خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اردوغان سه شنبه در تهران

علی رغم تهدیدات دلواپسان در روزهای اخیر، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در صدر هیاتی عالیرتبه روز سه شنبه و به دعوت رسمی دکتر حسن روحانی همتای ایرانی خود از تهران دیدار می کند.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در بیانیه ی مشترک مطبوعاتی که در تهران و آنکارا و در آستانه این سفر منتشر شد، عنوان شده که «طی این سفر دو رییس جمهور و وزرای دو کشور ملاقات و مذاکره خواهند داشت و مقرر است دیدار جناب آقای اردوغان با مقام معظم رهبری نیز تنظیم گردد».
این بیانیه مطبوعاتی همچنین اشاره دارد که «دومین نشست مشترک شورای عالی همکاری دو کشور با حضور وزرای عضو هیات دولت ایران و ترکیه برگزار خواهد شد. طی این دیدار ، تمامی ابعاد روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه مرور شده و در خصوص موضوعات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر به عمل خواهد آمد».
تایید سفر از سوی ترکیه
 نهاد ریاست جمهوری ترکیه هم اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رییس جمهوری آن کشور 18 فروردین برای دیدار با همتای ایرانی خود به تهران سفر می کند.
به گزارش ایرنا، در بیانیه ی نهاد ریاست جمهوری ترکیه که از سوی خبرگزاری آناتولی منتشر شد، آمده است: روحانی و اردوغان هفتم آوریل (18 فروردین) در تهران با یکدیگر دیدار می کنند.
براساس این بیانیه، رییسان جمهوری دو کشور در این دیدار، مسایل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی را بررسی خواهند کرد.
تانژو بیلگیچ سخنگوی وزارت خارجه ترکیه نیز چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود که برنامه سفر رییس جمهوری آن کشور به تهران تغییر نکرده است.
وی با بیان اینکه سفر اردوغان به ایران نخستین سفری خواهد بود که پس از چهار سال انجام می شود، افزود: در این سفر دومین نشست عالی شورای همکاری های راهبردی ایران و ترکیه برگزار می شود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا