خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل «مثلث» درباره ی فراکسیون «امید»

«حمید جهانبین» در تحلیلی در سایت هفته نامه ی اصولگرای «مثلث»، نوشت:

ناکامی‌ها و سردرگمی‌های فراکسیون امید ادامه دارد. کار بی‌برنامگی این فراکسیون به جایی رسید که صدای معاون رئیس جمهور نیز درآمد و به آنها تذکر داد.

هفته گذشته برخی از نمایندگان که از لیست اصلاحات به مجلس راه یافته بودند طرح استیضاح وزیرکار را مطرح کردند. این طرح با مخالفت‌هایی روبه‌رو شد. اعضای فراکسیون امید نشان دادند که به هیچ عنوان تابع کار تشکیلاتی نیستند و اساسا این نوع رفتار را نمی شناسند. برخلاف آنچه رای دهندگان اصلاح طلب در تهران به نمایش گذاشتند اما رفتار نمایندگانشان نشان داد که از بلوغی حتی به اندازه عامه مردم نیز برخوردار نبودند.

مولارودی روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: «وقتی رئیس‌ فراکسیون می‌گوید استیضاح در دستور کار نیست باید دلیل این اصرار را از آقای وکیلی پرسید. چون باید قاعدتا برنامه‌ای در کار باشد تا کار تشکیلات انجام شود.» او به افراد توصیه کرد که اصول کار تشکیلاتی را رعایت کنند: وقتی لیستی درمی‌آورند اصول کار تشکیلات همین است و باید پاسخگو باشند که چرا به این شکل عمل می‌کنند.»

در کنار او سهیلا جلودار زاده نیز به این موضوع معترض بود و ضمن بیان این موضوع که استیضاح کار فراکسیون امید نبوده گفت: البته ما نمی‌دانیم هنوز 2 ماه از عمر مجلس نهم نگذشته است،‌چگونه عده‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که وزیر رفاه را استیضاح کنند و این بیشتر، نوعی گروکشی به نظر می‌رسد.

طرح این استیضاح از سوی وکیلی (مدیرمسئول روزنامه ابتکار) کلید زده شده است. در کنار مخالفان محمود صادقی که از اعضای برجسته لیست امید است معتقد است که عضو فراکسیون است به این معنا نیست که نمی‌تواند استقلال عمل داشته باشد اما با توجه به عضویت‌شان در فراکسیون صحیح این است که اقدامات‌شان را با فراکسیون هماهنگ کنند.

چند روز پیش نیز سایت اصلاح طلب انصاف نیوز که به نایب رئیس مجلس نزدیک است در یادداشتی نوشت که بهتر است در ترکیب ریاست فراکسیون امید تغییراتی صورت بگیرد چراکه عارف در این مدت نشان داد نه انگیزه لازم را برای لیدری جریان اصلاحات در مجلس داد و نه توانایی اینکار را.

با بالا گرفتن اعتراضات بدنه اجتماعی اعضای فراکسیون امید سه شنبه این هفته جلسه ای را تشکیل خواهند داد تا هیات رئیسه دائم را انتخاب کنند.

اعتراضات بدنه اجتماعی اصلاح طلبان که به صورت تشکیلاتی رای دادند و افرادی که هیچ شناخته شده نبود را به مجلس فرستادند بالا گرفته است. آنها از نمایندگانشان انتظار انسجام و وحدت بیشتری را دارند که با ناامیدی روبه رو شده اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا