خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اشتباهی از آمریکا سر بزند دیگر «ریاض» باقی نخواهد ماند»

امام جمعه اهواز گفت: امت فقیر یمن با دست خالی آبروی کشورهای منطقه و آمریکا را به چالش کشید. ما در اینجا اعلام می‌کنیم اگر اشتباهی از آمریکا سر بزند به فرمان مقام معظم رهبری دیگر «ریاض» باقی نخواهد ماند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۹ شهریور ماه اهواز اظهار کرد: همه کمالاتی که خداوند به انسان عرضه داشته محصول کمال بندگی است.

وی ادامه داد: اگر کسی عبد خالص شد شایسته کمالات متعدد خواهد بود و به هر میزان از شاخصه‌های عبودیت و بندگی فاصله بگیریم زمینه روحیه اشرافی گری در ما و جامعه ایجاد می شود. یکی از شاخصه های اصلی نظام، مبارزه با اشرافی گری و ترویج سبک زندگی اسلامی در بین کارگزاران نظام است. رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند که مسئولان از مردم فاصله نگیرند و دچار اشرافی گری نشوند.

موسوی فرد آسیب‌هایی که در نتیجه اشرافی‌گری نظام اسلامی به آن دچار می‌شود را عنوان کرد و افزود: یکی از آسیب‌های روحیه اشرافی‌گری به چالش کشیدن انقلاب اسلامی است که نمونه آن را در فتنه ۸۸ دیدیم. بروز فاصله میان مسئولان و مردم، روحیه تسلیم در برابر دشمن، نادیده گرفتن دستاوردهای نظام، انحراف از جریان اصیل انقلاب و براندازی نظام از دیگر آسیب‌هایی است که در نتیجه اشرافی گری نظام و جامعه به آن دچار خواهد شد.

امام جمعه اهواز گفت: تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری می‌تواند حادثه‌ای مثل عاشورا را رقم بزند و فرزند پیامبر(ص) را به مسلخ ببرد. حقوق نجومی که برخی از مسئولان می‌گیرند با حقوق اندکی که یک کارگر یا یک جوان می‌گیرد، با کدام عدالت اجتماعی در اسلام سازگار است؟ البته ما مسئولان پاکدست بسیاری داریم. باید به گونه‌ای زمینه را فراهم کنیم که فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت اشرافی گری و حقوق نجومی رقم بخورد.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس، بیان کرد: امت اسلامی و مردم در خوزستان در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح صدام در خرمشهر حدود ۴۵ روز ایستادگی کردند.

موسوی فرد ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و یارانش گفت: امام سجاد(ع) در مدت ۳۳ ساله امامتشان سه وظیفه اصلی خود را به شکل تام انجام دادند؛ این وظایف، تدوین اندیشه اسلامی به صورت صحیح، اثبات حقانیت اهل بیت(ع) و استحقاق اهل‌بیت(ع) نسبت به خلافت، ولایت و امامت، ایجاد تشکیلات منسجم برای پیروان اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) بودند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به وقایع منطقه گفت: واقعه مهم حمله یمنی‌ها به دو پالایشگاه عربستان در منطقه تبدیل به رسوایی بزرگ برای آمریکا و غربی‌ها شد. این حمله به شدت غیرمنتظره و اثرگذار بود که دستپاچگی آمریکایی‌ها و غربیان را در پی داشت.

وی افزود: در جنگ با یمن، دشمن از رسیدن غذا و دارو به مردم فقیر این کشور جلوگیری کرد و شب و روز بر مردم مظلوم یمن بمب ریختند و فرزندان آنجا را قطعه قطعه کردند. در این مدت که این همه ظلم در یمن رخ داد، کشورها و دستگاه‌های داعیه‌دار حقوق بشر و حامی حقوق حیوانات، اصلاً به این موضوع اعتراض نکردند بلکه می‌توان هم ادعا کرد که این جنگ را خودشان به پا کردند تا کارخانجات تسلیحاتی‌شان رونق یابد.

موسوی فرد گفت: سخنگوی انصارالله می گوید ۱۷ کشور از عربستان پشتیبانی کردند. شکست ائتلاف آمریکا و غربی‌ها در یمن کم نظیر است و به این دلیل که آنها نمی‌توانند اعتراف کنند از کشوری مظلوم مثل یمن شکست خورده‌اند، چاره ای ندارند و ایران را متهم می‌کنند؛ کشوری که از نظر قدرت نظامی بسیار پیشرفته است. امت فقیر یمن با دست خالی آبروی کشورهای منطقه و آمریکا را به چالش کشید. ما در اینجا اعلام می‌کنیم اگر اشتباهی از آمریکا سر بزند به فرمان مقام معظم رهبری دیگر «ریاض» باقی نخواهد ماند.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: در شش سال گذشته در دو نقطه با دو فرمول با دشمن مواجه شدیم؛ اول مدل برجام با اهداف اقتصادی و مدل دوم مواجهه ایران اسلامی و نیروهای مسلح به تبعیت از مقام معظم رهبری با پهپاد آمریکایی بود. امروز اوضاع اقتصادی ما بهتر است یا وضعیت امنیتی منطقه‌ای داخلی ما؟ نیست جز اینکه در هر عصر و زمانی که از فرامین رهبری پیروی کردیم، عزت داشتیم. بعضی از افراد باید بدانند ایران اسلامی، فرمول مذاکره را برای همیشه به زباله دان تاریخ سپرده است.

وی افزود: با اراده و ایمان و مقاوم کردن اقتصاد اسلامی می‌توان مشکلات اقتصادی را برطرف کرد.

موسوی فرد بیان کرد: شهردار تهران باید از تغییر دادن نام شهدا بر خیابان‌های شهر عذرخواهی کند. اگر عزت داریم و مقاومت می‌کنیم، بخاطر خون شهدا و نیروهای مسلح و مردم است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: ما مردم ولایتمدار خوزستان از قلب کربلای ایران، مذاکره مخفیانه و آشکار با آمریکا را به پیروی از مقام معظم رهبری، ممنوع اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا