وزیر برای جلوگیری از رویارویی با عدالت و تلاش برای کسب اکثریت ۶۱ کرسی کنست (پارلمان اسرائیل) که برای تشکیل دولت جدید مطلوب است، قدرت را چسبیده است.

لیبرمن ادامه داد: نتانیاهو تلاش می‌کند با دعوت به تشکیل دولت وحدت فراگیر عرصه سیاسی را مختل کرده و در مقابل، نمایندگان احزاب دیگر را قانع می‌کند تا به فراکسیون و ائتلافش با احزاب مذهبی بپیوندند.

وی گفت: معتقد است که نتانیاهو در صورت شکست در تحقق این امر، بنی گانتس، رئیس حزب آبی سفید و حزب اسرائیل خانه ما را مسئول شکست در تشکیل دولت وحدت خواهد دانست و سپس موضوع را به دور سوم انتخابات خواهد کشاند.

گانتس پیش از این در نشستی در حزب خود گفته بود، حزب آبی سفید در انتخابات پارلمانی که در آن بیشترین تعداد کرسی را به دست آورده، پیروز شده است. وی افزود: به دنبال تشکیل دولت وحدت فراگیر با ریاست خودش است.

در این راستا، منابعی در حزب آبی سفید اعلام کردند: درخواست نتانیاهو از گانتس تنها یک فریب رسانه‌ای است. این حزب آبی سفید است که دولت را تشکیل خواهد داد. منابع مذکور افزودند: نتانیاهو تصمیم دارد پس از اینکه به این نتیجه برسد که حزب آبی سفید نخست وزیری دولت آتی را به او نخواهد داد، دور سوم انتخابات را به راه بیندازد.

همچنین به دنبال این درخواست نتانیاهو، حزب آبی سفید با یک واکنش فوری تاکید کرد: گانتس باید نخست وزیر باشد. چرا که نتایج اولیه جدید پس از شمارش ۹۷ درصد آراء بیانگر پیشتازی حزب آبی سفید بر حزب لیکود با دو کرسی بیشتر است.

همچنین نتایج شمارش آراء نشان می‌دهد که حزب اسرائیل خانه ما با یک کرسی عقب است و لیست عربی مشترک ۱۳ کرسی را به دست آورده است.

نتانیاهو مخالفت گانتس با پیشنهاد تشکیل دولت وحدت فراگیر را “غافل‌گیر کننده و ناامیدکننده” عنوان کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا